Wat is een betrouwbaar merk/type harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Zo, tijd voor wat discussie ;-)

Wat is een betrouwbaar merk en type harddisk? Ik moet ergens een server neerzetten en het mag wat kosten. Nu heb ik zelf Quantum afgezworen, omdat ik inmiddels 3 Fireballs kapot heb zien/horen gaan (en niet allemaal in mijn eigen machine) en ben erg tevreden over Matrox.

Aan de andere kant heb ik wel het idee dat HD's tegenwoordig zo belachelijk goedkoop zijn dat ze wel inferieur MOETEN zijn. De garantie is ook al teruggebracht van 3 naar 1 jaar bij alle merken... Wat is nou nog kwaliteit vandaag-an-de-dag?

Ik dacht trouwens aan ongeveer 40GB, als het effe kan SCSI.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
warnas schreef op 04 oktober 2002 @ 00:08:
Nu heb ik zelf Quantum afgezworen, omdat ik inmiddels 3 Fireballs kapot heb zien/horen gaan (en niet allemaal in mijn eigen machine) en ben erg tevreden over Matrox.
Herstel, ik bedoel natuurlijk Maxtor. Over mijn Matrox G400 Tjap Tjoy Pekingeend "zijn die &%$^ drivers soms in een sociale werkplaats geschreven" zal ik het maar niet hebben ;-)

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Verwijderd

IDE = WD
SCSI = Seagate, al wordt een 36MB'er een dure grap.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

ik weet niet wat je nu verwacht maar je gaat een topic vol met verschillende meningen krijgen omdat voor iedere goede ervaring wel evenveel slechte ervaringen zullen zijn.
Hier schiet je dus niets mee op.Persoonlijk heb ik de afgelopen 3 maanden 2 maxtor's (ik neem aan dat je maxtor bedoeld ipv matrox) terug moeten sturen, dus....

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

tja hier slechte ervaring met IBM (als ge 90% uitval hebt op HD...)
en nog geen enkele uitval gehad met Maxtors
dus voor mij blijft het maxtor

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

maxtor en WD \o/

Verwijderd

Dit is een kansloos topic volgens mij. Er zijn op GoT/Google/Tom's hardware etc etc. genoeg vergelijkingen/benchmarks te vinden. Op deze manier krijg je alleen maar 10.000 uiteenlopende en niet verifieerbare meningen..

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00
Maxtor en Seagate..
Dit wordt overigens idd een opsomtopic....ben benieuwd hoe lang ie t volhoudt

Everytime I suffer I become a better man because of it

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je zegt het allemaal zelf, mag wat kosten, moet betrouwbaar zijn, liefst SCSI, SCSI TADAAAAAAA! Dan maakt het verder niet zo heel veel uit welke je neemt.

Ik zou geen IDE in een server zetten als het budget scsi het toelaat

specs

• hobbelisback
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
ibm = 1 stuk, 2e draait xp op dit moment op (no probs, en snel)
maxtor = 1 stuk, deed t redelijk, langzamer dan ibm
quantom = 1 stuk, never again
seagate = nieuweste hd in systeem naast de ibm, perfect, niet snel maar wel stabiel
samsung = strange, old and still working

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:18:
Dit is een kansloos topic volgens mij. Er zijn op GoT/Google/Tom's hardware etc etc. genoeg vergelijkingen/benchmarks te vinden. Op deze manier krijg je alleen maar 10.000 uiteenlopende en niet verifieerbare meningen..
Ik heb hier niks aan toe te voegen. Zoveel harddisks, zoveel meningen..

Lees als Tweaker zijnde eens een paar reviews, vergelijk de scores, features, specs, prijzen, etc, etc.. Searchen op GoT naar probleemgevallen kan ook erg informatief zijn. Het is ondoenlijk om te zeggen welk merk/type betrouwbaar is, je zult geen eenduidig antwoord krijgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.