Toon posts:

Koelpasta her te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie was als volgt:

Asus A7V333 was niet bepaald stabiel -> ik terug naar winkel. Krijg zonder meer een nieuwe.
Toen moest ik die proc+koeling ombouwen. Ik heb die oude koelpaste er netjes afgehaald en toen kwam ineens de vraag bij me op: "ik heb dat zakje oude koelpasta nog liggen, maar kan ik dat nog gebruiken? Had er maar een beetje van gebruikt de vorige keer en toen het zakje netjes dicht gedaan, maar er was wel lucht bijgekomen. Nu vroeg ik me dus af of ik die koelpasta in dat zakje nog kon gebruiken.
Dacht dat het wel geen kwaad zou kunnen, totdat ik mijn computer aanzette. poef zei het en een vieze reuk was het gevolg. Resultaat: Proc doorgefikt (XP 1900+)

Was het verkeerd om die oude koelpasta nog te gebruiken? Was overigens niets aan te zien. Niet gestold ofzo, gewoon net als nieuwe.

Of kan het aan het nieuwe mobo liggen?

bedankt alvast

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik denk niet dat het aan de pasta ligt, ik "hergebruik" pasta ook vaak en heb er nog nooit problemen mee gehad (het is niet ideaal maar het kan) . Ook zal je proc niet meteen doorfikken als er al alleen een koeler op zit (dus zonder pasta of brakke pasta) dit kan in sommige gevallen lang goed gaan bijv: xp2000+ 105 graden....

er blijven nu nog maar 3 mogenlijkhedenover
1)Je MoBo is stuk, en eet cpu's
2)Je cpu was stuk (komt ook wel eens voor)
3) je hebt de koeler er toch niet goed erop gezet (en dan is t een duur grapje)

Verwijderd

Topicstarter
ExcaliburDexter schreef op 04 oktober 2002 @ 08:03:
Ik denk niet dat het aan de pasta ligt, ik "hergebruik" pasta ook vaak en heb er nog nooit problemen mee gehad (het is niet ideaal maar het kan) . Ook zal je proc niet meteen doorfikken als er al alleen een koeler op zit (dus zonder pasta of brakke pasta) dit kan in sommige gevallen lang goed gaan bijv: xp2000+ 105 graden....

er blijven nu nog maar 3 mogenlijkhedenover
1)Je MoBo is stuk, en eet cpu's
2)Je cpu was stuk (komt ook wel eens voor)
3) je hebt de koeler er toch niet goed erop gezet (en dan is t een duur grapje)
Ok bedankt,
maar nu heb ik ook weer twee vragen:
indien punt 1) krijg ik dan een nieuwe? Heb eergisteren dat oude mobo omgeruild in dit nieuwe. Krijg ik dan een nieuw mobo+proc?
indien punt 2) dan zal ik wel een nieuwe krijgen denk ik?
indien punt 3) lijkt me niet, maar het zou kunnen..

• ExcaliburDexter
1) Ja dit valt makkelijk aan te tonen
2) Dit wordt erg moeilijk, ik geef je niet veel hoop maar je kan het altijd proberen
3) :+

Verwijderd

Topicstarter
Processor is ook pas 3 weken oud ofzo. Dus...
naja nix dus, maar het is een argument :P

Owja en: ik ben als ik in die computerwinkel ben nog een grotere leek dan mijn oma.

• ExcaliburDexter
Als je in zo'n computerwinkel bent moet je je vooral niet laten omlullen door zo'n verkoper, zeg wat je wilt zeggen en wijk daar niet vanaf...

je kuny je trouwens ook nog altijd van de domme houden... zo van:
*Ik heb al 200PC's gebouwd dus ik weet waar ik over praat, koeler verkeerd?, dus niet ik ben niet de eerste de beste N00b, dit is dus duidelijk een DOA geval of is AMD soms perfect?*

dat verhaaltje wil nog wel eens helpen voor punt 2 en 3 (als je de core niet gechipt hebt) maar houd in je achterhoofd erbij dat winkels niet snel van AMD een nieuwe cpu krijgen en dat betekent dus verlies voor hun, zorg er dus voor dat ze je als waardevolle klant zien die ze willen behouden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja begrijp ik bedankt voor je advies.

En inderdaad heb zo ongeveer wel al 200 pc omgebouwd, dus de koeler er verkeerd op lijkt me niet.

Verwijderd

Topicstarter
waardevolle klant zien die ze willen behouden
waardevol genoeg als ik daar zeg maar om de 3 maanden voor 500 euro of meer naar binnen kom brengen? :)

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Ik heb ooit een oude pc gekocht (Cyrix166) en daar zat een gigantische hoeveelheid pasta op de core, aangezien ik zelf geen pasta heb, heb ik die pasta hergebruikt voor mijn andere CPU's.
Dat heb ik gedaan omdat die pasta toch nog nat was, dus gewoon nog pasta, en dan vind ik dat je het gewoon kan hergebruiken.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Pagina: 1