[BCB/Delphi] MySQL 4 Componenten

Pagina: 1
Acties:

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik ben al een tijdje op zoek naar goede tdataset componenten voor mysql 4

ZEOS is tot nu toe altijd de beste keus geweest maar het project ligt nogal op zijn gat

Ook MySQLDAC van microolap ondersteunt alleen nog maar mysql versie 3

BDE, ODBC, ADO en DBExpress zijn imho geen goede oplossingen. ze hebben allemaal nogal wat nadelen waardoor ik deze liever niet gebruik

Heeft een van GoT members nog een geinig componentje hiervoor?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Een 3.x client kan toch altijd verbinden met een 4.x server :?

Ik ben ook tegen mysql aan aant proggen, met de lib van mysql 3. Ik gebruik dan gewoon de mysql api en die kan gewoon ook met 4.x verbinden. Als zeos dat niet zou kunnen, zouden ze dat hardhandig uitgezet moeten hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-10-2002 02:04 . Reden: typo's ]

日本!🎌

• TG
dat kan inderdaad wel maar ik ben nogal wantrouwend. en je kan dan niet gebruik maken van de nieuwe functies van mysql4

ik heb mysqlfront ook al eens uitgerust met de nieuwste libmysql maar die vond dat niet zo heel erg lekker. de meest vrolijke foutmeldingen kreeg ik op mijn scherm

ik heb al onder de motorkap gekeken van libmysql.dll en er is behoorlijk gesleuteld.
vandaar dat ik toch graag goede componenten zou willen hebben.

deze zal ik waarschijnlijk ook wel nodig hebben om met de nieuwe geintergreerde mysql server (die voor lokaal gebruik dus) zou willen werken.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

dat kan inderdaad wel maar ik ben nogal wantrouwend. en je kan dan niet gebruik maken van de nieuwe functies van mysql4
Tuurlijk wel, dat zijn gewoon queries. Als mysql_select_database() er niet was, kon je gewoon SELECT DATABASE `naam` kunnen uitvoeren (en dat kan ook).
ik heb mysqlfront ook al eens uitgerust met de nieuwste libmysql maar die vond dat niet zo heel erg lekker. de meest vrolijke foutmeldingen kreeg ik op mijn scherm
De libs zijn ook niet compatible, maar dat hoef je ook niet te verwachten. Dat wil niet zeggen dat een v3 lib niet met een v4 server kan connecten en vice versa.

日本!🎌

• TG
ik kan inderdaad gebruik maken van de standaard functionaliteit van mysql maar dat is het punt ook niet.

-het is voor mijn eigen gemoedsrust (ja ik weet het heel flauw)
-het gebruik kunnen maken van de geavanceerde functies van mysql4 op een makkelijk manier (nee ik ga niet libmysql.dll direct aanspreken nee :P)