Toon posts:

1 kop van laptop fdd kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude laptop, waarvan de floppydrive niet meer werkte. Het bleek dat er een floppy in vast heeft gezeten, die is er met zoveel geweld uit getrokken dat het metalenkapje verkreukeld in de drive is blijven zitten.
Hierdoor is de onderste leeskop kapot (plaatje)

Ik heb al 2 andere normale floppydrives open geschroeft, maar de koppen en aansluitingen daarvan zijn allemaal veel groter.
Omdat een cdromdrive ook ontbreekt heb ik geprobeerd via paralelle kabel en zelfs IR om drivers voor een externe ls120 drive (die erbij zat) er op te krijgen, maar windows 95 vraagt dan om de installatiebestanden van cd...

Kortom op deze manier is de laptop totaal nutteloos omdat er niets op of af kan. Voor alles wat ik tot nu toe kon bedenken waren eerst drivers nodig, die ik er dus niet op ga krijgen :(

Is het mogelijk om de floppydrive maar 1 kant van de diskette te laten lezen? Ik krijg nu de melding dat de diskette niet geformatteerd is, en vervolgens een melding dat formatteren onmogelijk is.

Een andere optie is de floppy drive vervangen maar ik kan vrijwel nergens floppy drives voor laptops vinden, en al zeker niet deze (mitsumi D353F2). Via google wel een buitenlands bedrijf gevonden maar die vragen 65 dollar, en dat is het ook weer niet waard.

Wie weet hoe ik een drive te pakken kan krijgen, of hoe ik die externe ls120 drive werkend kan krijgen? Alle ideeen zijn welkom :P

Verwijderd

Als je nou een floppy single sided formateerd dan :?

is alleen de vraag of 'de goeie' kant stuk is :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag, maar hoe doe ik dat?

Verwijderd

die floppy drive, zit die met een GEWONE aansluiting vast ??

zoja, dan kan je er gewoon effe een NORMALE floppy drive aanvast pluggen (past niet in je laptop maar boeie!) en effe die files copieren.

Anders moet je effe kijken of er een aansluiting is voor een eventuele cd-drive en daarvoor kijken of daar een normale aansluiting aanzit (en dan gewoon er een cd aan mikken , wat er ook niet in past.. maar BOEIE!)

naja succes in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
floppydrive zit met een raar klein flatcable'tje vast in een bay, cdrom aansluiting is er niet :/

Verwijderd

of je hdd in je normale pc knopen met adapertje en win cd op je hdd copyeren

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n adapter heb ik helaas niet, en ik wil het liever zo simpel mogelijk proberen eerst...

Wel irritant als je weet dat je een driver van maar 400kb op die computer moet krijgen en het kan niet :(

Verwijderd

heb je al geprobeerd om bij de installatie van je netwerk (of wat je probeerde waar je files voor nodig had) als map opgeven (i.p.v floppy ofzo) "c:/windows/system" ? Daar staan namelijk vaak die bestanden die er nodig zijn...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 05:30
laplink of fastlink en dan via nullmodem kabel of parallelle kabel. Heb je er trouwens wel DOS of Windows95, 98, Me op staan ?

-

Verwijderd

geen reply van topicstarter dus opgelost ofzo?? :?

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet opgelost helaas,

er staat windows 95 op en paralelle kabel wil niet werken zonder installatie bestanden

Verwijderd

heb je al geprobeerd met "c:/windows/system" als directory voor de bestanden die je nodig hebt??

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:50:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe doe ik dat?
Is geen domme vraag, maar een oude truck, je neemt een gewone flop van 720, die herken je aan het 1e gaatje in de bovenkant, of je neemt een 1.44 mb flop en daar plak je het gaatje (niet het gat van de write-protect maar die andere kant) dicht en dan kun je 720 kb wegschrijven.
Maar net als al eerder gezegd werd, hopen dat het de goede kop is die kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het gaatje aan de andere kant van de write protect afplak dan kan windows XP er niets meer mee

