Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] touch folie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee waar je goedkoop touch folie kan kopen/bestellen ?

Dit is folie van een aantal vierkante cm/dm. waarvan de weestand van de uitgang veranderd als men ergens op het folie drukt. de weerstand geeft dan aan waar er op de folie gedrukt wordt. Dit is handig als je grotere LCD displays hebt. En daar een soort touch screen van maakt.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Kan je bij conrad kopen als zijnde losse toetsjes of ontwikkel stikkers (kan je op een bepaalde manier knippen. Ik heb ze zelf ook wel eens in mn gedachte gehad, maar ben toch van gedachte veranderd. Ik heb geen link ofzo en ik weet dat conrad nog steeds een klote search heeft, succes iig verder :).

System specs

Verwijderd

Topicstarter
Nee die ken ik wel. Het is echt een doorzichtige folie van een bepaalde grote met meestal 4 aansluitingen. Een voor de "x" waarde en een voor de "y" waarde. op deze manier kan je bepalen waar er op het folie gedrukt is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 23:33 . Reden: typo ]

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:20

w00Dy

Make soap, not war

http://milesie.co.uk/
verkopen folies en controllers tot 15 inch geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
wOODy Tnx.. Die dingen zijn wel klere duur..... maar wel gaaf !!! .... B)

Verwijderd

De aansturing ervan zal het moeilijkste zijn...
Deze printen kosten meestal 100-den euro's

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

dis interessant...
even mee denken, zou je niet mbv een oude muis zoiets kunnen maken, daar zit tenslotte het zootje voor het aansturen van de x + y coordinaten al in.
Moet dus op een of andere manier (dis het moeilijkste) de folie met de aansluitingen, zoals Blueeagel beschrijft, gemod worden.

zou het kunnen...?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• TMoose
  • Laatst online: 16-11 11:16

TMoose

Mooooooose !!

in hetzelfde lijstje staat een seriele controller voor 60 pond. (15" touchscreen = 100 pond...)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 23:32:
Nee die ken ik wel. Het is echt een doorzichtige folie van een bepaalde grote met meestal 4 aansluitingen. Een voor de "x" waarde en een voor de "y" waarde. op deze manier kan je bepalen waar er op het folie gedrukt is.
Oh, damn... t was al laat ;)

Nope, geen idee :P

System specs

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sjolmers schreef op 04 oktober 2002 @ 14:18:
dis interessant...
even mee denken, zou je niet mbv een oude muis zoiets kunnen maken, daar zit tenslotte het zootje voor het aansturen van de x + y coordinaten al in.
Moet dus op een of andere manier (dis het moeilijkste) de folie met de aansluitingen, zoals Blueeagel beschrijft, gemod worden.

zou het kunnen...?
Nee.
Een touchscreen geeft de positie door. Een muis alleen de wisseling van de positie (het rollen) dus x+1, x-1, y+1, y-1

Verwijderd

Topicstarter
Een controller voor zo'n folie ontwikkelen is niet zo heel moeilijk. Je neemt gewoon een microcontroller met een ingebouwde A/D converter dit is tegenwoordig al bijna een standaard. Dan nog ff een assembly progje schrijven en klaar is kees...

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Dr.Roelski

Walk on ....

Had Elektuur niet pas geleden een schema'tje hiervoor?
Kan zijn dat het in het juli/augustusnummer stond.
Vanavond fff kijken.
Pagina: 1