Router gebruiken, totdat hij op kabel wordt aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Nou, daar is Zakonski weer met z'n vage problemen... Dit snap ik dus echt niet meer... Ik heb een kabel / adsl routertje, welke fantastisch werkte bij iemand met een COM21 modem, in dezelfde woonplaats als ik. Ik sloot hem thuis aan op m'n laptop, configureerde hem netjes, en propte daarna de kabel vanaf mijn COM21 modem erin. Vanaf dat moment is de router niet meer te benaderen, tot ik de kabel naar de COM21 er weer uit trek. Heb de bekabeling gecontroleerd, maar is prima voor elkaar... Ook heb ik gekeken of er een MAC adres in de router moet worden gezet, maar dat bleek niet uit te maken. Ik heb tot slot eerst m'n COM21 helemaal laten "booten", daarna de router, en vervolgens m'n laptop... Helaas... Iemand een suggestie?

Greetz,

Marcel

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:39
Let er op dat je een automatisch ipadress krijgt van de DHCP van de router.
Tevens kan je alleen pingen als je pc in de 1ste poort van de router zit.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• zakonski
Ja, maar probleem is dat het niet uit maakt in welke poort ik hem stop, ik kan hem vanaf geen enkele poort pingen, tot ik de stekker naar het kabelmodem eruit haal... dan is er niets aan de hand... (maar ja, dan heb ik geen internet... 8)7 )

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31
een andere netwerkkaart misschien??

• zakonski
Heb hem ook al aan m'n gewone PC gehangen, maar ook hetzelfde probleem... lijkt er haast op dat het signaal van m'n kabelmodem de boel verstoord...

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
heb je een rechte kabel of een cross?

• utbone
Ik heb het even gechecked.... het blijkt dat je in de zelfde range moet zitten als de router met een ipadress.

In mijn geval werk ik met een 10.0.*.* reeks en kan dan niet de router aanspreken op 192.168.1.1 als ik in de zelfde range ga zitten : 192.168.1.2 dan kan ik wel de router benaderen. Het lijkt zo dat de router geen verkeer toelaat dat uit een andere range bestaat dan waar hij zelf in zit. Ik ga ff verder zoeken hoe een andere rang toe te voegen aan de router, zodat die die wel accepteerd.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ehm, wel eens van ranges en subnetten gehoor, het is niet zo dat de router het niet accepteerd... en pc uit een 10.0.*.* kan nooit 192.168.1.1 benaderen (direct). maar daar was je nu ook al achter :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• utbone
Jimbolino schreef op 03 oktober 2002 @ 20:45:
ehm, wel eens van ranges en subnetten gehoor, het is niet zo dat de router het niet accepteerd... en pc uit een 10.0.*.* kan nooit 192.168.1.1 benaderen (direct). maar daar was je nu ook al achter :)
Is er een router technische oplossing.

[ Voor 0% gewijzigd door utbone op 04-10-2002 09:49 . Reden: typo ]

• zakonski
Probleem is echt zo raar... Als ik m'n boeltje oppak, en vervolgens bij iemand anders ga zitten en hem daar op z'n COM21 modem aansluit, dan hoef ik alleen zijn fixed IP adres van Chello in te voeren, en andere Gateway uiteraard, maar dan doet 'ie het prima... Kan Chello niet bellen om te vragen vrom het niet werkt... Die COM21 modems zijn te flashen of op andere manier aan te passen, maar weet iemand hoe dat precies in z'n werk gaat?

• zakonski
Probleem lag in combinatie van, heb daarom maar omgeruild voor een andere.

Pagina: 1