Toon posts:

Kan 1 website niet via mijn netwerk bekijken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk via een crosskabel (tcp/ip en netbeui). Mijn ADSL verbinding heb ik via dat netwerk gedeeld. Het probleem: De clientpc kan de pagina van mijn provider (hccnet) niet openen en andere pagina's wel. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
Specs:
Win 98 se
AnalogX proxy software.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 21:33:
Ik heb een netwerk via een crosskabel (tcp/ip en netbeui). Mijn ADSL verbinding heb ik via dat netwerk gedeeld. Het probleem: De clientpc kan de pagina van mijn provider (hccnet) niet openen en andere pagina's wel. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
Specs:
Win 98 se
AnalogX proxy software.
die pagina kan je met je "server" wel bekijken?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 21:33:
Specs:
Win 98 se
AnalogX proxy software.
wat is het adres waarmee je naar die website toegaat?
iets van hccnet ofzo?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hccnet.nl. En de host kan die site wel bekijken.
Ip's die ik heb ingesteld:
10.0.0.1
10.0.0.2

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 22:35:
http://www.hccnet.nl. En de host kan die site wel bekijken.
Ip's die ik heb ingesteld:
10.0.0.1
10.0.0.2
Probeer een de 192.168.1.x ip adressen, deze zijn bedoelt voor op LAN, en komen dus niet voor op het internet. Misschien dan wel.
En als je ping naar hccnet, en het ipadres inklopt op de client ?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

fleppuhstein schreef op 03 oktober 2002 @ 22:38:
[...]

Probeer een de 192.168.1.x ip adressen, deze zijn bedoelt voor op LAN, en komen dus niet voor op het internet. Misschien dan wel.
En als je ping naar hccnet, en het ipadres inklopt op de client ?
de 10.x reeks is ook voor lokaal gebruik, zie de FAQ!!!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik snap niet wat jullie lopen te blaten, maar lokaal kun je ieder ip adres gebruiken wat je wilt. Klasse a, b, c of d en met goed subnetmask.

Verwijderd

Topicstarter
YT-Croc schreef op 03 oktober 2002 @ 22:41:
Ik snap niet wat jullie lopen te blaten, maar lokaal kun je ieder ip adres gebruiken wat je wilt. Klasse a, b, c of d en met goed subnetmask.
Subnetmask = 255.255.255.0

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je ook internet erbij wilt is het verstandig om gewoon een lokaal ip te nemen ;)

Verwijderd

Erkens schreef op 04 oktober 2002 @ 09:11:
[...]

als je ook internet erbij wilt is het verstandig om gewoon een lokaal ip te nemen ;)
Nog meer geblaat... Het maakt dus niets uit, alle lokale ip adressen worden gerouteerd via de proxy software naar een door de provider opgegeven ip adres
Yt-Croc heeft dus wel degelijk gelijk, of het nou een 10.... of een 192... adres is.

Maareuh kun je dat adres wel tracen? of pingen?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Erkens schreef op 04 oktober 2002 @ 09:11:
[...]

lokale adressen worden alleen lokaal gebruik, daar heeft internet geen drol mee te maken. Zolang het maar een klasse a,b,c. of d is met een goed subnetmask.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
YT-Croc schreef op 04 oktober 2002 @ 09:29:
[...]

lokale adressen worden alleen lokaal gebruik, daar heeft internet geen drol mee te maken. Zolang het maar een klasse a,b,c. of d is met een goed subnetmask.
Jah, maar ik geloof dat erkens bedoeld waar ik ook aan dacht, nl dat als je als lokaal ip een ip gebruikt hebt dat niet in de range voor lokaal zit, en je toevallig naar een internetsite in die iprange wil, dat dat dan niet gaat en je pc in je lokale netwerk gaat zoeken naar dat adres, gevolg, een aantal sites werken niet meer.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja. En als je dan een netwerk-adres neemt wat ook op internet in gebruik is kun je de sites op internet die ook dat adres hebben dus niet gebruiken.
Pagina: 1