Toon posts:

[VB] Runtime knoppen toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag staat eigenlijk al min of meer in het subject. Ik kan wel knoppen toevoegen at runtime, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daar een "onclick" aan kan koppelen.

Iemand een idee? Het zou me een boel helpen (en de user-interface van mijn programma zeeeeer ten goede komen).

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is dit iets wat je zoekt?
http://www.andreavb.com/tip020013.html

En anders staan er hier meerdere artikelen..
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Daar zou ik weleens iets aan kunnen hebben ja.

Maar ik heb nu zelf na veel nadenken ook een oplossing bedacht :)

Die buttons moeten namelijk een functie aanroepen als bijvoorbeeld: blabla(id), waarbij id een uniek nummer is. Wanneer ik nu een controlarray maak met al die buttons erin en een andere array met alle id's waarvan de indices overeen komen met de indices van de buttons in de controlarray kan ik onder de button iets hangen als:

code:
1
call doesub(idarray[mijnindex])

En dan 1 button voor definieren en daar instanties van aanmaken in mijn controlarray met eigen top/left properties.

Dit klinkt vast heel wazig als ik het zo opschrijf, maar het gaat er tenslotte om dat ik het zelf begrijp ;)

//----------- edit ------------//

Hmmm... dit werkt dus voor geen meter :(

Waarom kan ik eigenlijk wel een form aanmaken als bijvoorbeeld "FromBlaat" en dan zeggen:

code:
1
Set blabla = New FormBlaat

maar met een "CommandBlaat" niet:

code:
1
Set blabla = New CommandBlaat

:?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Kunt ook CallByName gebruiken, heb tutorial op www.pscode.com staan. Misschien nog interessant om te bekijken.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Als je runtime een button wilt aanmaken moet je eerst een button op je form zetten, deze invisible maken, index geven. Dan kun je runtime Load btnDummy doen, index zetten, visible maken bla bla.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

MSDN: Add Method (Controls Collection) Examples

Daar staan drie manieren om een dynamische button te maken (of 100 natuurlijk) en twee manieren om daarvan events op te vangen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1