[sygate] Netwerk doet het op één computer niet.

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik heb sindskort een netwerkje van iemand anders in beheer gekregen. Het bestaat ui één Win98 (first edition) Server waar Sygate opdraait. Hier zit vanzelfsprekend de kabel vanuit de netwerkmodem. Één kabel gaat naar een hub (in de 1 poort), daar komen dan 3 kabels uit naar de 3 clients met ook allemaal Win 98 First E. Ik heb ze allemaal geformateerd en met die Internet Connection Wizard contact laten maken met de server cq. internet. Ging zonder probleem. Ze hebben wel allemaal hetzelfde IP adres nl. 192.168.0.1.
Nu wou eentje extra toevoegen. Geformateerd etc etc maar deze connect NIET. Hoe kan dat. Ik heb exact hetzelfde gedaan als met die vorige compu's?

Wat doe ik nou fout?

edit: Deze vraag zal ongetwijfeld al een keer langs zijn gekomen, maar ik kon hem zelfs met de Omega search engine niet vinden..

Verwijderd

probeer die pc eens met 192.168.0.2
pc1= 192.168.0.1
pc2= 192.168.0.2
pc3= 192.168.0.3
enz, enz

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je mag NOOIT 2 hosts hetzelfde ipadres geven, het verwonderd me echt dat er ook maar iets gaat aan heel dat netwerk...

mischien toch ff de NT faq lezen ?? staat echt een boel in...

You don't need eyes to see, you need vision

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ja ik snapte dus ook niet hoe internet het deed terwijl die IP's van ALLE clients hetzelfde is... Daarom stelde ik deze vraag ook... Maar het netwerk doet het echt prima... Al herkennen ze allemaal de server, maar je kunt niet vanaf een client naar een andere client kijken...

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan je die sygate niet als DHCP configgen? En je IP's dynamisch laten toekennen op de clients ...

You don't need eyes to see, you need vision

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

in je config scherm van de sygate manager kan je een ip-range opgeven ( zeg maar dhcp host..) welke comp eerst aanmeld krijgt die ip..

maarrem allemaal zelfde ip kan nooit never nimmer niet in een netwerk.. IP CONFLICT.. maar goed. wrom sygate draaien als je elke comp een ip + gateway naar internet kunt geven = internet shared? ( try DeLuke's solution )

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Pagina: 1