• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Welke PDA vind jij de beste en waarom?

Info over de Compaq Ipaq H3790:
http://www.compaq.nl/products/handhelds/specs_bluetooth.html

Info over de Sony peg-nx70v:
http://www.sonystyle.com/micros/clie/models/nx70v.html

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Verwijderd

die sony is mooi!

• airwalker_nl
Zeker maar ik zit te twijfelen tussen die 2 :(

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:49
Palm ownt gewoon pocket pc, vanwege het grote aanbod aan software.
daarnaast is het scherm enzo mooier.
Maar ik er zijn wel 3 grote nadelen aan dit apparaat van sony

- Battery life
- Geen bluetooth ingebouwd
- Groot CF slot dat hoogst waarschijnlijk alleen met CF kaarjtes van Sony werkt...

maar ja ik vind het Palm OS zo relaxt dat de keuze daar toch op zou vallen.
als ik het geld had 480 euro dan had ik em zo gehaald. Ken iemand die regelmatig in japan komt. maar helaas ff koos geldloos :(

• airwalker_nl
menn0 schreef op 03 oktober 2002 @ 19:00:

- Battery life
- Groot CF slot dat hoogst waarschijnlijk alleen met CF kaarjtes van Sony werkt...

als ik het geld had 480 euro dan had ik em zo gehaald. Ken iemand die regelmatig in japan komt. maar helaas ff koos geldloos :(
Hey menno ;) Buurman :P hehe :D

Verwijderd

menn0 schreef op 03 oktober 2002 @ 19:00:

- Battery life

Aanbod in software is tegenwoordig niet meer beter bij de Palm. Ik vind de software van de Pocket PC mooier, beter en sneller dan die van de Palm. Daarnaast is de software van Pocket PC simpelweg te gebruiken! Die van Palm vind ik niet echt handig.. maar dit ligt natuurlijk ook aan de Palm PDA zelf.

400Mhz powah rulessss!! :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Over die NX70v kun je nog vrij weinig zeggen, hij is nog niet eens uit. Laat staan dat er reviews oid zijn; over heel OS5 is in feite nog weinig bekend.

Ik vind de argumenten van cyberjoy niet bepaald sterk. Dat de software voor ppc's beter is is echt complete onzin, en helemaal dat ppc software makkelijker te gebruiken is is niet waar. Ppc kan hooguit dichtbij komen.

En over je 400 Mhz powah: jullie geven zelf aan dat je daar nog vrij weinig aan hebt. Al moet ik wel toegeven dat die Loox behoorlijk bruut is ;) , maar de pda-verhoudingen liggen echt niet zo eenvoudig als jij aangeeft.

[ Voor 0% gewijzigd door Artcore op 03-10-2002 22:04 . Reden: url fixen ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

Battery life valt naar mijn ervaring beswel mee met de NR-70V. Ik heb alleen geen idee hoe het zit wanneer er een 400MHz processor aan sleurt...

Inderdaad is naar mijn mening PalmOS veel beter dan PokkePC. Stabieler, sneller, doeltreffender. Meer apps beschikbaar. (nog steeds wel!)

Bluetooth is wel beschikbaar, in de vorm van een BT Memorystick. Wel beetje duur.... (~ € 200).

En inderdaad gaan er alleen maar Memorysticks in (heet geen SonyCF ofzo hoor!). Maar daar zie ik het probleem niet van in. Niks mis met memorysticks. Prijs is ongeveer gelijk aan CF, alleen ze gaan niet verder dan 128 MB. Maar voor een PDA heb je dat helemaal niet nodig.

Het minpunt vind ik de vorm in uitgeklapte toestand. Dan houdt zo'n 70V ding wat lomp vast. Maar, je kunt m ook gewoon naar buitenom dubbelgeklapt gebruiken, en dan is zo'n groot scherm wel weer mooi!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 20:13
ik heb een tijdje geleden zoeen Sony Clié 770 gekocht...
omdat mijn Sony camera memery sticks gebruikte leek het me wel geinig om een PDA tekopen die ook memory sticks ondersteunt... gewoon een hebbe dingetje...

maar ik werd helemaal gek van dat Palm OS (4.1) gebeuren... het is allemaal net geen (voor mij vertrouwde) Windows... ik kon er absoluut niet mee werken :(
uiteindelijk heb ik het maar verkocht... nu heb ik een Compaq iPAQ 3850 met Pocket PC 2002 :Y)

niet dat die Sony Clié een slechte PDA was hoor, in tegen deel...
super mooi design, haar scherp beeld, en natuurlijk de Jog Dial _/-\o_
het ging eigenlijk puur om het besturings systeem en dat ik geen geduld had om het te leren...

ik heb heb mijn iPAQ momenteel ook in de verkoop staan, want ik wil nu een 3950... ik denk dat beide PDA's wel top zijn hoor... beide hebben zo z'n voor en nadelen... ik denk dat het belangerijkste verschil tussen de 2 PDA's het besturings systeem is waar ze op draaien

Man - a being in search of meaning

Pagina: 1