Toon posts:

Vastlopen PC met hoge geluidstoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit al eerder gehad. Het vreemde was toen dat toen ik mijn PC "open" had staan het probleem zich niet voordeed.
Koeling probleem dus dacht ik. Na een tijdje toch weer de kap erom gedaan, bleef 2 weken goed gaan maar nu toch weer mis.

Gewoon tijdens een applicatie of spel loopt hij vast en uitzetten met de aan/uit knop lukt dan ook niet meer. Stekker er uit is de enige remedie om hem uit te krijgen.

Ik overklok niet dus CPU (P2) koeling zou het niet moeten zijn. Resteren er twee andere koelingen: videokaart (viper770 Ultra) en voedingunit.

Echter soms loopt hij al vast als ik hem welgeteld 10-15 minuutjes aan heb staan, koeling lijkt me dan nog niet echt een mogelijke oorzaak (of wel?)

Wie weet raad met deze combinatie van vastlopen en hoge toon (die aanhoud tot ik de stekker eruit trek!)

Ik heb een torenmodel kast zonder extra ventilatoren, een ASUS P3B-F moederbord, een Viper 770 Ultra videokaart, Soundblaster Live! geluidskaart, twee harddisks, CDreader, CDwriter, ISDN modem.

Deze configuratie heb ik ± anderhalf jaar en heeft pas sinds 2 maanden de vastloop problemen. Zoals ik al zei, ik overklok niet en heb dus altijd aangenomen dat de koeling op videokaart, CPU en voeding voldoende zou moeten zijn.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wie weet raad met deze combinatie van vastlopen en hoge toon (die aanhoud tot ik de stekker eruit trek!)[/quote]Probeer eens de powersaving in het BIOS uit te schakelen. Ik weet het, het klinkt raar. Maar zo heb ik hetzelfde probleem al een keer opgelost. De oorzaak weet ik niet, maar het disablen van de powersaving voorkwam het.