Bij het aan de praat proberen te krijgen van de TV-Out in Pal onder DOS van deze kaart (er stond verder alleen maar linux op) heb ik de hercules bios vervangen door een Intergraph Intense 3D (ook een voodoo rush kaart)bios met pal aansturing. Dit leek op het eerste gezicht perfect te werken (waardoor ik de floppy met de oude romfile die ik eerst had gedumpt ook vrij snel weer voor iets anders heb gebruikt) maar geeft nu toch wat problemen omdat achteraf bleek dat de Intergraph een licht afwijkende 2d chip had (de rush is opgedeelt in een 2 en 3d gedeelte). De Hercules bios flasher (een geintegreerd programma) zegt bij het proberen terug te zetten nu echter dat het geen Hercules kaart is. Kan iemand die deze kaart heeft, en dan heb ik het over de single planar, dus geen dubbeldekker kaart want die heeft nog geen flash bios, zo vriendelijk zijn om voormij met het vflash programmatje wat bij de Intense 3D bios zat de hercules bios naar een rom te schrijven.
Deze bios, en het vflash programmatje vind je hier, ik raad aan om alleen even het vflash programmatje te kopieren op een dos floppy en hiermee de bios te dumpen.
Mocht je de nieuwste bios nog niet hebben , die is hier te vinden. Echter is het voor mij geen probleem als ik een oudere versie krijg want dan update ik die zelf wel.
Deze bios, en het vflash programmatje vind je hier, ik raad aan om alleen even het vflash programmatje te kopieren op een dos floppy en hiermee de bios te dumpen.
Mocht je de nieuwste bios nog niet hebben , die is hier te vinden. Echter is het voor mij geen probleem als ik een oudere versie krijg want dan update ik die zelf wel.