Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CMOS leeg / MOBO overleden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Leetje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2003
Mijn trouwe oude P2 400 doet het niet meer.

Merk mobo zie ik niet maar de pc is van shitec, gebaseerd op intel 82440BX.

Eerst...paar dagen geleden.
Na wat problemen heb ik esdi_506.pdr moeten verwijderen om de pc weer aan de gang te krijgen. Hierdoor deden hd d: en cdr en cdrw het niet meer. Ook was in system te zien dat primaire en secundaire ide het niet meer deden.

Tevens zag ik dat de datum regelmatig achterliep na goed zetten dus cmos batterij eruit(gisteren). Een dag later (dus nog steeds bat eruit) wil ik hem toch proberen op te starten. Njente...blijvend zwart scherm. Met half lege bat nog steeds niks.

Ik dacht dat zelfs zonder bat die alleen de instellingen opslaat hij het ook zonder zou moeten doen....en dat ik de instellingen iedere keer zelf in zou moeten geven.
Maar nu zelfs met redelijke lege bat erin....niks.

Boekje bij mobo geeft niet veel info.

Is mijn mobo overleden of is hij nog te redden.

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm? Waarom koop je niet gewoon een nieuwe batterij :?

Heeft niet veel zin om een topic te openen met de mededeling dat de computer niet opstart met een lege cq half gare batterij :/

Check evt de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True