Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Lapping] Verder gaan, of stoppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verveelde me en ben toen maar eens m'n GeForce 2 GTS core gaan lappen. Die kaart lag toch ergens in de kast, omdat ik op een Crystal Orb aan het wachten ben. Ben nu al een tijdje aan het schuren en de core ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/Core1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/Core2.jpg

Zoals te zien is op de foto's ben ik nu bij het koper aangekomen. Op internet zijn verscheidene tutorials te vinden over het lappen van een processor, maar ik heb met google niets kunnen vinden over een GeForce 2 GTS core. Mijn vraag is nu, kan ik nog verder gaan zonder de core te beschadigen, of moet ik de core vlak maken en stoppen?

Duurt trouwens best wel lang om zo'n core te lappen. Ik ben nu al een half uur aan het schuren :(

Verwijderd

Ik zou toch een fijner korreltje nemen.... Er zitten nu meer krassen op dan voordat je begon

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt nog. Ik moet eerst even weten of ik nog door kan gaan of niet. Als ik nog door kan gaan dan schakel ik over op iets fijner schuurpapier, en als ik niet door kan gaan maak ik het af met het fijnste schuurpapier dat ik heb om de core vlak te maken.

Verwijderd

maaruh. Het doel van het lappen is toch om het oppervlak zo glad mogelijk te krijgen?? Toch niet om er een laag af te halen en zo dichter bij de hitte bron te komen?? Ik zou zeggen, fijner schuurpapiertje pakken...

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het allebei zinvol. Het laagje silicium geleid hitte redelijk goed, maar het koper in de core vele malen beter. Als je de core bloot legt, dan heb je dus een betere geleiding.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Hmm, volgens mij kan je niet zomaar de core blootleggen, doet ie het nu nog wel dan?

Je bent in ieder geval dicht genoeg lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, dat kan prima, zie bijv. de vele processor lappings op internet. Als je de core bloot legt heb je een betere geleiding omdat je bij de warmtebron zit.

Verwijderd

Het lijkt mij niet verstandig om de core bloot te leggen. dit krijg je nooit goed. Waarschijnlijk doet de proc het nu ook niet meer. Er is namelijk alleen een keramisch kapje over de core heen gekomen. En volgens mij zit er tussen de core en het keramische kapje geen koperen plaatje meer.... en ALS dit de core al is dan isi nu kapot 8)7

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:24

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 23:37:
Het lijkt mij niet verstandig om de core bloot te leggen. dit krijg je nooit goed. Waarschijnlijk doet de proc het nu ook niet meer. Er is namelijk alleen een keramisch kapje over de core heen gekomen. En volgens mij zit er tussen de core en het keramische kapje geen koperen plaatje meer.... en ALS dit de core al is dan isi nu kapot 8)7
Een gpu core (cpu weet ik niet) kan je goed bloot leggen zonder problemen. Echt totdat je het koper als ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kan dit nooit goed gaan? Als je de vele CPU lappings op internet bekijkt dan zie je dat daar ook altijd de core wordt bloot gelegd om ideale warmte geleiding te krijgen. BTW, de kaart doet het nog, alleen kan ik hem niet te lang aan laten staan omdat ik geen koeler heb.

Verwijderd

ik zie kruisjes.

Maar je moet niet verder gaan dan alleen vlak maken, dat is nl het idee.

Verwijderd

Maar hoe wil je die Chrystal Orb erop gaan zetten dan? Ik denk niet dat het contact tussen heatsink en core nu nog sterk genoeg is, m.a.w. het zal denk ik niet meer helemaal sluiten...die plastic borgpinnetjes zijn gemaakt op een volledige core.
Pagina: 1