20 meter overbruggen

Pagina: 1
Acties:

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Ik wil mijn tv op mijn versterker gaan aansluiten. Maar mijn versterker (Onkyo A-8170) heeft geen digitale inputs. De afstand tussen de tv en de versterker is ongeveer 20 meter, kan ik dit overbruggen met een cinch kabel (analoog dus)? Of moet ik twee converters kopen en er een coax (digitaal) kabel tussenzetten, en zo ja, waar kan ik die kopen?

De tv en de versterker zijn beide ongeaard, krijg ik hier problemen mee als is ze op elkaar aansluit (grond loup)?

Ik heb de search gebruikt, maar daar kwam ik alleen uit op bruikbare lengtes van s-video en composiet kabels.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

20 meter geluid analoog dus? Kan makkelijk met een beetje behoorlijke kabel. Maar zelfs het meest goedkope spul krijgt dat wel voor elkaar. Wil je voor echt zeker, dan kun je natuurlijk goed afgeschermde rubberkabel kiezen met Neutrik koppelingen, maar dat lijkt me voor jou een beetje overkill. Staat wel wijs natuurlijk! :)

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

moet kunnen, als je gewoon goede kabel met afscherming gebruikt is dat geen probleem :P

get rich or die try'in

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
MisterDon schreef op 03 oktober 2002 @ 20:08:
... Kan makkelijk met een beetje behoorlijke kabel. Maar zelfs het meest goedkope spul krijgt dat wel voor elkaar. ...
Ik dacht dat goedkope (lees: dunne) kabels last hadden van interferentie op afstanden langer dan 15 meter, en dat je dus een brom krijgt :?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

20 meter is geen enkel probleem. Boven de 50 moet je er rekening mee gaan houden.

(mits kwaliteitskabel gebruikt)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer het gewoon, en als he niet werk koop je een coax convertor en split je de kabel naar 1 lijn en gebuik je die.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Wij hebben hier in huis een 20 meter kabel audio en video van PC naar TV.
Goedkoopste van goedkoopste met een zelf gekluste verbinding, is echt prima :)
kijk eens op: http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels.htm

gl

specs

Verwijderd

Goedkope kabel wil niet altijd zeggen dat de kwaliteit slecht is...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik denk dat een A/D en D/A conversie meer signaalverlies oplevert dan 20 meter low-budget cinch.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1