Toon posts:

[adsl] afstand centrale

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk..eindelijk,

Onze Cistron Powermaxx is aangesloten. Even de status checken van de downstream op de adsl modem/router .....

1214 kbps ;(

Met de heldesk gebeld. Zij melden dat alles aan hun kant goed staat en ik wel degelijk een 7800 abbo heb.

Na wat gespit op het forum kom ik tot de ontdekking dat de afstand tussen ons en de centrale hierin een rol speelt. Wij zitten hemelsbreed 3000 meter van de telefooncentrale af. Nu blijkt dus dat Cistron geen 7800 kan leveren.

Dit staat ook op de site aangegeven :

"Er worden geen garanties gegeven over de maximaal te behalen snelheid. Factoren die hierbij een rol spelen zijn de kwaliteit van de koperkabel telefoonlijn) en de lengte van deze kabel naar de nummercentrale."

Dit soort dingen lees je natuurlijk altijd achteraf. Maar ik vind het wel een kwalijke zaak als je een postcodecheck op de site doet dat ze zeggen dat het powermaxx abbo gewoon bescikbaar is en gewoon kan bestellen terwijl je later niet boven de 1200kbps uitkomt als je eenmaal bent aangesloten.

Het lullige is ook nog eens dat we een bestaande lijn hebben (een 1024 ). Dus eigenlijk zijn we er niks mee opgeschoten. Die lijn heb ik nu nog wel liggen.
Nu dus aansluitkosten betaald a 238 euro en maandelijks 99 euro betalen voor een lijn die niet verder dan 1200 komt.

Kijk aan Cistron vragen ofdat ze me nu op een 1024 abbo zetten zullen ze vast wel doen omdat maxx niet kan maar ik ben een hoop geld kwijt voor jan met de korte achternaam.

Kijk ik vind het ook een beetje misleiding. Ik kom er nu dus via omwegen achter dat ik 3km van de centrale zit. Nergens staat op de Cistron site aangeven waar je dat soort dingen kan checken, hoe ver je van de centrale zit. Dat moet je eerst zelf dan maar uitdokteren. Het is dat ik dat hier via het forum zag.

Maar wat nu ? Zou ik tegen Cistron kunnen zeggen dat ik de aansluiting niet meer wil omdat ze gewoon niet kunnen leveren waar ik om gevraagd heb ?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-12 21:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Bel ze gewoon eens, Cistron staat niet echt bekend als een beroerd bedrijf. Maarja, je had het eigenlijk ook wel zelf kunnen bedenken. Er staat duidelijk bij:
*3 Er worden geen garanties gegeven over de maximaal te behalen snelheid. Factoren die hierbij een rol spelen zijn de kwaliteit van de koperkabel telefoonlijn) en de lengte van deze kabel naar de nummercentrale.
Gewoon even contact opnemen dus.

En weet je zeker dat het door de afstand komt en niet door een brakke config van modem/router/PC?

De islam kan uw vrijheid schaden

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-12 20:48

IvoB

Prutst er rustig op los

waar heb je deze snelheid gemeten? Download hier: http://www.marcoh.mbit.nl eens een bestand, en kijk hoe snel je bent.
De "regel" van de snelheid van ADSL is vaak: Binnen de eerste 2,5 KM daalt de snelheid niet no sterk, daarna loopt het snel terug.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-12 12:17

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je krijgt de snelheid gefactureerd die maximaal haalbaar is dus als cistron je een 7800 verbinding factureerd, zijn ze een beetje smerig bezig...

I'm not as think as you stoned I am

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 02:40:

Onze Cistron Powermaxx is aangesloten. Even de status checken van de downstream op de adsl modem/router .....

1214 kbps ;(
Je bedoelt dat dit je sync snelheid is? Kan je even de complete info die je modem geeft dumpen?
Na wat gespit op het forum kom ik tot de ontdekking dat de afstand tussen ons en de centrale hierin een rol speelt. Wij zitten hemelsbreed 3000 meter van de telefooncentrale af.
Welk telefoonnummer (indien ISDN, hoofdnummer)? (Kan ook via feedback form op mijn site.)
Dit soort dingen lees je natuurlijk altijd achteraf.
Jij misschien. Ik lees wat ik onderteken.
Maar ik vind het wel een kwalijke zaak als je een postcodecheck op de site doet dat ze zeggen dat het powermaxx abbo gewoon bescikbaar is en gewoon kan bestellen terwijl je later niet boven de 1200kbps uitkomt als je eenmaal bent aangesloten.
Als jouw lijnlengte 3000 meter is dan moet je meer dan 4 Mbit kunnen halen. Als dat echt niet kan dan is er iets aan de hand met de lijn (of je binnenbekabeling). Indien het de lijn is heb je een probleem, want overzetten op een andere lijn is niet iets wat in het KPN dienstenpakket zit.
Lees de properties van die andere 1024 lijn eens uit en post die hier. Vooral je max attainable ATM rate is interessant.
Nergens staat op de Cistron site aangeven waar je dat soort dingen kan checken, hoe ver je van de centrale zit.
Waar kan je dan officiele cijfers krijgen over hoe ver je van de centrale zit? Ik zou dat om naar ik aanneem voor de hand liggende redenen graag willen weten >:)
Maar wat nu ? Zou ik tegen Cistron kunnen zeggen dat ik de aansluiting niet meer wil omdat ze gewoon niet kunnen leveren waar ik om gevraagd heb ?
Jij hebt gevraagd om een lijn van 2-8 Mbit met het risico dat de snelheid niet gehaald werd. Ik zie niet in waarom zij niet leveren waar jij om gevraagd hebt. Ze leveren misschien niet waar jij om dacht te vragen, maar dat is iets heel anders.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Net even gekeken op een staatje in mijn ADSL-opleidingsboek.
Je zou in het meest ideale geval rond de 5Mbit moeten kunnen halen.

