Toon posts:

[3Dmax] Shag : fur - texturing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een boompje aan het maken, en als ik via de digimation plugin shag:fur de bladeren maak, dan gooi ik daar een uvm map over waar ik de texture dan op apply.

Deze texture, (een blad) wordt dan toegepast over alles bladeren die er zijn, in plaats van elk individueel blad appart deze texture te geven... Ik vermoed dat ik geen uvw map over de bladeren mag gooien, maar hoe moet ik ze dan texturen?

Hieronder staat m'n boompje zodat je het probleem kan zien... Ik weet dat dit standaard stuff is, maar heb help gelezen en ben er niet veel wijzer uitgeworden en uit search op got ben ik ook niets wijzer geworden ivm shag:fur... alle reacties en oplossingen worden enorm geapprecieerd!

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/boom_render_1.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 22:48 . Reden: typo ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
een uvwmap over een shag:fur? was 't niet zo dat shag:fur/hair werkt met een soort splines? ik zou niet weten hoe je dat zo goed krijgt, veel tiles in je uvwmap gebruiken helpt waarschijnlijk 't beste... naar mijn weten kan je niet elk blaadje een texture geven.

bladeren kan je denk ik beter maken met een PArray, ff wat blaadjes modellen (spline tekenen, extruden (0,0) , texturetje erop) en dan met instant geometry in die PArray de blaadjes maken.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het lijkt me echt sterk dat UVW-map ermee werkt, maar als het kan, dan kan het misschien met face-mapping in je UVW-map.

Maar ik denk toch dat je ergens bij de instellingen van fur zelf naar mapping instellingen moet zoeken, want fur is geen gewone geometry.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik ben niet de expert op dit gebied, ik leer dagelijks bij door tutorials te volgen en zo iets proberen te creeren, deze boom is het gevolg van deze tutorial :

http://www.3rddimensiontutorials.com/shagfurtrees.html

Op deze tutorial is het blijkbaar toch mogelijk om elk blad een texture te geven, alleen de stap hoe ze dit doen hebben ze vergeten te vermelden? [{#[

Kent iemand deze tutorial of heeft iemand hem nog gemaakt?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
In die tutorial hebben ze de shag:fur omgezet naar een editable mesh, heb je dat ook gedaan? misschien dat 't helpt

Verwijderd

Topicstarter
yep, hebbik gedaan

maar waar dat ze in de tutorial niet van spreken is dat er bij de opties in shag:fur iets staat over mapping, maar dat stukje hebben ze niet aangeraakt in tutorial, maybe dat ze die over het hoofd hebben gezien? Ik heb het stukje uit de settings van shag:fur er voor de duidelijkheid hieronder gezet...

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/settings.jpg

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Oftewel: het zat gewoon in de settings van Shag:fur en je had het dus niet met een UVW-map-modifier hoeven proberen. Problem solved.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1