Toon posts:

[OC] P4 2.0 en een ASUS P4B533 overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4 2000@2100(400mhz Northwood 512Kb L2)
Asus P4B533
512 MB DDR PC2100
Cpu cooler : Coolermaster DI4-7H53D

cpu temp idle 22 graden
cpu temp stressed 34 graden max

Ik wil hem overclocken naar bijv 2300 Mhz met deze specs. :P

Ik weet dat dit kan door de FSB te verhogen naar 115 Mhz (115 x 20(multiplier locked) = 2300 Mhz) nu staat hij dus op 105 FSB, verder niets aangepast.

Maar moet ik nu ook de Vcore van de CPU ietwa verhogen als ik die 2300 haal? Ik snap er de ballen van. 8)7 (rebel is reading the fucking manual van asus :? )Dit betekent ook dat de PCI bus automatisch hoger wordt en de AGP frequentie. Wat mogen de max temps dan worden als CPU stressed is? AAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHH

Wat zijn jullie ervaringen trouwens met de Coolermaster DI4-7H53D, huidige temps zijn in principe niet slecht met beetje overclock toch

Airflow in Chieftech Dragon midi tower is voldoende. (12 cm intake vooronder, en ter hoogte van de CPU achterin de kast een 8cm outtake die sneller draait dan de 12 cm voorin om de verhouding van fans op te heffen mbt luchtverplaatsing, interne kasttemp is 20-21 Graden)

Zoeken op internet naar mogelijke oplossingen is mij nog niet gelukt met deze specs, vandaar deze vraag op GoT

Welke die-hard overclockers onder GoT kan mij helpen de juiste instellingen te maken.

Het is jullie duidelijk dat ik nog niet zoveel ervaring heb met overclocking, ben meer software-type

Alvast bedankt, tweakers onder ons

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59

Verwijderd

Ga eens snuffelen in de www.overclockers.com database.

Verwijderd

Zolang de proc stabiel loopt maakt de temperatuur in princiepe niet uit... Voor de rest zul je moeten testen hoe hoog je kunt komen met verschillende instellingen.

Verwijderd

Kijk gewoon eerst of er een PCI/AGP fix opzit.

Zo ja... aanzetten op 33/66 MHz.
Zo hoef je je geen zorgen te maken over je pci/agp spul.
Je klokt nu alleen de proc over.
Zit het er niet op dan maar hopen dat je pci spul een iet wat hogere bus aan kan.
Als het te hoog komt wordt je systeem vanzelf wel instabiel.

Tja... en dan gewoon de FSB verhogen totdat hij niet meer stabiel draait.
Dan verhoog je je Vcore een beetje.... kijk je of hij dan stabiel wordt.
Zo ja... iets hogere FSB... zo niet iets hogere Vcore of iets lagere FSB.

Dat steeds in kleine stapjes en natuurlijk je temp in de gaten houden.
Ik zou iets van max 50 graden aanhouden (stressed) om op zeker te spelen.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 2)

Moet je daar maar eens in gaan kijken. Dat is een topic gemaakt vooor alle vragen/problemen van het overclocken van de nortwood's

De volgende x mag je weleens beter gaan zoeken, anders daalt het nivo zo hard......

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, jullie hebben gelijk. Ik zal voortaan nog beter rondspitten voordat ik een topic open.

Toch bedankt voor alle suggesties

Verwijderd

FAQ/Search vraagje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.