Afstand 1km > 10Mbit
Afstand 2km > 8Mbit
Afstand 2,5km > 6Mbit
Afstand 3km > 5Mbit
Afstand 3,5km > 2Mbit
Afstand 4km > 1,5Mbit
Afstand 5km > 1Mbit

Dit zijn de snelheden die grofweg mogelijk zijn op de gegeven afstand.
Je ziet boven de 3 kilometer de snelheid bijna kwadratisch afnemen met de afstand.
Dat is ook een van de redenen waarom KPN zo 'voorzichtig' opereert in dat grensgebied.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• jochemd
AvK schreef op 04 oktober 2002 @ 13:29:
Net even gekeken op een staatje in mijn ADSL-opleidingsboek.
Je zou in het meest ideale geval rond de 5Mbit moeten kunnen halen.

Afstand 1km > 10Mbit
Afstand 2km > 8Mbit
Dat is wel erg hoog als je bedenkt dat de specificaties van Alcatel chipsets voor ADSL modems zeggen dat ze syncen op maximaal 8064 kbps (en Cisco op 8032 kbps).

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Het overzichtje geeft de snelheden die mogelijk zijn met adsl.
Dat een modemfabrikant gaat syncen op 8064kbps lijkt me wel verstandig. Krijg je tenminste een beetje stabiele lijn.

In ieder geval moet onze topic-starter makkelijk 3mbits kunnen halen, waarschijnlijk meer. Tenminste als hij echt op 3 kilometer afstand zit en een beetje fatoenlijke koperdraad heeft.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Euh Cisco gebruikt Alcatel chips hoor ;)

If it ain't broken, tweak it!

• jochemd
FatalError schreef op 04 oktober 2002 @ 13:49:
Euh Cisco gebruikt Alcatel chips hoor ;)
http://www.cisco.com/univ...ommand/04comm03.htm#11173

Jij denkt dat daar een Alcatel chipset in zit?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

was het niet zo dat Cisco en Alcatel juist niet met elkaar wilden babbelen in bepaalde gevallen?

Verwijderd

mischien iets doms maar ik ben 4,5 km van mijn telefoon centrale verwijderd (route planner)
Ik heb cistron MAXX en haal op mijn modem 7616 kb dit is dus de connectie.
Ook nog rekening houdende dat ik in een flat woon die 25 jaar oud is en de bedrading ook.
En ik woon 6 hoog.

Dus ik vermoed dat je modem beter kan vraag eens aan cistron of hun nog een lucent modem hebben om te testen zijn nl goeie dingen.

Ook zou je eens kunnen vragen of bij bbeyond de lijn wel goed staat op 8 mbit .

Bij mijn aansluiting had ik 8mbit maar bbeyond zette heb op 2mbit maar werd binnen 3 dagen geregeld.

• FatalError
Al hun ADSL WICs/routers hebben n Alcatel chipset. Of hun DSLAM's dat ook hebben weet ik niet.
Maar eerlijk gezegd lijkt me het niet zo interessant wat voor chips er in zitten, als het maar goed presteert ;)

• FatalError
Ook nog rekening houdende dat ik in een flat woon die 25 jaar oud is en de bedrading ook.
En ik woon 6 hoog.
Dit vind ik fijn om te horen... Ik woon in n erg oud huis, met heel erg oude -niet eens kunststof- bedrading, op ongeveer 1000 meter van de centrale. Nu weet ik dat ik ook kans maak op n razendsnelle verbinding, ondanks de verschrikkelijk oude bedrading hier.

