Toon posts:

TVkaart als tuner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Om een plasma scherm te laten werken heb je een tuner nodig!
Maar nu kan ik een scherm aan komen zonder tuner?
Zou ik die kunnen aansturen met een tv kaart op m`n computer?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tv-kaart = AV. Move --> AV :)

Verwijderd

Hmmmz als je dat scherm aan kunt sluiten op je VGA-kaart wel :+

Verwijderd

Topicstarter
De volgende aansluitingen zitten erop:

Component in (RCA)
Composite video in/out (BNC)
Y/C video in (4-pin)
2 x audio L/R (RCA)
PC (D-Sub 15-pin)
RGB Sync (RCA)
Stereo speakers (optional)

Gaat dat lukken met een van deze aansluitingen?

Verwijderd

Dat gaat zeker lukken, je kan met de D-sub werken, of met composite in als je een tv-out op je videokaar hebt

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
je zou ook een videorecorder kunnen gebruiken als tuner.
Is wel zo makkelijk, lijkt me. Dan hoef je niet meer te klooien met zelfgemaakte kabeltjes enzo.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
I LOVE tweakers.net _/-\o_

Verwijderd

Keb er hier ook 1. plasma staat op VCR als tuner; comp wordt aangesloten op de VGA voor presentatie doeleinden. (je specs lijken aardig op die van mij, JVC ??)

Ik heb hier wel 1 probleem gehad: het krijgen van de goede kabel. Coax van de antenne gaat de VCR in, en vervolgens met scart naar plasma op de BNC's. Voordeel is betere kwaliteit. In dat geval heb je dus een scart->BNC nodig

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 11:35:
Keb er hier ook 1. plasma staat op VCR als tuner; comp wordt aangesloten op de VGA voor presentatie doeleinden. (je specs lijken aardig op die van mij, JVC ??)

Ik heb hier wel 1 probleem gehad: het krijgen van de goede kabel. Coax van de antenne gaat de VCR in, en vervolgens met scart naar plasma op de BNC's. Voordeel is betere kwaliteit. In dat geval heb je dus een scart->BNC nodig
Okeej prima het is geen JVC maar een panasonic
Kan je die kabels gewoon halen bij een beetje grote electronica zaak of moet je daar naar een speciale winkel voor?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 11:42:
[...]

Okeej prima het is geen JVC maar een panasonic
Kan je die kabels gewoon halen bij een beetje grote electronica zaak of moet je daar naar een speciale winkel voor?
Kun je halen bij vrijwel iedere audio/tv zaak, of elektroboer.

Verwijderd

Ik heb die van mij bij RAF in Amsterdam gehaald 1 maand geleden (was toen de laatste) Ik heb veel gebeld naar bedrijven maar de meesten wisten niet eens wat BNC was |:( . Sommige webwinkels hebben ze beschikbaar maar het is even zoeken (tenzij je geluk hebt) Ik zou een 'goede' AV zaak opzoeken en van te voren ff bellen.)

Houd er rekening mee dat je *niet* de in en out (BNC's) tergelijk aansluit, in mijn manual was dat duidelijk aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 11:48:
Ik heb die van mij bij RAF in Amsterdam gehaald 1 maand geleden (was toen de laatste) Ik heb veel gebeld naar bedrijven maar de meesten wisten niet eens wat BNC was |:( . Sommige webwinkels hebben ze beschikbaar maar het is even zoeken (tenzij je geluk hebt) Ik zou een 'goede' AV zaak opzoeken en van te voren ff bellen.)

Houd er rekening mee dat je *niet* de in en out (BNC's) tergelijk aansluit, in mijn manual was dat duidelijk aangegeven.
Okee bedankt voor de tip het is trouwens een panasonic tc-37p1f

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 11:52:
[...]

Okee bedankt voor de tip het is trouwens een panasonic tc-37p1f
Als het kan zorg ervoor dat die kabels lekker dik en stevig zijn, dan zijn ze goed afgeschermd

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op 04 oktober 2002 @ 11:54:
[...]

