Toon posts:

HP laptop nu bij Dynabyte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier de specificaties:

- Blue Shade behuizing
- 15.0" TFT beeldscherm
- Intel® Pentium® 4 Mobile 1,60 GHz processor
- 256 MB DDRAM geheugen
- 32 MB ATI Mobility RADEON 7500 videokaart
- 40 GB harddisk
- Verwijderbare CD-Rewriter/DVD-Rom speler
- Externe USB 3.5" diskdrive
- 16 bit stereo full-speed geluidskaart
- Polk audio luidsprekers
- 56k V.90 intern modem
- Touchpad
- Firewire
- 10/100 Mbp Ethernetkaart
- Windows© XP Home Edition
- 2 USB (s-video TV-out), VGA, parallelle interface
- 12 Maanden garantie

Prijs € 1999

Hier nog een link naar de site van HP: http://www.dynabite.nl/sh...w.asp?Nr=200&Aanbieding=1

Ben persoonlijk niet te spreken over de snelheid van de processor, maar vind hem verder wel ok. Persoonlijk heb ik totaal geen ervaring met laptops, maar wil er wel 1 aanschaffen.

Wat is jullie mening over deze laptop en wat zijn de algemene ervaringen met HP laptops?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
http://www.dynabyte.nl/sh...=1&Top20=&HomeAanbieding=

HP laptops zijn hele mooie laptops, het mooiste vind ik de TFT schermen, heel erg scherp. Verder een leuke prijs, algemene ervaring met HP laptops is prima, ze staan voor mij bijvoorbeeld duidelijk boven Compaq :).

Verwijderd

ik vind ten eerste zoiezo hp K***e maar das waarschijnlijk persoonlijk en ten 2e vind ik dynabyte hetzelfde
geen goeie service alleen maar "A-merk" pc's/notebooks
ik vind het echt bagger dingen :( maarja zoals ik al zei das persoonlijk

ik ben zelf aan het sparen voor een voyager van paradigit
die zijn echt supa vind ik
al 6 keer als beste getest

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:04:
-----------

Ben persoonlijk niet te spreken over de snelheid van de processor, maar vind hem verder wel ok. Persoonlijk heb ik totaal geen ervaring met laptops, maar wil er wel 1 aanschaffen.

Wat is jullie mening over deze laptop en wat zijn de algemene ervaringen met HP laptops?
Maak je over de processorsnelheid nou maar geen zorgen. Dat zit wel snor. Of het nu een 1.6 of een 2.0 GHz is merk je echt niet of nauwelijks hoor.

Dat er een videokaart in zit met eigen geheugen is bijvoorbeeld veel belangrijker. De link die je geeft komt trouwens niet overeen met de specs die je opsomt. Op die link hebben ze het over een S3 grafische chip met gedeeld geheugen, en een niet-verwijderbare DVD of CDRW naar keuze.

Of dat je de DVD/CDRW er uit kunt halen belangrijk is? Wel als je veel onderweg bent en je de DVD/CDRW kunt vervangen door een extra accu (a la Dell).

Kijk veel rond, lees een aantal tests, en kies een notebook waar je vertrouwen in hebt.

Merk, leverancier, batterijlevensduur en gewicht zijn misschien wel belangrijker dan de processor.

Bovendien, ik heb liever een Pentium 1600 met 256 MB, dan een P 2200 met 128 MB bijvoorbeeld.

It's up to you.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok... maar als je nu een dual AMD XP 1700+ hier hebt staan wil je in een laptop ook wat vermogen terug vinden! :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:27:
Ja ok... maar als je nu een dual AMD XP 1700+ hier hebt staan wil je in een laptop ook wat vermogen terug vinden! :)
Ik weet niet wat je allemaal doet met die dual, maar met standaard applicaties zul je het niet zo snel merken: Technische PMG FAQ: SMP
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:07:
ik vind ten eerste zoiezo hp K***e maar das waarschijnlijk persoonlijk en ten 2e vind ik dynabyte hetzelfde
geen goeie service alleen maar "A-merk" pc's/notebooks
ik vind het echt bagger dingen :( maarja zoals ik al zei das persoonlijk
Heb je daar ook onderbouwing voor? Want incidentele problemen komen bij elke bedrijf voor :).

Verwijderd

Topicstarter
Voor m'n gevoel moet ik toch mimaal 2ghz hebben... anders heb ik het idee dat ik toch weer iets verouderds koop, of is dat raar???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:36:
Voor m'n gevoel moet ik toch mimaal 2ghz hebben... anders heb ik het idee dat ik toch weer iets verouderds koop, of is dat raar???
ja dat is raar, je laat je gek maken door het feit dat er úberhaupt een laptop te koop is met 2 GHz.

Wat ben je van plan met die laptop? De Telegraaf hosten ofzo? (geintje, maar er worden complete intranetsites van bedrijven met 3000+ medewerkers gehost op single P III 1 GHz machines, dus aan die processor zal het echt niet liggen).

