[P90] Boot-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025
Hier komt een heel verhaal en een hoop problemen die ik heb opgelost, maar nou zit ik met een probleem dat ik niet krijg opgelost.

Ik heb een P90 van iemand overgenomen. Hij zei erbij dat hij niet meer werkte, maa ik kreeg hem gratis en ben dus gaan testen. Ik kwam erachter dat de voeding kapot was en heb er een nieuwe ingezet. De PC bootte mooi en gaf netjes een keyboard error. :) Ik een keyboard gehaald en Freesco geinstalleerd. Met veel pijn en moeite Freesco een avondje gedraaid en zonder problemen liggen internetten vanaf mijn PIII. Alles mooi en wel.

De volgende morgen loop ik dus naar de router om hem aan te zwengelen en start de PIII tegelijkertijd (seconde of wat verschil) (Nu ik dit typ bedenk ik me dat dit bijna gelijktijdig inschakelen van 2 PC's vanaf 1 stopcontact (3 verdeeldozen) misschien schade heeft gedaan :? ). Ik denk bij mezelf waarom hoor ik die FDD nou niet ratelen vanwege het booten van Freesco. Ik probeer vervolgens in te loggen via telnet en de machine heeft dus niet geboot.

Ik de diskette uit de FDD gehaald en gelezen in de andere PC. Diskette was nog goed. Computer van de stroom af en kast opengeschroefd. Ik alle hardware die eruit kan eruit gehaald (Netwerkkaarten). Verschillende repen RAM op verschillende slots geprobeerd. Niks baatte. Daarna heb ik geprobeerd de CMOS te clearen door de batterij eruit te halen. Geen boot.

Als ik de PC aanzet gebeurt het volgende. Cooler gaat draaien, mobo geeft stroom door (LEDs op de NIC's branden) en de videokaart geeft geen signaal door aan de monitor. FDD wordt niet uitgelezen. Als de videokaart kapot was zou de diskette toch nog gelezen moeten worden en het mobo zou minstens moeten piepen. Als de FDD kapot was moest ik een signaal krijgen op mijn monitor. De enige mogelijkheid waar ik op kan komen is een mobo dat toch nog stroom door geeft maar niet meer fatsoenlijk werkt of zijn er nog andere mogelijkheden?

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

ProPHeT_Ewok schreef op 03 oktober 2002 @ 19:26:
...
De volgende morgen loop ik dus naar de router om hem aan te zwengelen en start de PIII tegelijkertijd (seconde of wat verschil) (Nu ik dit typ bedenk ik me dat dit bijna gelijktijdig inschakelen van 2 PC's vanaf 1 stopcontact (3 verdeeldozen) misschien schade heeft gedaan :?
...
zou kunne, lijkt me onwaarschijnlijk, heb hier ook 2 pc's + 1 labtop }) op 1 WCD draaien.
maakt hier nix uit als ik ze tegelijk aanzwengel...
veel succes verder

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

kapotte proc?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ivo
Hoe kan ik testen of de proc kapot is? Heb geen ander mobo om hem in te zetten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ProPHeT_Ewok schreef op 03 oktober 2002 @ 19:46:
Hoe kan ik testen of de proc kapot is? Heb geen ander mobo om hem in te zetten.
andere proc in je eigen mobo zetten.
als die wel werkt is je oude procje stuk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ivo
Had ik die maar misschien dat ze in een computerzaak wel willen testen voor me.

Verwijderd

Hmmmz dr zijn vast genoeg knutselaars bij jou in de buurt die nog een bordje of s7 cpu-tje hebben liggen hoor :+

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39

Sorcerer8472

Mens sana?

Mobo lijkt me dan kapot, als de monitor et niet doet maar de voeding wel lawaai maakt en het mobo etc wel warm worden...
Bij een oude XT die ik hier heb liggen heeft het geholpen alles eruit te halen en er weer opnieuw in te stoppen :+ Los contact ofzo :D

Naja, succes ermee dan maar!

Btw een voeding heeft overspanningsbelasting... Zelfs die oude dingen die op P90's zaten hadden dat afaik.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Probeer toch maar een andere videokaart. Mobo hoeft niet per sé te gaan piepen.

Flopdrive kun je makkelijk in je P3 testen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Ivo
Ik ga straks gewoon booten zonder videokaart, kijken of er dan wel wat gebeurt. Als dat niks oplevert volg ik het advies van Sorcerer wel. Alles eruit halen en weer erin zeten.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn pc boot niet zonder videokaart... Dan kapt ie meteen... zou het dus ook aan kunnen liggen, andere videokaart dus, en niet alleen de kaart eruit halen :{

Verwijderd

Enigste opties die er volgens mij fout kunnen zijn is dat of de processor stuk is, of de mobo, ik weet niet of er toen ook al een optie was dat de mobo moest gaan piepen als de cpu niet werkte ...

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Videokaart zou vogges mij ook kunnen... Afstandsschroefjes zijn goed bevestigd aan het mobo btw?

• Ivo
Afstandsschroefjes zitten goed jah. Dit zou ook erg onwaarschijnlijk zijn, want het moment tussen werken en kapot zijn was een nacht slaap. Zoals ik hem het 's avonds had uitgezet heb ik hem ook weer aangezet.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

heb je de cpu er al uit gehad en weer in gezet?
is oud systeem, zal er wel al wat jaren in zitten
een processor gaat "wandelen": wordt koud ingezet, warmt op, zet uit, trekt zichzelf dus miniskuul beetje eruit, mischien dat ie door jou aan en uitzitten nu een contact niet meer goed maakt

oftewel wat Sorcerer8472 ook al zei ALLES eruit halen en opnieuw erin
kan me niet voorstellen dat video of cpu "zomaar" stuk gaat

• Ivo
Ik ook niet. CPU dan maar eesn eraf prutsen. :) Nooit gedaan. :P
Pagina: 1