[3DMax+PS] Hoe krijg ik dit effect?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2

Hoe wordt zo'n 'object' gemaakt in 3Dmax??? Ik ben razend benieuwd hoe dit moet, want met dit ding kun je leuk fotosoepen :D.

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meestal is het niet meer dan een sphere met hele zware noise erop. En dan een beetje klooien met falloff textures + belichting.

Klaar :)

Ik heb zelf ook ooit zulke dingetjes gemaakt om te bewijzen hoe makkelijk het is:
http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/kunst/kunst1.jpg
http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/kunst/kunst2.jpg
http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/kunst/kunst3.jpg

Die gasten van je voorbeelden hebben er ook nog wat meshsmooth overheen gedaan...zodat het er iets minder hard/scherp uitziet.

Het is heel eenvoudig dus, gewoon een truukje. Ik vind er niks aan...

Besides that, vind ik mensen die ermee lopen te patsen dat het kunst is tamelijk treurig. Terwijl ze iedere week weer een nieuwe "kunstwerk" uitpoepen met titels als "*WyZophorm+LaB=-~"...

Niet creatief dus.

maarehm NOFI natuurlijk ;)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tis idd erg makkelijk; als je niet vertrouwt in noise-maps maar dingen wilt laten exploderen kun je natuurlijk ook met bombs etc gaan werken en dan een plaatje op je timeline renderen en nabewerken:

Afbeeldingslocatie: http://www.service2bier.nl/hunter/burst.jpg

overigens heb ik deze nog wel verder nabewerkt (is netter geworden) maar ik ben te lui om een jpeg te uploaden :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Die bol uit je eerste voorbeeld is niet alleen noise, het is ook nog willekeurig met smooth selection in edit mesh flinke stukken handmatig eruit trekken.

De materials zijn gewoon maffe doorzichtige dingen, als met een vreemd effect is geschikt. Naas standaard fall-off zooi, kun je ook eens iets anders doen, zoals double sides material met een opacity van 25 en dan een noise of bitmap of zo er overheen in de diffuse-map met environmental mapping screen. Dat is ook een maf effect.

Jammer aan al die dingen is dat het zo cliché is om te doen ondertussen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Oogst schreef op 04 oktober 2002 @ 13:26:

Jammer aan al die dingen is dat het zo cliché is om te doen ondertussen.
daar ben ik het zooooo mee oneens...
die dingen die de topicstarter liet zien waren wel de hele basic dingen die je op die manier kunt maken... maar als je ze echt mooi wilt maken ben je wel ffkes bezig en heb je op de 1 of andere manier ook een gave nodig om te kunnen zien wat in een chaos toch een leuke compositie is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de splashes van cubadust hierin zit gewoon enorm veel werk en die dingen zijn absoluut niet door de 1e de beste persoon die max heeft te maken...
voorbeeldje

Afbeeldingslocatie: http://www.renascent.nl/renascent_2007.jpg
dat doe je niet eventjes in een uurtje...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2002 13:39 . Reden: voorbeeldje toegevoegd... ]

• Miletos
  • Niet online
Hugo, cliché betekent niet dat het moeilijk te maken is, maar dat het te vaak gedaan is. Dat het moeilijk te maken is, maakt het nog niet origineel.

Kunst gaat niet over hoe lastig iets te maken is, het gaat erom of het mooi is.

Als jij schoonheid aan de hand van complexheid meet, dan moet jij dat weten. Maar het merendeel van de hedendaagse kunstenaars vinden dat absoluut niet de belangrijkste factor.

Verwijderd

steve_jacks schreef op 04 oktober 2002 @ 16:10:
Hugo, cliché betekent niet dat het moeilijk te maken is, maar dat het te vaak gedaan is. Dat het moeilijk te maken is, maakt het nog niet origineel.

Kunst gaat niet over hoe lastig iets te maken is, het gaat erom of het mooi is.

Als jij schoonheid aan de hand van complexheid meet, dan moet jij dat weten. Maar het merendeel van de hedendaagse kunstenaars vinden dat absoluut niet de belangrijkste factor.
daar was ik al bang voor...
ehm dat bedoelde ik dus niet :P
ik bedoelde dat er maar weinig mensen zijn die het geduld en het talent er voor hebben dit soort dingen te maken... en dat er dus helemaal niet zo veel goede van zijn...
er zijn wel veel simpele ja... en da's cliche, daar zijn er veel van, dat doen een heleboel mensen.

• Miletos
  • Niet online
Ja, geduld hebben ze inderdaad ja.

Nou ja, hier verschillen de meningen dus. Ik zou die tijd die het kost om het beste "Typhork4 bETa +%$" kunstwerk te maken, eerder besteden aan het maken van mooie tekeningen op papier.

