[LCD] verticaal in front plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
hoi :) ik heb een Thermaltake Xaser II 6000 kast en deze ben ik nu aant modden, mijn idee was om een LCD (t liefst rode letters of inverted of rode backlight) 'verticaal' in de X in mijn deurtje te monteren, dit omdat overdwars er niet veel ruimte is.

is het ook mogelijk om de software voor een LCD verticaal te laten verschijnen? zo nee, wat zijn de beste opties qua LCD schermen?
De max breedte mag 56mm zijn, hoogte maakt niet zoveel uit... (dit ivm pas maken in de X)

Zelf zat ik ook te denken aan een Color LCD van bijv een pocket tv, deze zijn meestal iets van 5cm beelddiagonaal. een Game Gear of Lynx scherm is misschien ook een optie, ik meende laatst dit bij iemand gezien te hebben (was een mod hier op forum) Maar die kon ik niet meer vinden...

ohja, ik ga dit weekend naar Conrad... ff koekeloeren of ze me daar kunnen helpen, neem het deel van mn frontbezel iig wel mee :)

hierbij nog een pic van het gedeelte waar het in moet komen...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gboeijinga/front1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gboeijinga/front2.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Boeie op 03-10-2002 23:39 . Reden: piccie erbij ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
verticaal gaat je volgens mij niet lukken...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Die blokjes per letter staan zo: [][][][][][] snap je?? Dan krijg je denk ik hele brede letters :)

• Boeie
ja ok, maar welk ander LCD zou er dan mooi inpassen?

Verwijderd

past een 4x20 niet mooi erin?

• Boeie
waar vind ik die? ik heb (als voorbeeld) ff op de crystalfontz.com site gekeken en daar hebben ze wel 20x4 maar niet 4x20 :)

aangezien verticaal plaatsen dus niet echt mogelijk is ivm de tekens, dan moet ik er maar 1 horizontaal inzetten, die een beetje past, dus niet te groot...

Verwijderd

Of een grafische nemen. Ik denk dat je dan wel zelf de software moet schrijven :)

• Boeie
ja kijk, dat is dan met de tijd niet zo'n groot probleem, zelf dacht ik dus aan zo'n Casio pockettv schermpje ofzo... (die zijn 5cm geloof ik, dat moet wel passen)

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11 00:14
als je het lcdtje nou eens boven die X plaatst dan heb je toch al wat meer ruimte?!?

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• Boeie
ik wil het liefst iets van een vierkante LCD, die de X zegmaar vervangt...
Pagina: 1