[router] kant-en-klaar-kastje of oude bak?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wilde hier een router neer te zetten en zat te twijfelen tussen een kant-en-klaar-kastje of een oude bak zonder monitor laten draaien. Ik hoor van veel mensen dat je beter een oude bak kunt draaien omdat je dan zelf nog beetje dingen kunt modden en ik wil ook een oude bak gaan draaien, maar nu wil ik weten of dat veel scheelt in stroom? Ik hoor nl. van sommige mensen dat dat helemaal niets uitmaakt en dat een oude bak zonder monitor net zoveel stroom zuigt als een gloeilamp van 60 watt en van anderen hoor ik dat dat al gauw 100 euro per maand aan stroom is (wat mijn ouders dus weer wat minder vinden)...
wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100euro ??? hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ook 60 watt is veel hoor... reken maar uit. Gebruik de Zoek! ;) Meestal heb je de kosten er in 1-2 jaar al uit.

Alleen de aanschafkosten zijn (mogelijk) lager. Die routertjes zijn wel steeds goedkoper geworden en sommige hebben mogelijkheden die je met je Freesco ed. router niet hebt (daar heb je dan wel weer andere mogelijkheden).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar kost het nou veel aan stroom of niet? of is het te verwaarlozen
mijn ouders vinden het niet erg dat dat ding dag en nacht draait maar jah ik vrees dat het heel wat meer zuigt dan een hubje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net gezocht maar kan toch echt niet veel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:32:
net gezocht maar kan toch echt niet veel vinden
ik gebruik een 386 met freesco, hd kan je eruit halen, case fan kan er ook uit, wat overblijft is een moederbordje, processor, geheugen en 2 3com netwerkkaartjes dat verbruikt echt geen 60watt, wel wat meer dan een hardwarematig routertje, maar ach dit vind ik leuker.
Je kan altijd nog zo'n hardware bakkie kopen, als blijkt dat die toch veel te veel stroom verbruikt

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Zoek dan eens op 'stroom' of 'stroomrekening' of 'stroomverbruik' of 'ouders' (!!). Beetje creatief zijn hoor en nadenken.

Stel dat je routertje 50 watt verbruikt. Een Kwh kost zegge en schrijven 10 Eurocent (ik weet het niet precies, maar het is zeker niet twee keer zo veel of twee keer zo weinig).

Bij een verbruik van 50 watt:
Okee... de geniale rekensom: 50/1000x24x30x0.10=3,60 Euro per maand. Dat is dus 43,20 Euro per jaar.... Best veel dus. Een hardware-routertje zal (in mijn inschatting) niet meer dan ca. 10 watt verbruiken. Dat is dus ca. 8,64 Euro per jaar. Verschil: 34,56.

Hoeveel kost een hardware-routertje? Bijv. de E-tech:
http://www.tweakers.net/pricewatch/19360

Well... Ca. 120 Euro incl. verzendkosten. Tenzij je die 486, netwerkkaarten en HUB/Switch hebt liggen kost ook dat geld, zeg 20-40 Euro. Dan heb je in 3 jaar die router eruit, en al die tijd heb je geen lawaai, etc.

Edit: ik zie hier Stroomverbruik PC dat een Kwh zelfs ca. 16 Eurocent kost.... Kortom, nog sneller terugverdiend. (Nu mag jij gaan rekenen :Y) :7 )

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Zijn er ook routers met webserver en ftp server dan ?

Want dan kan ik het een en ander oplossen..