Bovendien kun je er van uit gaan dat een 1.6 GHz minder energie verbruikt dan een 2 GHz processor.

Trouwens, tegen de tijd dat 1.6 GHz te traag is, is 2 GHz ook te traag. :+

Verwijderd

Topicstarter
Wil er sowieso mee Photoshoppen! Dat is voor mij erg belangrijk! En voor Photoshop wil je toch best wel wat vermogen hebben....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 21:19:
Wil er sowieso mee Photoshoppen! Dat is voor mij erg belangrijk! En voor Photoshop wil je toch best wel wat vermogen hebben....
Komt op mij over dat je redenen zoekt om toch maar 2 GHz te willen. feit is dat een bewerking die op een 2 GHz machine bijvoorbeeld 1 minuut duur, op een 1.6 GHz iets van 1 minuut 12 seconden duur (20 % langzamer).

Is dat echt zo belangrijk?

Als je het echt wilt zal ik het niet uit je hoofd praten, maar zoals gezegd, er zijn meer zaken die meespelen bij de keuze van een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Nou in die zin... hij moet wel mijn desktop gaan vervangen! Hij gaat er niet bij komen, om er even leuk me te rammelen....

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
naar die laptop heb ik ook gekeken, maar de videokaart vond ik toch niet goed genoeg, heb gekozen voor een Asus L3400s alleen zit er dan gaan windows lincentie bij, maar dat is het probleem niet. tas erbij en 2 jaar carry-in dus al beter dan hp 1 jaar.
verder heb ik iets meer vertrouwen in asus, maar dat moeten we nog zien want ik heb hem nog niet binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je hem besteld dan en wat is de levertijd ervan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 22:22:
Nou in die zin... hij moet wel mijn desktop gaan vervangen! Hij gaat er niet bij komen, om er even leuk me te rammelen....
Dan zou ik als ik jou was een 2 GHz laptop met 512 MB geheugen, en dikke harde schijf (40 GB plus), en lekker veel poorten en slots. Brandertje erin.

Kies voor een scherm van minimaal 1400 x1050.

Meteen maar een thuisrouterje met een ingebouwd Wifi access point.

Verbrugge happy?

Verwijderd

Topicstarter
40 GB is een must... Kan zeker niet met minder. 512 is niet nodig... 256MB red ik het ook wel mee... Brander en veel slots heb ik inderdaad nodig voor mijn rand apparatuur en 1024x768 is voldoende.... :)

Verwijderd

Volgens mij weet Verbrugge al precies wat hij wil.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch wel minimaal wat ik nodig heb, om mijn huidige desktop te vervangen... Vandaar. :)

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
juanp schreef op 03 oktober 2002 @ 22:24:
naar die laptop heb ik ook gekeken, maar de videokaart vond ik toch niet goed genoeg, heb gekozen voor een Asus L3400s alleen zit er dan gaan windows lincentie bij, maar dat is het probleem niet. tas erbij en 2 jaar carry-in dus al beter dan hp 1 jaar.
verder heb ik iets meer vertrouwen in asus, maar dat moeten we nog zien want ik heb hem nog niet binnen.
[beetje offtopic]Over de L3400S kan ik nu al net iets meer dan een maand vol lof spreken :)[/offtopic]

Op mijn school (HS Leiden) zitten een aantal mensen met een 2GHz. P4 en een P4 1.6 GHz. (waaronder ik)
Ik kan je vertellen dat mijn 1.6 een stuk langer meegaat dan de 2GHz. van de anderen. :)
Kortom, de tijd die je bespaard qua snelheid krijg je 2keer zo hard terug in lagere accu-tijd :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.... dat is wel een leuke tip! Thank you!

• juanp
  • Laatst online: 27-05 20:43
ik heb hem via mn werk besteld, maar ik zag dat de laptopper hem ook heeft staan (die ik ga krijgen) en daar zul je hem dan misschien het beste vandaan kunnen halen :) succes

Verwijderd

[...]
Heb je daar ook onderbouwing voor? Want incidentele problemen komen bij elke bedrijf voor :).
helaas wel
mijn vriendin heeft een pc van de dynabyte (heeft ze gekocht voordat we wat hadden :P )

en die geeft echt bagger veel problemen
ik hun gebeld vragen of ze wat kunnen doen
die pc langsgebracht maar nee de problemen kunnen ze niet oplossen :/

hoor ik later dat ze aan klanten van hun het advies geven als er wat met hun pc is die niet van hun is dat ze hun doorsturen naar de paradigit.
(had ik met deze ook bijna gedaan)
omdat hun een goeie Technische Dienst hebben :|:|
maarja ik was zoiezo al fan van de paradigit.

verder koop ik er wel eens gamez
ik laatst BF1942 gekocht
ok op zich logisch dat ze hem niet terug nemen als ik zeg dat ie brak draait
maarja ik kwam na 2 uurtjes terug en ik koopte daar veel vaker gamez
en die gozer moeilijk doen en bla bla bla

dus daar kom ik ook niet meervoor games
Pagina: 1