Verwijderd

Mmm idd ik heb het net ff getest en XP kan er idd niks mee :(
probeer het eens met een dos bootdisk en dan een afgeplakte floppy formateren

http://www.bootdisk.com

• Gem1e
je moet ook eerst die flop formateren op 720 hij is standaard 1.44 uiteraard.
of via je bios je diskdrive ff op 720 zetten en dan een flop afplakken en op 720 formateren.
Maar dat is niet echt nodig d8 ik, het moet gewoon kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik in het bios verzet dan krijg ik in windows xp een niet werkende 5,25 drive :D

• Gem1e
Houdt het maar op formateren van 720, niet snelformat, maar helemaal.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08

ThaHandy

Discovery Channel

past deze er in?
Mitsumi FDD 1.44 MB Floppy Drive - Slimline (for Procase Mini-ITX case) 65 pleuro
@ http://www.dedicated.nl

plaatje ergens anders weg!!
Afbeeldingslocatie: http://www.citizen.co.uk/oem/fdd/x1de.gif

Verwijderd

hij had er niet zoveel geld voorover... lees 1e post

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De truck met 720 KB diskettes zou moeten werken, ik heb dit probleem ook bij een laptop.
Je hoeft de drive NIET in de bios op 720KB te zetten, gewoon laten zoals t is, je moet echter wel diskettes gebruiken die maar aan 1 kant een "gaatje" hebben.

Ikzelf heb overigens een PCMCIA NIC ingebouwd in het ding en onder DOS de nic aan de praat gekregen, met 3x een 720 KB diskette boot ik in dos en breng t netwerk online waarbij de volledige HD word gedeeld en automatisch sys c: wordt gedaan. Enige wat dan nog rest is het copieren van de volledige windows CD naar de hardeschijf en dan setup draaien :)

Succes ermee (overigens draai ik op een Pentium 120 16 MBram laptop Windows 98 + Office XP dit werkt perfect en kan ik iedereen met een dergelijk beestje aanraden, Windows 95 heeft enkele Opties niet voor laptops die Windows 98 wel heeft, vandaar die keuze, Office XP bleek niet veel zwaarder dan Office 2000 dus vandaar die keuze (ivm converteren etc)).

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Gem1e
[quote]its_me schreef op 03 oktober 2002 @ 22:16:
De truck met 720 KB diskettes zou moeten werken, ik heb dit probleem ook bij een laptop.
Je hoeft de drive NIET in de bios op 720KB te zetten, gewoon laten zoals t is, je moet echter wel diskettes gebruiken die maar aan 1 kant een "gaatje" hebben.

quote]
Ik haalde de boel ook door elkaar, die bios bedoel ik dus, ik dacht dat ie moest formateren via die laptop, maar dat kan op een andere fdd natuurlijk.
Die floppen moeten alleen met dat truukie op 720 geformatterd worden.

Verwijderd

Topicstarter
okeej de truuk met singlesided formatten lukt ook niet, hij kan ze nog steeds niet lezen. Ik ga nog een keer parallel proberen nu

Verwijderd

Volgens mij kun je met Laplink ook client software installeren.

Paralelle kabel erop; client kopieren, client runnen, en bestanden delen.
Vraag me niet hoe het kan dat je data kunt sturen en opslaan zonder dat er een enig besturingssysteem aanwezig is; maar het staat me vaag bij dat het kan !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
1. parralel of serieel kabeltje eraan, data overgooien en klaar
2. netwerkkaartje erin en klaar
3. HD eruit, via verloop op normaal IDE en klaar

maw: echt nutteloos is de laptop niet, t is alleen iets meer werk ;)

Wat betreft die floppy.. zoek via marktplaats enz een 2e handse, en anders (zou ik zelf zeggen): fuck that...

Mijn lappie heeft geeneens een fdd, hoort extern, en die heb ik nieteens.
Laptop heb ik nu 1.5 jaar, en nooit fdd nodig gehad (alleen soms collega's die 'm nodig hadden)

lappie heeft lan, wlan (voor thuis) en een cd writer dus mogelijkheden te over als (snellere/grotere) vervanger voor de floppy.

Verwijderd

Heeft je laptop geen intern modem?! Anders zou je die drivers gewoon kunnen emailen,...
Pagina: 1