[ Excel ] Cel null maken (geen 0)

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een manier om cellen in excel 97 null te maken met een formule. Maar dit lukt mij niet goed. Even achtergrond, dan zal het wel duidelijker zijn:

Ik heb een sheet met data. In die sheet wordt een aantal berekeningen uitgevoerd. Zo zit er deze formule in:

"=IF(E17="","",(MAX(D17:F17))-(MIN(D17:F17)))"

Ik wil dus als E17 gevuld is met niks (null dus) dat dan de cel waarin de formule staat OOK null is. En niet 0, zoals hij op deze manier doet. Als iemand meer wil weten: vragen mag!!

Ik hoop snel iets te horen!

Groeten,

Berry

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26

Dielie

*BURP!*

"=IF(E17="",NULL,(MAX(D17:F17))-(MIN(D17:F17)))"

Werkt dit?

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Waarom wil je dat de cel met daarin in de formule Null wordt?

Verwijderd

TOOLS -> OPTIONS -> VIEW -> uncheck ZERO VALUES

Voor NL even vertalen (dit staat in zuiver allochtoons engels :) )

Nu laat hij in ieder geval geen 0 meer zien als je naar een cell verwijst vanuit een andere cel. Laat even weten of dit voldoende is of dat je meer wilt... (ja, meer, meer!)

• bdgroot
Dielie ---> nee helaas, dat had ik al geprobeerd... maar toch bedankt.

SigSec ---> Helaas ook dit werkt niet. Jammer.

Het is de bedoeling dat er van de sheet een grafiekje (Chart) wordt gemaakt. Daarin worden nu al die punten die met die formule worden berekend als 0 beschouwd. Je kun je voorstellen dat de grafiek dus eerst een beetje een lijn volgt en vervolgens als ik de D, E en F-kolom leeg laat hij meteen op 0 gaat lopen. Dat is wat ik weg wil hebben. En daarvoor moet de waarde van de cel dus null zijn. En dat is op deze manieren niet zo. Balen dus.

Mochten jullie nog ideeën hebben: kom maar op!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-12 22:35
Je kunt toch gewoon op de DEL drukken? Dan wordt hij bij mij weer leeg...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Op de chart (grafiek) gaan staan. Dan naar TOOLS -> OPTIONS -> CHART -> en ff spelen met de checkboxjes en radiobuttons onder Active Chart. Ik beveel NOT PLOTTED aan :)

• bdgroot
Dat staat hij al.. maar dat is het probleem dan juist. Die cellen zijn niet "empty", maar er staat 0 in. Daarom wil ik ook weten hoe ik die cel dan null kan maken...

Verwijderd

Ik heb een oplossing, niet heel galant, maar hij kan er mee door:

Zet, waar je NULL wilt hebben de formule NA()
bijv:
code:
1
2
IF(D14="",NA(),D14)
laat waarde van D14 zien als het niet leeg is, anders #N/A

Nu volgt Excel de regels op voor een lege cell, dus kan je de opties gebruiken zoals hierboven beschreven. Ik zal nog even kijken voor een galantere oplossing, anders krijg je allemaal #N/A in je datarow.

UPDATE: Helaas, geen betere oplossing weten te vinden, hiermee zal je het moeten doen ben ik bang

UPDATE2: |:( DAMN!!! :( Hij interpoleert alleen maar! hij zet geen NULL waarde neer. Dus alleen bruikbaar als je wilt interpoleren...
Wat is het toch een K programma

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Kan dit wel met Openoffice? Excel is best fijn maar hier heb ik me ook wel eens het hoofd over gebroken. Voor Excel is een lege cel een cel met waarde '0' lijkt het (als je wil checken of een cel leeg is check je ook op 0).

...maar ik heb een bel op mijn fiets

• bdgroot
He Sigsec, die oplossing met NA() is waarschijnlijk goed genoeg! BEDANKT!!

Verwijderd

Graag gedaan! :Y)

Altijd leuk om workarounds te vinden op de grenzen van het kunnen van programma's. Ik blijf het een rare manier vinden van Excel om zo met lege velden om te gaan.

• bdgroot
Ja, dat vind ik ook. Ik doe informatica en daar leer je een beetje de principes van het programmeren.. en in die principes merk je ook dat je zoiets eigenlijk altijd null moet maken (als ie leeg is dus). Mja.. dat is Gates hè!! ;)

Pagina: 1