[XP] Netwerkverbinding valt vaak weg

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:51
Ik heb sinds een tijdje WinXP erop staan (met SP1) maar af en toe valt zomaar ineens m'n netwerkverbinding weg.
Ik krijg dan zo'n computertje in m'n tray met waar bij staat dat ie offline is.
M'n Internetverbinding werkt overigens nog wel gewoon.
Heeft iemand dit probleem ook ?
Of liever de oplossing ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je netwerkverbinding is weg, maar je internetverbinding is er nog wel? Wat voor internetverbinding heb je dan?

Heb je de hardware al gecheckt?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• maikel
Windows zegt dus dat ie weg is.
Maar Trillian en zo blijven gewoon lekker doordraaien.

Het heeft met Win2k overigens ook altijd perfect gewerkt !

Verwijderd

Dat had ik ook 2 dagen geleden, zelfs een reboot hielp niet, de hardware was gewoon uitgevallen. ik had nog zo'n zelfde NIC liggen, erin stouwen en hij liep weer als een hond. (Samson). Owja, blackd, nog 2 posts en je hebt er 10000 :) Owja, en je bent vandaag ook 1 jaar lid. Nog 1 post... kom op... GEFELICITEERD!!! 10000 posts in EXACT 1 jaar :)

• maikel
Ik heb hier helaas geen NIC meer liggen, maar ik vindt het erg vreemd dat het sinds de installatie van Windows XP is.

Verwijderd

Hmmz

kabeltje rot misschien. Geen huisdieren die eraan kunnen knagen (muizen, ratten, konijnen, hamsters) ofziets.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:44

leuk_he

1. Controleer de kabel!

maikel schreef op 03 oktober 2002 @ 21:23:
Ik heb hier helaas geen NIC meer liggen, maar ik vindt het erg vreemd dat het sinds de installatie van Windows XP is.
XP (& 2000) detecteren dat het netwerk wegvalt, Windows 98 & NT4 niet. Die haperen gewoon een beetje.

Contrleer je kables eens goed. Kijk ook eens op het ledje op je nic blijft branden/rood wordt o.i.d.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• maikel
leuk_he schreef op 04 oktober 2002 @ 14:23:
[...]

XP (& 2000) detecteren dat het netwerk wegvalt, Windows 98 & NT4 niet. Die haperen gewoon een beetje.

Contrleer je kables eens goed. Kijk ook eens op het ledje op je nic blijft branden/rood wordt o.i.d.
M'n vorige installatie was 2000. :)
Maar daar heeft het dus altijd perfect gewerkt !
Verder hebben we wel een cavia, maar die is hier nooit geweest. Van muizen of ratten weet ik niks af. :)
Pagina: 1