DVD-spelers

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Ik ben van plaan eentje te kopen. Heeft iemand suggesties voor een goedkope degelijke speler?

Moet er een decodeerkaartje erbij? het zal een duron/thunderbird systeem worden, dus heeft het wel zin om een decodeerkaart bij te hebben?

De videokaart zal een asus geforce mx+tvout zijn.

Zoals je ziet heb ik niet veel verstand van DVD-spelers. Het systeem zal niet echt intensief aan het werk worden gezet, gewoon voor spelletjes en dvd kijken.

Het liefst een makkelijk regiovrij te maken dvd-speler.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmmm.. geen verstand van de DVD spelers zelf (mbt snelheid,kwaliteit en regio crack) maar zou zeker voor een decoder kaart gaan.
Dit heeft nix te maken met je proc oid. Maar wel met feti dat je dan zeker een zeer goede TV-out hebt voor je DVD.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

(Hardwarematig) Regiovrijmaken van een interne dvd speler kan (volgens mij) niet meer. Je kan nog wel softwarematig (met DVDgenie).

Een DVD decoderkaartje heb je in principe niet nodig. Je processor is snel genoeg om de MPEG2 stromen realtime de decoderen. Wil je echter ff UT'en of Q3'en en tegelijkertijd je vriend/vriendin/familie een DVD'tje wil bekijken, dan kan je beter wel een decodeerkaartje kopen. Processorgebruik zonder decoderkaartje : 80-100%, Processorgebruik met decoderkaartje : 10-20%

A-Open en Kenwood zijn goede DVD spelers. Jammer dat Plextor ze niet maakt :)

Suc6

Ben

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb gisteren mijn langverwachte pioneer 105s binnengekregen, meteen rpc-1 regiovrije firmware erin gezet, en hij loopt als een zonnetje met PII 300 en matrox g400, en ook internetten en dvd kijken tegelijk gaat prima

Verwijderd

Ik heb een Pioneer A05SZ 16x40 Retail weekje geleden gekocht bij SWW Computer, en ik ben er zeer goed over te spreken.
Je kunt de regio 5x veranderen, maar wat hierboven ook al stond, met DVDGenie kun je je DVD Speler ook regio vrij maken.
Kan je deze aanraden, maar ligt natuurlijk ook aan je budget.

Grtx,
Traveler

BTW, Pianoman, heb je die firmware ook voor de A05SZ ??? >:)
Zowel, kun je me ff de link sturen ?
Thx anyway :)

Verwijderd

Koop zeker geen hitachi, die zijn niet codefree te maken. De pioneers meestal wel. Je kunt checken op http://www.firmware.com.bi welke modellen van welk merk codefree te maken zijn (nooit meer een lock d'r op)

Rob

Verwijderd

Verlies je eigenlijk performance bij softwarematig regios simuleren?

Verwijderd

Ik heb een Duron@850, GF2MX/TV-out, 128mb, en een A-Open 9632 IDE DVD speler.

Softwarematig lopen niet alle software DVD programma's soepel, vooral ASUSDVD 2000 (=powerDVD) is een ramp met stotterend geluid en schokkend beeld.

De Cinemaster/Elsa DVD-player bevalt mij het best daarop spelen al mijn titels, behalve End of Days. EoD doet het in geen een speler goed.

Ik heb nu een Hollywood Plus kaartje besteld..al ik hem heb getest zal ik de resultaten posten.

Verwijderd

De beste info over welke software DVD speler je moet gebruiken kun je vinden op http://www.digital-digest.com

Power DVD loopt bij mij anders PERFECT hoor. Ik heb de creative speler die gebruik maakt van de powerDVD software niks mis mee. Kun je ook 4 speaker surround mee krijgen en zo. Goede samenwerking met de geluidskaart is een pré.

Rob

• Flox
  • Laatst online: 14-04 20:57
Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een 104 en 105 s? (104s ook regiovrij?)

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Ik heb zelf een
Pioneer 104s Slot in. Ben ik zeer te spreken over, en natuurlijk regiovrij.

Tevens heb ik een Hollywood + kaartje van realmagic.
Draait perfect.

Verwijderd

ow ja, End of Days draait bij mij perfect.

Verwijderd

IS de 12/40 van Nec nog een beetje goede?

• FatalError
  • Laatst online: 15:50
DVD-spelers kan je NIET regiovrij maken met DVDGenie of welke software ook. Daar moet je per sé een firmware of hardware-hack voor hebben. DVDGenie maakt alleen de software regiovrij.
Vrijwel alle Pioneer spelers zijn regiovrij of regiovrij te maken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1