Toon posts:

[RH8.0] Dependancy probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer de hele avond al GnomeICU te installeren, gewoon via RPM maar op de een of andere manier lukt dat niet. Bij de installatie zegt RPM namelijk dat hij het bestand libgnet-1.1.so.0 nodig heeft. Dit bestand staat echter gewoon braaf op mijn harde schijf in /usr/local/lib. Ik heb dus werkelijk waar geen idee hoe ik GnomeICU aan de gang kan krijgen (zelf compilen levert nog veel meer problemen op) en als ik de RPM force te installeren werkt GnomeICU niet want het zegt dat het dat bestand niet kan vinden.

Heeft iemand een idee?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eigenlijk had je die lib het beste via een rpm kunnen installeren ;) De rpm waar 'ie inzit, staat ongetwijfeld op rpmfind.net.

Of je zet /usr/local/bin in /etc/ld.so.conf , en draait daarna ldconfig

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 00:06:
Hoi,

Ik probeer de hele avond al GnomeICU te installeren, gewoon via RPM maar op de een of andere manier lukt dat niet. Bij de installatie zegt RPM namelijk dat hij het bestand libgnet-1.1.so.0 nodig heeft. Dit bestand staat echter gewoon braaf op mijn harde schijf in /usr/local/lib. Ik heb dus werkelijk waar geen idee hoe ik GnomeICU aan de gang kan krijgen (zelf compilen levert nog veel meer problemen op) en als ik de RPM force te installeren werkt GnomeICU niet want het zegt dat het dat bestand niet kan vinden.

Heeft iemand een idee?

Vaak staat het dan net even op een andere plek, misschien dat in de foutmelding het pad staat waar hij die file zoekt. Het makkelijkst kun je dan via ln -s een linkje aanmaken op die plek naar de plaats waar het bestand daadwerkelijk staat. :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

moto-moi schreef op 04 oktober 2002 @ 00:18:
Eigenlijk had je die lib het beste via een rpm kunnen installeren ;) De rpm waar 'ie inzit, staat ongetwijfeld op rpmfind.net.
Dit vind ik goed advies.
Of je zet /usr/local/bin in /etc/ld.so.conf , en draait daarna ldconfig
Mjah, het gaat over een rpm foutmelding, dus over wat er in de rpmdatabase staat. Als je het pad in /etc/ld.so.conf zet komt hij nog niet in de rpm database.
Wel is het zo dat je de rpm met --nodeps zou kunnen installeren, maar alleen als je zeker weet dat je de juiste libs hebt.

https://timelord.nl

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mpol schreef op 04 oktober 2002 @ 15:20:
Mjah, het gaat over een rpm foutmelding, dus over wat er in de rpmdatabase staat. Als je het pad in /etc/ld.so.conf zet komt hij nog niet in de rpm database.
Wel is het zo dat je de rpm met --nodeps zou kunnen installeren, maar alleen als je zeker weet dat je de juiste libs hebt.
Hmm, inderdaad, geen idee waarom ik dat er niet bij heb gezet eigenlijk :?
maargoed, de topicstarter wist al hoe 'ie een rpm geforceerd moest installeren, dus ik gok dat z'n probleem wel is opgelost ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt