IBM harde schijf stuk of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Een tijdje terug maakte mijn IBM harde schijf (zo eentje uit die beruchte serie) vreemde schurende geluiden. Het programma OnTrack SmartDrive gaf toen aan dat ie op het punt stond kapot te gaan. Sindsdien doet hij het echter nog steeds en geeft, nu ik de schijf als tweede schijf in mijn systeem gebruik, ook geen foutmeldingen meer.

Het rare is echter wel dat als ik boot van de Windows 2000 cd rom en ik wil op die IBM schijf Windows installeren, het setup programma aangeeft dat hij geen schijf kan vinden.

Het programma IBM Drive Fitness Test herkent mijn Maxtor schijf keurig maar de IBM schijf pas nadat ik een aantal keren "Rescan bus" het gedaan. Testen lukt niet, want dan krijg ik de melding "drive not ready or not found" terwijl mijn Maxtor schijf zonder problemen wordt getest.

Is die IBM schijf nu toch eigenlijk kapot of zou het ergens anders aan kunnen liggen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Lijkt erop dat de interface enigzins gaar is. Maar wat werkt werkt :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 22:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Is je systeem overclocked? (zie je ondertitel) Probeer anders eens op de standaard kloksnelheid.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ja, dat is zeker zo. Alleen zou ik het leuk vinden om naast Windows XP ook eens onder Windows 2000 te kunnen werken, en daarom wilde ik Windows 2000 op die tweede harde schijf installeren. Ik heb nog ruim anderhalf jaar garantie op die IBM schijf, misschien toch maar terugbrengen en hopen dat ik een splinternieuwe krijg?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:46
Als de S.M.A.R.T. status niet "OK" geeft, OF de DFT van IBM zelf errors geeft: Terugsturen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de FAQ eigenlijk wel gelezen :?

OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Omdat het inmiddels wel duidelijk is dat je HDD gaar is en dat we natuurlijk niet over wondermiddeltjes beschikken om je HDD op te lappen, gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.