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Graag meer voorbeelden van mensen met een MAX-abonnement.
Dus graag snelheid en afstand tot de centrale. Laten we maar van de praktijk uitgaan bedoel ik.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

AvK schreef op 04 oktober 2002 @ 15:46:
Dus graag snelheid en afstand tot de centrale. Laten we maar van de praktijk uitgaan bedoel ik.
http://www.speedtest.nl http://www.mordax.nl

Verwijderd

AvK schreef op 04 oktober 2002 @ 15:46:
ok zie mijn verhaal hier boven ik haal dus 800 kb downstream en upload is 52 kb dus euh .......wat wil je nog meer :-)>

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Je (topicstarter) hebt best kans dat je toevallig een beroerd aderpaar te pakken hebt. Zoals Jochemd ook al aangeeft heb je dan flink pech. Je kan namelijk niet wisselen van aderpaar.

Heel veel factorern hebben invloed op de haalbare snelheid over het koperpaar. Goed ADSL is theoretisch (cisco) 8032 KB down en 832 KB up, maar de afstand, aantal lassen, storende andere diensten op nabijgelegen lijnen in de bundel, water in de bundel, lengte van de verbinding, dslam en z'n instellingen en het modem beinvloeden allemaal de maximum snelheid.

Jouw verhaal (Basspipe) en dat van lemac4444 zijn zo mogelijk de meest perfecte voorbeelden dat niks gegarandeerd is. :)

Oh ja, sterkte met je verbinding.

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Bij Speedtest en Mordax staat de afstand tot de centrale er toch niet bij?
Het gaat juist om de relatie tussen de afstand en de in de praktijk daarbij horende snelheid.
Die lijstjes zeggen helemaal niks, als de centrale bij jou in de achtertuin staat ben je altijd kampioen.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

AvK schreef op 04 oktober 2002 @ 15:53:
Bij Speedtest en Mordax staat de afstand tot de centrale er toch niet bij?
Het gaat juist om de relatie tussen de afstand en de in de praktijk daarbij horende snelheid.
Die lijstjes zeggen helemaal niks, als de centrale bij jou in de achtertuin staat ben je altijd kampioen.
Er staan toch postcodes bij? Dan kun je prima de afstand naar de centrale bepalen. Okay, het is wel rotwerk maar het kan wel :)

Verwijderd

Er staan toch postcodes bij? Dan kun je prima de afstand naar de centrale bepalen. Okay, het is wel rotwerk maar het kan wel

ergens heeft cistron een postcode lijst van die centrales ik heb de mijne toen gemeten en dat was 4,3 km

maar inderdaad ben ik het met machielk compleet eens.
helaas is dit zo maar kpn heeft meer van dit soort rare dingen denk aan het feit dat de lijntje er al liggen maar je moet 1st een abbo afsluiten alvorens adsl mogelijk en en na een jaar zeg je het op en behoud je de adsl als je wilt gewoon kosten trekken laat ze de kosten geven om dat lijntje te patchen dat is mega goedkoper.
Maar over een slecht ader paar zou ik best wel in conclaaf willen gaan met kpn
(je kan het gratis laten door meten als je als telefoon hebt)

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik kreeg zojuist een mailtje van cistron dat BBNed mij op max. 512 Kb aan wil sluiten omdat ik 3353 meter van de centrale af woon. Aangezien ik MAXX had aangevraagd (had niet verwacht dat te krijgen, gokte op 2048) hebben ze het niet aangesloten en heb ik nu het contract laten ontbinden.

Dit kreeg ik als antwoord op de afstand tot de centrale en het aansluiten:

De KPN sluit u voor MxStream niet aan als u verder dan 2800 meter van de
centrale woont. BBned houdt als policy; "wanneer de lijn langer is dan 3
km. kunnen wij helaas niet meer dan 512 Kbps aanbieden."

Ik moet dus maar verhuizen... of het uithouden met @home...

En het is inderdaad slordig dat de meeste aanbieders die afstandinfo niet op de site hebben staan. KPN geeft bij twijfel aan dat ze een lengte test willen doen, de rest (voor zover ik ze gezien heb), geeft nergens een indicatie.

[ Voor 0% gewijzigd door Bastien op 04-10-2002 16:18 . Reden: correcte afstand erbij ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12 22:58
Om te kijken hoever jij hemelsbreed van de centrale af zit kun je dit uit laten rekenen op:

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Rechtsboven postcode en huisnummer invullen en VOILA....

In mijn geval (3331 GT 28):
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 407 meter.

Misschien handig als iedereen zijn of haar afstand even post in combinatie met het soort abonnement en de snelheden die in de praktijk zowel up- als downstream gehaald worden!

Verwijderd

Gezien deze link moet ik mijn km bijstellen route planner gaf 4.3 km aan maar deze link dit
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1266 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 926 meter hemelsbreed.

Binnen 6 maanden ga ik verhuizen naar :
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 632 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 840 meter hemelsbreed.

Maar dan nog kan de lijn zuig zijn nl

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12 22:58
Ik ben erg benieuwd naar de afstand tot de telefooncentrale van de topicstarter. Dus Basspipe, zou jij op bovenstaande link je afstand uit willen laten rekenen. Wellicht dat dat wat meer licht op de zaak laat schijnen.
Pagina: 1