Toon posts:

[XP] en HP Colorado 5gb tape streamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiervoor is volgens de HP Website geen software upgrade voor. |:(

Op het "Biz"forum van HP word dit ook bevestigt. :(

Nou weet ik van de mogelijkheid om bepaalde software te instaleren onder een ander WOS binnen/onder XP.

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze mogelijkheid? En dan niet mbt spelletjes maar met "hardware"???

Ik heb inmiddels diverse WOS gerelateerde "oude" drivers gedownload maar voor ik (we gaan binnenkort binnen mijn bedrijf over van W95 naar XP) een hoop tijd kwijt ben met experimenteren (weinig tijd want eigen bedrijf!!!) hoor ik graag van jullie over jullie ervaringen. O-)

Ook wat betreft eventuele XP Pro ervaringen/tips binnen een bedrijfsnetwerk (5 identieke pc's, 4 als werkplek en 1 als zogenaamde server/data opslag machine) hoor ik graag wat maar dat is minder belangrijk op dit moment.

Eeuwig respect. (nu al) _/-\o_

Verwijderd

Waarom installeer je de fileserver?? niet als een Windows 2000 werkstation/server??
Dit is dan veel makkelijker. Die HP Colorado wordt dus wel onder windows 2000 ondersteunt.....begrijp ik uit jou verhaal??
En waarom NU al windows XP?? Ik zou toch eerder kiezen voor Windows 2000. Dit heeft bijna dezelfde werking als windows xp.....ziet misschien iets minder flashie uit maar vergt minder geheugen, processor kracht etc.

Er bestaan ook tools om bijvoorbeeld van windows 2000 een active directory enzo te maken......dit doe je met de administrator tools.

Adios. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Eerst een reactie op je 2e vraag; Omdat 2 man binnen het bedrijf prive al met XP werken. En aangezien we een klein bedrijf zijn en zelf relatief ervaren met computers en software, hebben we besloten om met XP te gaan werken. Houden we de kosten (inhuren it mensen) ook in de hand.

En nu op vraag 1; toen we begonnen was mijn werkplek ook de fileserver.
Aangezien ik 90% van de tijd met zware grafische software werk, liep de data opslag regelmatig te klooien met mijn eigen werk.
Trage bewerkingen tot gevolg. Inmiddels wat meer geld en alleen een pc aangeschaft zonder toetsen en monitor. Dus konden we via zo'n slim kassie dus af en toe even op de fileserver kijken.

Inmiddels, nu, wat ruimer bij kas, gaan we over op systeemupgrade en ook de software wordt deels upgegrade. Maar zowel mijn collega en ik hebben absoluut geen ervaring met servers of server software.
En eerlijk gezegd ook geen tijd daarvoor. Het systeen zoals we nu draaien werkt voor ons uitstekend en we willen de downtime van alle werkstations door crashes en BSOD naar beneden hebben. Vandaar XP, puur en alleen om de kosten binnen de perken te houden.
De Colorado zit echter in mijn werkstation, dit om de fysieke data opslag en het backup medium op 2 verschillende pc's (die ook een behoorlijk end uit elkaar staan) te houden zodat als de 1 stuk/down gaat de ander nog steeds de backup heeft.

Tis michien een raar en niet doordachte opzet maar nogmaals zowel tijd als geld is niet ruim voorradig en het werkt voor ons perfect.

Iemand ervaringen met de startpost?