Mensen, dieren en landschappen tekenen...vind ik belangrijker dan de beste Photoshop kerstboom kunnen maken :)

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
ik heb er een tutorial van op mn site staan
www.cxdesign.tk

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik zeg ook niet dat alles in dat genre cliché is, maar naar mijn mening is 95% van wat erin gemaakt wordt dus enorm cliché. Dat betekent niet dat er geen gave, originele dingen tussen zitten (die ene die Hugo post bijvoorbeeld is erg mooi, dat moet ik toegeven).

Dan is er nog het verschil tussen lelijk en cliché. Het is niet zo dat alles dat cliché is ook lelijk is, er zijn hele mooie cliché-dingen, maar ik persoonlijk hecht veel waarde aan originaliteit en vind dus niet alles dat zomaar mooi is ook goed. Ik vind bijna al die chaos-plaatjes wel leuk om te zien, maar goed kan ik er slechts weinig van noemen.

En wat is dan precies cliché? En wat is goed? En wat is mooi? Geen idee. Als ik dat nu eens wist. Het is in mijn geval vooral een gevoel, zo van 'zoiets heb ik al heel vaak gezien' (cliché), of 'wauw, wat is dit nou, verbazend zeg!' (origineel) en 'dit zou mijn wallpaper wel kunnen zijn' (mooi).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
CroitiX schreef op 04 oktober 2002 @ 19:24:
ik heb er een tutorial van op mn site staan
www.cxdesign.tk
:D Dit is precies wat ik nodig had!!!!! Thanx.

Verwijderd

het plaatje dat hugo liet zien is van mij, heeft ongeveer 10 uur geduurd om te maken... ongeveer 30% max en 70% photoshop... in dit geval gemaakt voor een boek, desiged at 300dpi...

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 10:35:
het plaatje dat hugo liet zien is van mij, heeft ongeveer 10 uur geduurd om te maken... ongeveer 30% max en 70% photoshop... in dit geval gemaakt voor een boek, desiged at 300dpi...
Dat heb je dan nog best snel gedaan zou'k zo zeggen... +- 3 uur maxen en dan met zoiets op de proppen komen...

ps. Hoe was de het in Rotterdam. (daar was jij toch ook hé?)

3d-en is leuk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 10:35:
mja ik kan niets anders zeggen dan dat je dat zeer netjes gedaan hebt :)

Verwijderd

"nep" art noem ik het zelf.. ;)

maar dat soort sooi die hugo post vindik altijd prachtig en is heeeeel anders

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
alientje schreef op 07 oktober 2002 @ 11:23:
[...]

Dat heb je dan nog best snel gedaan zou'k zo zeggen... +- 3 uur maxen en dan met zoiets op de proppen komen...

ps. Hoe was de het in Rotterdam. (daar was jij toch ook hé?)
Inderdaad, da's Joost Korngold.
Was koel wat ie liet zien, vooral Jenovah en de sneak preview van Delta op een groot scherm waren erg mooi om te zien. _/-\o_
edit:
is die smilie toch nog ergens goed voor ;)

Beetje jammer dat ik mijn hand niet snel genoeg omhoog stak. ;)

Verwijderd

uhm dit lijkt er niet eens op EN het zuigt enorm lol nofi natuurlijk ;) overigens ben ik het helemaal met hugo eens!! kan er echt wel mooi uitzien .. ben zelf ook beetje aan het oefenen w0ef

• Miletos
  • Niet online
Laat jij 's wat zien voordat je je bek zover opentrekt! :r

Je kan toch op z'n minst zeggen waarom het er niet op lijkt...shit he...zo kom je er wel hoor, vooral afzeiken maar zelf niks laten zien :(

FI natuurlijk...maar wel eentje met argumenten

Verwijderd

ff klikken anders verneukt het de layout ene beetje: http://members1.chello.nl/~c.vanmiddendorp/perfectbliss.jpg

edit: wat jij heb gedaan lijkt op willekeurige vormpjes maken in photoshop beetje aanpassen en klaar ..dat is dus ECHTWEL even wat anders