Als het kan zorg ervoor dat die kabels lekker dik en stevig zijn, dan zijn ze goed afgeschermd
Ok ik zal wel is even gaan informeren bij een electronica zaak hier in de buurt! Bedankt voor je hulp! :)

Verwijderd

En als het niet lukt heb ik nog een andere oplossing O-) : je geeft dat plasma "dingetje" gewoon aan mij :*) :*)

Verwijderd

Niet doen hoor naar die kip :(
Ik geef je er namelijk E100,- voor B)

Verwijderd

007-2... Da's nie lief.. :'( . nu moet ik meer bieden.. :X . okay E 101,99 8)

Verwijderd

nou we het toch over geld hebben: wat heb je voor dat Uber13373 dingetje betaald?

Verwijderd

Topicstarter
Insanity/digitale kip, Hoe is jou ervaring eigenlijk met het aansturen van een plasma scherm met een tv kaart? Ziet dat er een beetje uit?
Ik wil een ATI al in wonder gaan gebruiken om `m aan te sturen

Verwijderd

Topicstarter
Digitale kip/Insanity?

Verwijderd

*schop terug* Gna gna...

TV kaart hmm geen ervaringen mee, ik heb een VCR als tuner.. that's it. Het einige "zinvolle" wat ik kan zeggen: probeer et eens... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 14:33:
*schop terug* Gna gna...

TV kaart hmm geen ervaringen mee, ik heb een VCR als tuner.. that's it. Het einige "zinvolle" wat ik kan zeggen: probeer et eens... :)
Op welke resolutie draai jij en ziet het er dan uit?

Verwijderd

Resolutie.... Euhh volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. er is nl maar 1 resolutie voor tv uitzendingen (wel in meerdere verhoudingen, 4:3, breedbeeld). Als je graag tv wilt kijken op 1024x768 en instellen op cd VCR; be my guest (en vertel me hoe je het hebt gedaan ;-)

ff serieus; (VCR is video recorder) ik heb perfect supersonisch beeld. Een comp staar er nog niet op dus over die weergave kan ik (nog) niets zeggen. Ik weet wel dat er een emulatie plaats vind (in het scherm zelf) om PC resoluties weer te geven. Ik zou echter niet de kwaliteit verwachten die je op een echte monitor ook hebt.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:19:
Resolutie.... Euhh volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. er is nl maar 1 resolutie voor tv uitzendingen (wel in meerdere verhoudingen, 4:3, breedbeeld). Als je graag tv wilt kijken op 1024x768 en instellen op cd VCR; be my guest (en vertel me hoe je het hebt gedaan ;-)

ff serieus; (VCR is video recorder) ik heb perfect supersonisch beeld. Een comp staar er nog niet op dus over die weergave kan ik (nog) niets zeggen. Ik weet wel dat er een emulatie plaats vind (in het scherm zelf) om PC resoluties weer te geven. Ik zou echter niet de kwaliteit verwachten die je op een echte monitor ook hebt.

suc6
Ik bedoel het aantal pixels dat je plasma scherm horzontaal en verticaal aankan
Wat is je tv?? SVGA, XGA, SXGA of UXGA

Verwijderd

volgens mij 600x400 of zoiets. Mbt aansturen vanaf de computer moet je ff de manual checken. Volgens mij dan mijn JVC max 800x600 aan, alles wat hoger is wordt geconvert (standaard VGA modus).

Kijk ff in de specs van je scherm; ik kan er alleen maar naar gokken

Verwijderd

Topicstarter
Jah de panasonic kan ook 800x600 maar ik was gewooon benieuwd of het er een beetje uit zou zien!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
dat kun je vrij makkelijk zelf uitproberen, door een screenshot te maken van bijv deze pagina op 1024*768 en dat te converteren in bijv. Photoshop naar 768*576.
Dat laatste is namelijk de "resolutie" van een TV-beeld (DVD is 720*576)
Mogelijk dat het plasmascherm zelf een iets hogere resolutie aankan, maar dan moet dat via de VGA-stekker gaan, want via TV-inputs gaat dat niet werken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1