Toon posts:

[3D] 3dmax Camera lang spline laten lopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al.. ik heb dat dus voorelkaar.. Ik heb een mooie lijn gemaakt die door een gangenstelsel heen gaat en daar heb ik me camera laten langlopen over 500 frames in 20 stappen..

MAAR hij gaat niet op een constante snelheid langs die spline lijn.. af en toe langzaam dan weer eeneens heel snel...

Hoe kan ik dit nou doen met en constante snelheid?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
Standaard is toch constant juist ?
Maak eens een nieuwe standaard movie met een path en probeer het daar ook eens ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 03 oktober 2002 @ 23:32:
Standaard is toch constant juist ?
Maak eens een nieuwe standaard movie met een path en probeer het daar ook eens ?
ik maak een spline.. een simpele lijn.. ik maak een target camera.. ik doe bij motion tab.. bij trajection.. doe ik convert from.. dan klik ik die lijn aan.. dan loopt de camera lang de spline verdeelt over het aantal frames dat ik heb ingestelt.. maar hij gaat af en toe langzaam (staat af en toe zelkfs bijna stil) en af en toe heel snel..

die lijn is niet recht he? er zitten wat bochten en kriongels in ect..

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
offtopic:
waarom al die kleine 3d-topicjes met van die specifieke vragen, kan dit ook niet in "post hier je 3d-stuff maar weer - deel 236"? niets persoonlijks hoor Appel

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als losse codeer en photoshop vragenmogen, dan dit toch op zich ook wel, mits van qualiteit natuurlijk :)

Appel je kunt ook een een dummie met "pathconstrain" aan een pad koppelen, en daar een camera aan linken. Heb je wat gelezen over animeren met "paths", en animeren in het algemeen? Iig bepalen bij een path de positie van de vertexen een gedeelte van de snelheid.

specs

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
Appel,
kijk bij je keyframe editor.
alle keys van je camera selecteren.
rechtmuisknop, dan opent er een windowstje waarmee je de snelheid (aankomst en vertrek) van de keys kunt regelen.
kies advanced >>
vink constand velocity aan

et voila!

hij repositioneerd zijn keys netjes met constante snelheid.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

En in MAX 5 Pim4?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LiToKi schreef op 04 oktober 2002 @ 00:41:
offtopic:
waarom al die kleine 3d-topicjes met van die specifieke vragen, kan dit ook niet in "post hier je 3d-stuff maar weer - deel 236"? niets persoonlijks hoor Appel
offtopic:
persoonlijk vind ik dit veel beter, als je de search gebruikt, en je krijgt een topic met 50+ pagina's voorgeschoteld, word je aardig triest. zo zou je ook een "stel hier je fotoshop vragen-topic" of een "PHP vragen hier-topic" kunnen openen. zo is het veel overzichtelijker.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Appel, deze vraag had je absoluut zelf op moeten lossen, want je probleem is idd de constant velocity-checkbox die Pim4 al noemde en dat is gewoon een standaard instelling van de path constraint, dus die had je zelf wel mogen vinden.

F1 is je vriend en als je er geen vaste relatie mee wilt hebben, zorg dan dat je in ieder geval regelmatig bij hem langsgaat voor een kop koffie.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

^^^^^^^^^
* cutter == new sig