• Miletos
  • Niet online
Erhm, iedere noob kan zien dat dat in 3d studio is gedaan wat je laat zien. En het effect is op PRECIES dezelfde manier gedaan als mijn frutseltjes. Het enige wat hij nog heeft gedaan, is in photoshop wat met dodge en burn zitte spelen...vage tekst erbij...hoppa!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

hmmm, is vrij makkelijk: HEEL SLECHT LOFTEN! :+

Geen grap, moet per ongeluk makkelijker lukken dan met opzet ;)

de betaler vervuilt

Verwijderd

steve_jacks schreef op 07 oktober 2002 @ 22:06:
Erhm, iedere noob kan zien dat dat in 3d studio is gedaan wat je laat zien. En het effect is op PRECIES dezelfde manier gedaan als mijn frutseltjes. Het enige wat hij nog heeft gedaan, is in photoshop wat met dodge en burn zitte spelen...vage tekst erbij...hoppa!
ja dat klopt maar bij jou plaatje kun je dus zien dat het NIET in een 3d programma is gemaakt.... Als jij er wat tekst bij zou zetten en als wallpaper ofzo uit zo brengen zou niemand er warm van worden denk ik hoewel die andere dingen erg geliefd zijn

maargoed hier een andere plaatje van mij (work in progress net mee bezig) er komt nog een rand omheen etc. kleuren moeten nog worden gefinetuned ;) : Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~c.vanmiddendorp/leetart4.jpg
ook 3d max en photoshop (zonder tutorials) ga dat maar vergelijken met je plaatjes :P ..

• Miletos
  • Niet online
How in the world kunnen mijn plaatjes niet in 3d studio gemaakt zijn gast...op m'n website staat vrijwel ALLEEN MAAR 3d studio zooi.

Ik heb niet meer de .max file. Maar weet je wat, speciaal voor jou maak ik er nu in 15 minuten nog eentje, en ik doe de .max en .psd file erbij!

later...

Hier, PRECIES dezelfde techniek als bij die eerdere plaatjes van mij, maar dan met wit.

MAX FILE:
http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/trend/1.max
PSD FILE:
http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/trend/1.psd
RENDER:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/trend/1.jpg

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00

flexje

got-father

ik krijg een error bij het openen van 1.max file :
Missing Dll's
File : Viewportmanager.gup

DLL description
View Port Manager for Direct X

:?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

LoW.R1D3R schreef op 08 oktober 2002 @ 09:07:
Missing Dll's

DLL description

lijkt me een plugin he.

de betaler vervuilt

Verwijderd

steve_jacks schreef op 08 oktober 2002 @ 01:44:

Hier, PRECIES dezelfde techniek als bij die eerdere plaatjes van mij, maar dan met wit.

MAX FILE:
http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/trend/1.max
PSD FILE:
http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/trend/1.psd
RENDER:
ja dat ziet er al meer naar uit en als dat andere ook in 3dmax was prima maar dat kon je ook alleen met photoshop ff snel doen en het was niet mooi imo.. het gaat er niet om dat ik niet geloof dat je het kan ofzo :?. Ik vond het alleen een beetje raar dat in je post zet "ik kan het ook" en dan zo'n onzin voorbeeld geeft maar deze laatste is al stukken beter ja

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 10:31
steve_jacks schreef op 08 oktober 2002 @ 01:44:
How in the world kunnen mijn plaatjes niet in 3d studio gemaakt zijn gast...op m'n website staat vrijwel ALLEEN MAAR 3d studio zooi.
Die muis op je site is erg mooi geworden~!

http://hawvie.deviantart.com/

• Miletos
  • Niet online
LoW.R1D3R schreef op 08 oktober 2002 @ 09:07:
Missing Dll's

DLL description

Ik heb geen plug-ins gebruikt.

Maar ik denk dat je een oude versie van max gebruikt. Ik gebruik 5, jij waarschijnlijk 4...vandaar dat het niet werkt.
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 09:38:
ja dat ziet er al meer naar uit en als dat andere ook in 3dmax was prima maar dat kon je ook alleen met photoshop ff snel doen en het was niet mooi imo.. het gaat er niet om dat ik niet geloof dat je het kan ofzo :?. Ik vond het alleen een beetje raar dat in je post zet "ik kan het ook" en dan zo'n onzin voorbeeld geeft maar deze laatste is al stukken beter ja
Het was ook niet mooi bedoeld, ik wou alleen dat Fall-Off texture effect laten zien. Wat ik ook bij het laatste plaatje heb gedaan.

Het enige verschil is dat ik bij het laatste plaatje wit heb gebruikt...en er op heb gelet of het er wel "mooi" uitzag.

Dat "ik kan het ook", kwam omdat je me eerst nogal had geflamed...en bij de volgende reactie nogal uitdagend overkwam:
ook 3d max en photoshop (zonder tutorials) ga dat maar vergelijken met je plaatjes :P
En het was een leuke oefening...dus why not :)

Verwijderd

mkay... is de vrede nu weder getekend jongens? :P

Verwijderd

steve_jacks schreef op 08 oktober 2002 @ 14:32:

En het was een leuke oefening...dus why not :)
okie ;)

• Miletos
  • Niet online
Vrede :)

Dan kunnen we nu deze topic in vrede laten rusten :P
Pagina: 1