Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Hoe schakelaar maken voor aansturing fans??

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 20:51

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik zou graag aan de voorkant van mijn kast een schakelaar hebben die 3 verschillende standen heeft: 1 voor als ik ga slapen (fans uit), 1 voor als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben (sommige fans op 5 Volt andere op 12 Volt) en de laatste stand is dan voor als ik ga gamen (alle fans op 12 Volt). Dit kan ik realiseren door voor iedere fan een aparte schakelaar te maken maar ik zou veel liever aan de voorkant 1 grote schakelaar hebben waarmee ik dus de fans onafhankelijk van elkaar kan aansturen. Deze moet dan dus 3 standen hebben.

Hebben jullie een schema oid (ook watvoor schakelaar ik daarvoor moet gebruiken) wat ik voor mijn toekomstige casemod kan gebruiken?? :)

• Klasanova
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

zoek eens op baybus
fanbus

is al vaak genoeg aan de orde geweest

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 11:22
d.m.v een drie standen schakelaar?

heeft aan de achter kant 3 pinnen eentje voor de grond eentje voor de 5 volt en eentje voor de 12 volt

de fans moeten wel 12 volt zijn

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:10
Ik heb zelf nu ook zon ding bij me ingebouwd. Dit is een baybus die ik bij (geen reclame) CD-Rom land in Breda heb gekocht. 4 Aansluitingen met ledjes. 3 Standen. 1 Stand regelbaar met potmeter 0-12V een uit stand en een 12V stand. De regelbare heb ik tussen de 5 en 7 staan ongeveer. Koste me 30 pleuro's ofzo. Ik denk ook dat het veel werk is om zelf te maken. *D

Verwijderd

gewoon zoeken naar baybus of rheobus

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Gewoon even zoeken inderdaad.. Staan ook nog wel wat linkjes in de faq..
Oh, en je kunt dit trouwens inderdaad met een meerpolige schakelaar doen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.