Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op aanraden van iedereen een zalman gekocht, maar men zei daarbij dat ik ook een stille voeding moest kopen, systeem is al een stuk rustiger, maar de voeding is nog wel hoorbaar !

Ik heb gezocht via decibels, voeding etc, maar zit nog wel met wat vragen.

1ste wat is hoorbaar voor een mens qua decibels

2de enermax (enermax.com) 365P-VE voedinge of
q-tec 400 watt Dual fan GOLD ( http://www.qtec.info/products/ ) 33 db

Ik heb een gewone ball bearing voeding ( inn-winn bigtower) is een dual fan van bijvoorbeeld q-tec 33 db , rustiger dan een standaard voeding qua db en geluids niveau en wie heeft ervaring met een van beide merken.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
ik heb zelf een q-teq 550. is best een goede voeding , dacht idd dat deze stil was (toen ik nog amd had + 2 case fan's) nu ik een p4 heb is de voeding idd het enige wat ik nog hoor. Maar het valt nog wel mee. kan m'n pc nu 's nacht wel aan houden :7

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Ik heb dus zo'n Enermax 465 (431 Watt of zo), en die hoor ik ook amper.
't Mooie aan dat ding is ook dat ie temperatuurgeregeld is, dus hij zal alleen maar blazen als t ook werkelijk nodig is.

XBO: Michaël#3318

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
de q-teq is ook temp gestuurd ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

JT

VETAK y0

Ik heb een Enermax 365P-VE FMA PFC voeding. De 8cm fan kan je zelf regelen. Als je die op z'n zachst zet dan issie niet te horen. Word het echt te warm dan gaatie alsnog harder draaien maar dattie hoorbaar word gebeurt niet snel, bijna nooit eigenlijk. Dan nog het stukje 'PFC': de voeding is efficienter met stroom dus het word minder warm in de voeding. De Enermax ligt ook ruim onder de 30 DB.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Hmm 19 - 25 dBa is redelijk zacht, als een zacht windje
Met de voeding van In-Win heb ik wel ervaring ja... die zijn NIET stil...
Enermax is wel redelijk.
Zelf heb ik een Chieftec voeding en die is nu toch wel mijn favo !!!
Een iets duidelijkere topic-titel zou overigens niet een overbodige luxe zijn.....

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

www.silentpc.com / www.quietpc.com Die Q-technology PSU'tjes zijn eg mega stil 26 DB, dus 2x zo zacht als die 33 DB Q-tec.

/me heeft een 400W :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaaad die decibel lijst gevonden, ThanXs en over de voeding twijfel ik nog q-tec is goedkoper, maar emermax heeft een potmeter.

Wat ik wel weet dat mijn cpu 32 graden is in idle met Zalman en stiller.

Ik ga nu o zoek naar wat testjes en review over Voedingen, mocht ik een goeie test tegenkomen zal ik deze hier melden voor andere gebruikers !
Pagina: 1