[Photoshop] Duotonen omzetten

Pagina: 1
Acties:

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Op mijn werk zitten we met photoshop 7.0 (net de hele zooi vernieuw, nieuwe mac en pakketten)

Alleen is het een klein nadeel geworden, want al onze klanten werken met 5 of 6.0.
Als zij een duotoon aanleveren, moet ik eerst de curves noteren, dan het beeld omzetten naar grijswaarden, en meteen weer naar duotoon omzetten, en de curves in inkloppen. Het moet namenlijk, anders kan ik de zooi niet kleurgescheiden op film zetten. :( Is hier een snellere manier voor om dit om te zetten?
Mijn dank is enorm! _/-\o_

Binnenkort effe wat bijscholings cursussen doen

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kun je niet gewoon de kleuren zelf exact goedzetten: oftewel op dat kleurvlak klikken en de juiste kleurscheidingskleur kiezen, de kleurscheiding wordt berekend adhv de kleur (exacte PMS-waardes)
de curves hebben daar geen invloed op, enkel op de dekking

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Ja, bij die duotonen zet ik wel de exacte kleuren neer volgens de digitale PMS waaier van Adobe Photoshop,
Maar bijna iedere klant voert daar kleurcorrecties op uit, om het mooier naar hun smaak te laten tonen.
Dus vandaar moet ik de curves terugzetten. Als ik straks thuis ben zal ik een voorbeeldje plaatsten hier... (zit op me werk)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb je post 4x gelezen maar ik begrijp nog niet wat er nou niet werkt? Staan alle curves standaard wanneer je ze importeerd? Staan de kleuren niet meer goed? Lijkt me een behoorlijke bug nl. als dat zo zou zijn. Maar ok, ik neem aan dat je de eerste fixes wel weer geinstalleerd hebt voor PS7?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Alles staat goed, maar door een versie verschil draait QuarkXpress de boel niet goed kleurgescheiden uit. En dat ligt aan Photoshop.... We hebben wel een oplossing, maar ik zoek een snellere :) (indien aanwezig)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
dus als ik het goed begrijp:

jij krijgt een PSD file aangeleverd in duotoon (met de nodige curves) in versie 5/6

jij hebt versie 7

en die is niet downwards compatible met oudere versie photoshop duotoon files??

• XyonN

XyonN

Topicstarter
M4RTiN schreef op 04 oktober 2002 @ 18:18:
dus als ik het goed begrijp:

jij krijgt een PSD file aangeleverd in duotoon (met de nodige curves) in versie 5/6

jij hebt versie 7

en die is niet downwards compatible met oudere versie photoshop duotoon files??
Nope, maar een correctie digitale vriend;

Om een Duotoon KLEURGESCHEIDEN uit te draaien op film, moet het een Photoshop EPS zijn.... QuarkXpress Passport 5.0 ziet geen PSD bestanden

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als dit de zwarte film betreft, Quark Xpress kent zijn eigen zwart (tja, Quark) het beste is voor zwart gewoon PMS zwart te nemen, en te zorgen dat ook al het zwart in het Quark-document in dat zwart gezet word, eventueel zou je ook kunnen zorgen dat je zwart-kanaal Black heeft (met hoofdletter B), maar weet niet meer zeker of dat goed functioneerde (quark ligt achter me)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz

OzBoz

XyonN schreef op 04 oktober 2002 @ 18:02:
Alles staat goed, maar door een versie verschil draait QuarkXpress de boel niet goed kleurgescheiden uit. En dat ligt aan Photoshop.... We hebben wel een oplossing, maar ik zoek een snellere :) (indien aanwezig)
Ik neem aan dat je bedoeld dat Quark de curves niet goed interpreteerd. En waarschijnlijk beide kleuren even zwaar op film zet. Lijkt me nogal een ernstig probleem als dat aan Photoshop zou liggen. In een ver verleden toen ik bij een lithograaf mijn brood verdiende hadden we een keer een soortgelijk probleem, dat kwam uiteindelijk door bejaarde printerdrivers (PPD's). Die hadden weer moeite met een wat nieuwere Postscript. Dus ik zou als ik jou was daar ook eens naar kijken.

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Hij zet bijde kleuren in 1 film...das het vreemde

• OzBoz

OzBoz

RM-rf schreef op 04 oktober 2002 @ 18:32:
als dit de zwarte film betreft, Quark Xpress kent zijn eigen zwart (tja, Quark) het beste is voor zwart gewoon PMS zwart te nemen, en te zorgen dat ook al het zwart in het Quark-document in dat zwart gezet word, eventueel zou je ook kunnen zorgen dat je zwart-kanaal Black heeft (met hoofdletter B), maar weet niet meer zeker of dat goed functioneerde (quark ligt achter me)
Zwart kanaal Zwart noemen werkt.. als je een NL Quark hebt. Zuigt sowieso eigenlijk, bij een Engels talige QUark moet het weer Black zijn. Die arrogantie van die hele Quark kliek :r

• OzBoz

OzBoz

XyonN schreef op 04 oktober 2002 @ 19:00:
Hij zet bijde kleuren in 1 film...das het vreemde
Ik wil nog wel ff een forum induiken.. ben zelf ook wel benieuwd. heb ze er bij ons in de studio nog niet over gehoord in elk geval. Bij veel tijd zou ik het eens kunnen testen.

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Mag ik vragen hoe je bedrijf heet?

• OzBoz

OzBoz

XyonN schreef op 04 oktober 2002 @ 19:10:
Mag ik vragen hoe je bedrijf heet?
Ik werk nu op een reclamebureau in Deventer, en de studio is sinds 1 januari verkocht maar zit bij mij op de verdieping en help ze nogal eens met beeldbewerken. Heb hiervoor bij een lithograaf gezeten in Deventer.

• XyonN

XyonN

Topicstarter
cool.......

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Maar nou heb ik nogsteeds geen snellere oplossing (Als die er al is)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
edit:
dit sloeg nergens op

Human Bobby

Pagina: 1