Heb maar 1 TFT, waarom 3 monitoren in devicemanager?

Pagina: 1
Acties:

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Gebruik een Dell Inspiron 8100 laptop met een ingebouwd 1600x1200 TFT scherm.

Sinds een tijd krijg ik de tv-out niet meer aan de gang. TV-scherm blijft zwart, driver detecteerd de tv niet. Tijdens het detecteren echter wel 'verschuivingen' op de TV.

Op Dell support forum 1 ander persoon tegengekomen met hetzelfde probleem.

Ik probeer tevergeefs het probleem te achterhalen want ik kan m'n laptop gewoon niet missen om hem weken weg te sturen naar de support/repair afdeling van Dell.

Wat me opviel is dat ik 3x default monitor in m'n devicemanager terugvind (Win2k Prof).
Als ik deze 3 uninstall en m'n laptop herstart installeert hij netjes de 3 monitordrivers automatisch weer op de oude plek.
:?

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Afbeeldingslocatie: http://www.beun.net/kokkers/monitors.jpg

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..zoek eerst de orginele driver voor het scherm (cdrom of internet) want dit is een standaard driver van Windhoos. Probeer daarna nog eens alle monitoren te verwijderne en de juiste driver te installeren als hij gaat zoeken. Of pak 1 van de monitoren in device manager en verander dan de driver en verwijder daarna de andere 2 monitoren.

Suc6

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

delete ze eens alle drie en start opnieuw op
wat krijg je dan?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Is een foutje van XP, hoef je je geen zorgen om te maken :). Probeer maar eens een search, je zult zien dat je niet de enige bent ;).
Kortom, het heeft niets te maken met jouw probleem. Daarvoor zou ik even hier kijken: De grote tv-out FAQ

[Edit] Screenie van mijn apparaatbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.baar1/monitor.jpg

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Prima, is dus een bekend fenomeen zonder vervelende gevolgen.

Ik ben er via het Dell support forum inmiddels achter dat m'n TV-out chip naar de binaire jachtvelden is. Dikke pech maar aan de andere kant een mooie gelegenheid om te upgraden naar een GeForce4.
Bedankt!

*case closed*