Toon posts:

[PHP-CGI] download url verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi ,

heeft iemand een idee hoe ik via een scriptje de download url kan krijgen uit
http://fileforum.betanews.com/download.php3?fid=984992057

Ik zou namelijk graag op mijn site enkel de direct download urls van de top 10 downloaded files willen hebben zonder hun gateways

Dank bij voorbaat,
Jrown

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Volgens mij hebben ze dit bewust zo gedaan, zodat je niet direct kan downloaden, maar het echt via hun script moet. Je kan de bestanden downloaden en op je eigen server zetten.

Of je kan contact met hen opnemen, hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk, maar dat wordt dagelijks geupdate, en dus gaat het niet om bestanden dagelijks naar server te downloaden.

KZoek eigenlijk een achterdeurtje , indien dit mogelijk is. Maar zou toch moeten :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

http://download.betanews.com/download/984992057/DCSetup.exe

gebruik een dl manager met LOG functie of packet sniffer oid.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
thx mate :)
nu heb ik hun hele systeem door, en kan ik naar hartelust de direct urls op mijn site zetten

Thx A LOT :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sorry hoor, maar door een beetje naar de verschillende sources van de pagina's te kijken kon ik zo achterhalen wat voor link je zou kunnen gebruiken :)... Maar het zou heel goed kunnen dat hier ook weer een referer check op zit. (niet geprobeert)

Wat is trouwens het probleem om te linken naar die downloadpagina? Het is tenslotte hun bandbreedte die je daarvoor gebruikt en daaropo staan hun sponsoren. Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• gorgi_19

gorgi_19

Dat gaat niet werken; hebben ze iets te handig aangepakt... Sluit al je browsers maar eens af en klik maar eens op de link... :P
(volgens mij is het nummer een sessie-id namelijk)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gorgi_19 schreef op 04 oktober 2002 @ 00:44:
[...]

Dat gaat niet werken; hebben ze iets te handig aangepakt... Sluit al je browsers maar eens af en klik maar eens op de link... :P
(volgens mij is het nummer een sessie-id namelijk)
Verrek, ja; ik denk zelf dat het heeft te maken met een incorrecte refferer, maar die kun je setten met een PHP'tje, nietwaar?
En het nummer is geen session id; kijk maar eens naar de link in de openingspost; het is gewoon het file-id :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Idd jongens
ben nu naarstig verder aan't coden , en het ziet er naar uit dat het eindelijk zal lukken

nogmaals , BEDANKT :D

• gorgi_19

gorgi_19

Of het in PHP kan weet ik niet, daar laat ik me niet over uit. In ASP is de referrer read-only; het zou me ook, uit veiligheidsoogpunt, sterk verbazen als je zelf een referrer kon meegeven.

Maar zo een check als Janoz zei, zit er dus waarschijnlijk op.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een referer is wel te faken, maar dan moet je je eigen server zelf dit bestand laten downloaden en vervolgens doorgeven. En in dat geval zou je het bestand veel beter zelf op je eigen server neer kunnen zetten. Scheelt je de helft aan bandbreedte.

Verwijderd

Topicstarter
Ok guys,

heb dit gisterenavond(nacht:s) niet meer kunnen afwerken...
Heb nu just eens getjekt en wederom wil het niet lukken...
Die eikels hebben zelf de file zelf beveiligd, niet enkel de php pagina's hebben ref check,
zou zo denken dat de hele server ref check heeft.

Iemand die een ommeweg kent ? zonder refferer download hij ook perfect, maybe een manier om refferer te wissen ? :)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:53:
Iemand die een ommeweg kent ? zonder refferer download hij ook perfect, maybe een manier om refferer te wissen ? :)

Zoals ik boven je al zei is er geen enkele mogenlijkheid om dat met een serverside iets af te handelen zonder dat je je eigen server laat downloaden ipv je bezoeker. Nog steeds ben ik benieuwd waarom je perse die pagina van hun weg wilt hebben. Waarom zet je hem neit gewoon op je eigen site neer?

Verwijderd

Topicstarter
Weet je hoeveel bandwidth dat in beslag neemt ? Al die files naar onze server downloaden , en dan nog eens laten downloaden door onze visitors. Daarmee gaat mijn 50Mbit connectie zoiezo over zijn limiet.
Pagina: 1