Maar moet dan wel een router hebben en een AP wil ik koste besparend zijn, maar ik vind zo`n sneldraaien kwh meter ook wel geinig ;-) en tja op die zoveel kwh per jaar aan Wasmachine , vaatwasser , droger , tv`s radios en zo hier maakt dat ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej, je kan wel een portmap aanmaken naar een pc in je netwerk die dan als webserver + ftp server zal fungeren..
Als je dit allemaal wilt kan je beter een oud gebakje nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 22:13:
Neej, je kan wel een portmap aanmaken naar een pc in je netwerk die dan als webserver + ftp server zal fungeren..
Als je dit allemaal wilt kan je beter een oud gebakje nemen :9
ja, als je ook een site wilt hosten/ftp servertje dan heb je meer aan een aparte machine, anders heb je en een pc en een router aanstaan, en verbruikt nog meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n klein bakkie en ik vind het ideal, je hoeft er echt weinig aan in te stellen en die portmaps zijn reuze handig! hehe Heb ik ook gedaan en draai nu een ftp server! Dat geklooi met zo'n oude pc vind ik de kosten sparen niet waard, want aan het begin is dat klooien nog wel leuk, maar als ie straks een keer afslaat tijdens een game of het gewoon niet doet wordt je gauw pissig kan ik je zeggen! Ook bespaard zo'n klein kasje je behoorlijk wat stroom! Maar goed ik heb het gedaan om me de moeite te sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al routertjes gezien voor 69 euro (alternate)
is dit wat, of niet?
er zitten wel 4 utp aansluitingen op, dus het lijkt me verder wel ok.
groet
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon voor een kant en klare router gaan, aangezien dit niet veel duurde is als een pc'tje neerzetten.
Ook werkt het veel mooier, want het is zoiezo stiller, en neemt minder ruimt in beslag.
En echt aanrader is naar mijn mening de Compex 15-b, ik gebruik deze bij chello, en ik vind hem echt super!!

Succes met je keuze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe duur zijn jullie routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
ik heb een unex wireless router met 4poort switch ingebouwd. werkt lekker op mn kabel. kost alleen wel 250euro ofzo. ik zag AP staan dus ik neem aan dat je access point bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 11:09:
daar hebben we een pricewatch voor ;)

als je zelf niet van prutsen houdt dan zou ik voor thuisgebruik een hardwarematige nemen, heb je daarentegen wel wat tijd om te prutsen, dan zou ik een softwarematige nemen, één voordeel daarvan is dat je hem ook als servertje kan gebruiken, dus bijvoorbeeld een webservertje erop.
want als je datzelfde ook wilt met een hardwarematige, dan moet je dus nog een extra pc aanhebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Hoe kan je testen hoeveel watt je router gebruikt kan dat met een gewoone multimeeter of moet je daar meer moeite voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pnhers schreef op 04 oktober 2002 @ 11:40:
Hoe kan je testen hoeveel watt je router gebruikt kan dat met een gewoone multimeeter of moet je daar meer moeite voor doen?
met een gewone multimeter kan je geen watt meten.
Je zou wel ampere kunnen meten door je multimeter in serie te zetten, maar met 230 volt....

P=UxI
P=230xampere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 11:09:
Ik heb een repotec IP515H die was dacht ik 111 € --> is een 100 Mb router met een printerpoort erop en 4 utp aansluitingen + wan en een ingebouwde firewall.
Echt een super dingetje, vooral het printen is heel makkelijk.

Voor meer info zie: http://www.repotec.com/RP-IP515H.htm Of de pricewatch

Ik zou zeker gaan voor zo'n klein stil kastje waar je geen last van hebt en die je zo ergens achter drukt.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 10:44:
Ik zou gewoon voor een kant en klare router gaan, aangezien dit niet veel duurde is als een pc'tje neerzetten.
Ook werkt het veel mooier, want het is zoiezo stiller, en neemt minder ruimt in beslag.
En echt aanrader is naar mijn mening de Compex 15-b, ik gebruik deze bij chello, en ik vind hem echt super!!

Succes met je keuze!!
Als je een ftp server enzo wil draaien moet je toch al een machine aanlaten staan en aangezien die plek gebonden is en een freesco router niet, zou ik toch echt voor freesco gaan. Oude 486 of lekkere hd erin (denk aan LBA) en je normale machine kan gewoon uit als je weg gaat. Daarnaast kun je al je mogelijkheden bij freesco iedere keer uitbreiden want er komen steeds nieuwe packages beschikbaar. Kijk hier maar eens wat je allemaal al voor freesco hebt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W-Linx IP-Linx DSL Router 4-Port Mini
TCP/IP-Router DSL - EUR 69.00
Excl. BTW: EUR 57.98

Sitecom xDSL/Cable router
- 4xRJ-45 - EUR 75.00
Excl. BTW: EUR 63.03

en in de toelichting van de sitecom staat dat er een ingebouwde switch in zit.
de w-linx klinkt als een oost-europese voormalig wapenfabrikant, maargoed.
denk dat ik voor de sitecom ga.
iemand ervaring hiermee?

en hoe duur zijn de cheapste pcmcia netwerkkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/html/nodes_info/qdmv03.html

f checken of dit werkt. er zitten zo te zien wel 4 poorten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die website van w-linx is ook nix
laatmaar hangen dus. ik kies sitecom
Pagina: 1