[WinXP] DVD speler & CD-RW willen geen CDs lezen*

Pagina: 1
Acties:

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het volgende probleem is aanwezig in dit systeem, bestaande uit een Asus A7A266 met Ali Magik 1 chipset. Het systeem draait op Windows XP SP1, en heeft alle drivers netjes geinstalleerd staan.

Het probleem is als volgt:

Na installatie van de software voor de Onstream ADR30 wil Windows geen CDs of DVDs meer lezen uit geen v.d. aanwezige lezers. (Een AOpen 12x DVD-ROM en een Plextor CD-R PX-W1610A).

Als ik de Windows verkenner open, dan zie ik gewoon netjes staan "DVD Drive (G:) en CD-RW Drive (H:)". Zodra er een CD in 1 v.d. beide geplaatst wordt, verdwijnt deze omschrijving en maakt deze plaats voor "CD Drive (G:) en CD Drive (H:)". Proberen de CDs te openen geeft de fout "Disk is not formatted. Windows cannot read from this disk. This disk might be corrupted, or it would be using a format that is not compatible with Windows". Deze melding geeft hij met elke CD, gebrand of origineel, die erin wordt geplaatst.

De AOpen staat primary master, en de Plextor secondary master. Dit omdat er ook een Promise Ultra100 TX2 kaart aanwezig is, waar 2 harde schijven op zijn aangesloten.

Wie weet hoe ik het voor elkaar kan krijgen om Windows weer gewoon CDs te laten lezen?

• Kamikazi
  • Niet online
Schopje...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt er dus op dat er een softwarematig conflict is sinds de installatie van Onstream software. Maar omdat Windows XP hier redelijk bekend staat als de veroorzaker van zulke problemen met branders en DVD lezers, gok ik dat het aan Windows XP ligt. Hierbij krijg je dus de move [OM] > [WOS].

Check ook eens OM FAQ - Mijn brander werkt niet goed onder Windows XP voor diverse info mbt zulke problemen :)

• Kamikazi
  • Niet online
Uiteindelijk maar besloten om de pc compleet te formatteren en overnieuw te beginnen. Duurde alleen wel lang voordat ik hem daarvan heb overtuigd... :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dus is het opgelost? :)

• Kamikazi
  • Niet online
Yep, ben begonnen met een clean install, daarna als eerste de Onstream geinstalleerd en alles gechecked. Zo stap voor stap alles verder uitgewerkt. Na flink wat research bleek vooral dat EERST OnStream installeren flink belangrijk is...
Pagina: 1