wouter
als je de xp koopt hou je zoveel geld over dat je een veel betere videokaart kan kopen. En omdat de videokaart veel belangrijker is voor spellen, zou ik voor de xp gaan
idd, voor de huidige spellen maken deze processoren weing verschil
/me Een echte patomaan
wel de P4 2,4 is sneller ... maar ook duurder ...
Ik denk dat je selectie vooral af moet hangen van je te besteden budget ... Als je budget niet al te krap zit zou ik zowieso voor de Intel gaan wegens de hogere kwaliteit ... blablabla
verder zou ik zo zeggen use the search en kijk eens naar een aantal hardware-sites ... reviews genoeg om je keuze te bepalen ...
airco
Ik denk dat je selectie vooral af moet hangen van je te besteden budget ... Als je budget niet al te krap zit zou ik zowieso voor de Intel gaan wegens de hogere kwaliteit ... blablabla
verder zou ik zo zeggen use the search en kijk eens naar een aantal hardware-sites ... reviews genoeg om je keuze te bepalen ...
airco
Tuurlijk is een P4 2.4 GHz sneller dan een XP2000+, maar ook niet op alle fronten. Eerlijker is om een P4 2.0 GHz te vergelijken met een XP2000+ en dan kom ik tot de conclusie dat je beter voor een XP kan gaan.
Verwijderd
Een goed overklokte betaalbare/overklokbare p4 is even snel of sneller dan een snelle XP welke ook wat over te klokken is maar een stuk minder. Daarna evensnel? P4 is wel makkelijker en veiliger over te klokken.
Bijv Pentium 4 1,8GHz waarbij je moet zoeken naar chip uit Malay en het liefst met code SL68Q
zie bijv: http://www.overclockers.com/articles616/ zorg echter voor een beetje airflow in je kast en de temps blijven prima.
Neem ook een goed mobo met fixed pci/agp dat geeft meer OC vrijheid en dus kans op beter resultaten. (Asus p4b533 en Abit BD7. Laatste heeft voltmod met een draadje nodig om het voltage boven de 1,7V te krijgen. Dit is echter niet moeilijk. Combineren met een goed reepje geheugen als om gebruik te kunnen maken van de 3:4 multiplyer:
42 Intel Pentium 4 1,8GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) € 182,-
10 256MB PC3200 DDR SDRAM (Samsung/Samsung) € 104,-
28 Asus P4B533-E € 160,-
446 pleuro ben je dan kwijt. Boxed cooler is prima geschikt voor een beetje overklokken dus dat spaart wat geld uit.
Dit setje loopt dan waarschijnlijk ongeveer 2,7 Ghz met een fsb van 150 mem 200
En dit is een voorzichtige schatting. *) Je hebt een super stabiel en
snel systeem voor dit geld.
Een 1,6 is ook leuk maar dan heb je iets meer kans dat je minder ver komt.
Wie maakt er ff een AMD boodschappen lijstje??? Daar ben ik nl niet erg in thuis.
Bijv Pentium 4 1,8GHz waarbij je moet zoeken naar chip uit Malay en het liefst met code SL68Q
zie bijv: http://www.overclockers.com/articles616/ zorg echter voor een beetje airflow in je kast en de temps blijven prima.
Neem ook een goed mobo met fixed pci/agp dat geeft meer OC vrijheid en dus kans op beter resultaten. (Asus p4b533 en Abit BD7. Laatste heeft voltmod met een draadje nodig om het voltage boven de 1,7V te krijgen. Dit is echter niet moeilijk. Combineren met een goed reepje geheugen als om gebruik te kunnen maken van de 3:4 multiplyer:
42 Intel Pentium 4 1,8GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) € 182,-
10 256MB PC3200 DDR SDRAM (Samsung/Samsung) € 104,-
28 Asus P4B533-E € 160,-
446 pleuro ben je dan kwijt. Boxed cooler is prima geschikt voor een beetje overklokken dus dat spaart wat geld uit.
Dit setje loopt dan waarschijnlijk ongeveer 2,7 Ghz met een fsb van 150 mem 200
snel systeem voor dit geld.
Een 1,6 is ook leuk maar dan heb je iets meer kans dat je minder ver komt.
Wie maakt er ff een AMD boodschappen lijstje??? Daar ben ik nl niet erg in thuis.
Verwijderd
Ik kan het vergelijk redelijk maken, heb net mijn XP 2000 ingeruild voor een P4 2.4 ghz. En in spellen rent die P4 cirkels om die XP, maar zoals hier al wordt gezegd kost die ook een stukje meer.
Hou het simpel, lees eens een paar reviews..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()