Toon posts:

[mem] 2x Samsung geheugen werkt niet samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb 2 reepjes Samsung 256Mb PC133 geheugen.
Eerst had ik een abit KT7 -> de geheugens apart werkten perfect (ook geen fouten onder memtest), maar samen gewoon niet (memtest fouten, comp spontaan rebooten enzo)
Ik heb het ook met andere (samsung) modules geprobeerd, geen resultaat.

Ik heb daarom constant met 1 reepje gedraaid, ander geheugen in andere PC.
Nu heb ik sins een paar maanden een MSI k7T Pro2, en vandaag heb ik daar weer 2x dat geheugen ingedaan -> Om de haverklap inet explorer vast, explorer, net zelfs msn messenger :/
Morgen laat ik hem even memtest draaien als ik naar school ben *D
maar het kan toch niet zo zijn dat 2 geheugen module's van hetzelfde type van dezelfde oplage gewoon niet samen willen werken :?
Dat lijkt mij juist de ideale situatie...
(loopt trouwens wel op CAS 2 ipv 3 :D -> 1 reepje trekt makkelijk 146MHz stabiel..)

Verwijderd

Topicstarter
En hop, mn computer rebootte weer 'spontaan'.
Ik heb er nu 1 module uitliggen, kijken wat hij doet...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Heb je al geprobeerd om ze samen op cas3 te laten draaien? Sommige mobo's zijn wat minder dol op strakke timings wanneer er meerdere bankjes gevuld zijn.....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 22:57:
hallo,
ik heb 2 reepjes Samsung 256Mb PC133 geheugen.
Eerst had ik een abit KT7 -> de geheugens apart werkten perfect (ook geen fouten onder memtest), maar samen gewoon niet (memtest fouten, comp spontaan rebooten enzo)
Ik heb het ook met andere (samsung) modules geprobeerd, geen resultaat.

Ik heb daarom constant met 1 reepje gedraaid, ander geheugen in andere PC.
Nu heb ik sins een paar maanden een MSI k7T Pro2, en vandaag heb ik daar weer 2x dat geheugen ingedaan -> Om de haverklap inet explorer vast, explorer, net zelfs msn messenger :/
Morgen laat ik hem even memtest draaien als ik naar school ben *D
maar het kan toch niet zo zijn dat 2 geheugen module's van hetzelfde type van dezelfde oplage gewoon niet samen willen werken :?
Dat lijkt mij juist de ideale situatie...
(loopt trouwens wel op CAS 2 ipv 3 :D -> 1 reepje trekt makkelijk 146MHz stabiel..)
Als je nou eerst eens de geheugen instelligen in je bios op default gaat zetten, dan heb je misschien kans dat ze wel draaien, want je bent nu toch een beetje aan het ocen en het werkt dus niet. :)

[ Voor 0% gewijzigd door makkie op 03-10-2002 23:49 . Reden: Shit Dubbel post ik had nog geen refresh van het topic ]

Verwijderd

Al andere volgordes en plaatsen in de dimsloten al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de timing op auto gezet (ipv CAS2 :) ) en ze draaien in memtest zonder fouten (2 pass).
Nu start ik net de comp opnieuw op: scheduled diskcheck voor C: en D:
Daarna reboot hij ineens :? (hoort dat?) en toen deed nogmaals checkdisk voor D:, waarna hij meteen doorbootte naar windows... vreemd :/

Maar ik laat hem nu nog een paar maal memtesten :)

Verwijderd

Je kan, als ze nieuw zijn ook even laten testen bij de winkel... werken ze daar ook niet, krijg je zowieso nieuwen die wel werken.

edit:
ps,... 2e post, 16min later wordt vaak als kick gezien, en werkt wel wat irritant. Doe er je voordeel mee.

Verwijderd

Win2k en WinXP rebooten meerdere keeren als je meerdere harde schijven test.

Aanzetten -> check C: -> reboot -> Check D: reboot.

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

die abit serie is slecht , geheugen instellingen op ze laagst dan moet ie wel normaal zijn

hallo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:09:
Je kan, als ze nieuw zijn ook even laten testen bij de winkel... werken ze daar ook niet, krijg je zowieso nieuwen die wel werken.

edit:
ps,... 2e post, 16min later wordt vaak als kick gezien, en werkt wel wat irritant. Doe er je voordeel mee.
Ik werk bij een winkel en kan ze dus zelf ook testen met memtest :)
Ze zijn idd niet nieuw, maar na de geheugen timings in te stellen op auto doen ze het wel goed.

psst dat wist ik wel, was ook niet als kick bedoeld...

Verwijderd

Topicstarter
NaLiN schreef op 04 oktober 2002 @ 15:59:
die abit serie is slecht , geheugen instellingen op ze laagst dan moet ie wel normaal zijn
Die abit serie is idd erg brak :(
Je zet de FSB op 101 ipv 100, en hij loopt voor geen meter meer. 133MHz hoef je niet eens te proberen :X :( :/
Pagina: 1