Ik heb een bootflop gemaakt waarmee je via DOS je Windows NT netwerk op kan komen. Alleen als ik ga booten met deze flop krijg ik de melding dat hij het netwerk niet op kan komen omdat IPX of NetBEUI niet geladen is.....weet iemand hoe ik dit oplos?
Lijkt me logisch. Die bootflop werkt alleen met IPX of NetBEUI, en waarschijnlijk is het een TCP/IP netwerk. Als oplossing zou ja een van deze protecollen kunnen instaleren, of een flop met TCP/IP ondersteuning zoeken.
Is op de server wel IPX of NetBEUI galaden, daar maak je namelijk gebruik van
om je verbinding te maken, in de windows omgevingen gebruik je TCP/IP en zal je
het niet gemerkt hebben als hij er niet bij zat.
Rechtermuisklik Network Neighburhood, Properties, en dan Tabblad Protocols.
kijk ff wat er in dat lijst je staat.
om je verbinding te maken, in de windows omgevingen gebruik je TCP/IP en zal je
het niet gemerkt hebben als hij er niet bij zat.
Rechtermuisklik Network Neighburhood, Properties, en dan Tabblad Protocols.
kijk ff wat er in dat lijst je staat.
[ Voor 0% gewijzigd door Ronald_stage op 04-10-2002 09:04 . Reden: SHIT te laat ]
sorry ik zeg het verkeerd......de server werkt met NetBEUI en bij het booten van de flop zegt hij dat IPX of NetBIOS geladen moet worden
weet je zeker dat je bootdisk goed is? maw zitten de NetBEUI drivers erop, detecteerd hij je NIC etc...Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 09:07:
sorry ik zeg het verkeerd......de server werkt met NetBEUI en bij het booten van de flop zegt hij dat IPX of NetBIOS geladen moet worden
alleen doodgaan is zeker in het leven.....maar ik hoorde dat die bootflop het heeft gedaan bij het bedrijf van een leraar van me.......met als protocol NetBEUI en als OS Win NT 4.0
en bij die leraar was dezelfde NIC aanwezig?Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 09:14:
alleen doodgaan is zeker in het leven.....maar ik hoorde dat die bootflop het heeft gedaan bij het bedrijf van een leraar van me.......met als protocol NetBEUI en als OS Win NT 4.0
Verwijderd
Heb ik ook gehad met 3c905.
Niet alle versies kaarten zijn gelijk.905c en 905b. Bij 3com laatste drivers DLen , en 3c905.dos (oid) vervangen
Niet alle versies kaarten zijn gelijk.905c en 905b. Bij 3com laatste drivers DLen , en 3c905.dos (oid) vervangen
www.bootdisk.com (staat in de faq toch?)
en je bedoelt met os vast en zeker dat je op een nt domain kan aanloggen?
www/sysinternals.com heeft wel een bootflop die nt4 boot naar cmd regel, maar dat bedoel je vast niet.
en je bedoelt met os vast en zeker dat je op een nt domain kan aanloggen?
www/sysinternals.com heeft wel een bootflop die nt4 boot naar cmd regel, maar dat bedoel je vast niet.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Hier is heel veel in de search over te vinden, en o.a. bootdisk.com heeft kan en klare diskette's liggen .. weet je zeker dat die iig goed zijn.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()