Laptop aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 12:05

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik wil een (nieuwe) laptop gaan kopen maar nu zit ik ff te denken over specs.

Dit wil ik er oa. mee gaan doen (in willekeurige volgorde):
-Internet
-Office zooi
-Photoshop
-Mp3's afspelen
-Dvd en Divx
-Games eventueel

De eisen die ik zelf stel:
-Dvd-rom (eventueel cd-rw combo)
-modem/nic/sound
-minimaal 1 Ghz
-minimaal 256Mb
-minimaal 16Mb video zoals mobile radeon (iig niet shared)
-minimaal 30Gb
-minimaal 14" tft

1]Nou is mijn oog gevallen op JEWEL, die leveren best wel goede prijs/specs maar is de kwaliteit ook goed ??
2]Verder vraag ik me af wat nu qua stroomverbruik(belangrijk) performance je het beste kan nemen, athlon, celly, P3, P4 ?? (is dit vergelijkbaar met pc?)
3]En hoe zijn die nieuwe mobile cellerons (4) ??
4]Waar moet ik verder op letten aangaande performance bij een notebook ?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
Ik heb gekozen voor een Asus L3400s hierin zit dan wel een desktop processor, maar hoor er veel goeie verhalen over, anders zou je voor een C varaint kunnen gaan die hebben wel mobile processoren erin zitten.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
juanp schreef op 03 oktober 2002 @ 18:26:
Ik heb gekozen voor een Asus L3400s hierin zit dan wel een desktop processor, maar hoor er veel goeie verhalen over, anders zou je voor een C varaint kunnen gaan die hebben wel mobile processoren erin zitten.
Wat maakt dat uit of er een mobile of desktop processor inzit ? Lijkt me dat alleen het wattage wat hoger ligt ?

Verwijderd

Dus doe je langer met een accu

• PaPa

PaPa

Topicstarter
ja dat znap ik maar zijn er verder nog verschillen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Shunt

Boe

ik zou een promedion kopen ik heb zelf een 5600 echt een sweet dingetje ;) voor specs van mijn laptop kijk maar in me sig
en voor een goedkope reseller van laptops is www.de-laptopper.nl

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Ik ben laptop-gek, heb tot voor kort een Toshiba 1800-900 gehad, voldoet aan je eisen alleen de HD is 20gb.

Nu heb ik een Toshiba Satellite 1900-203, gekocht via de-laptopper.nl, supersnelle service en de goedkoopste in Nederland.

IK WEET HET, HET IS EVEN DIEPER IN DE BUIDEL TASTEN MAAR DE TOSHIBA-KWALITEIT IS SUPER!
Veel mensen hebben mij gezegd: Je kan makkelijk 500 euro besparen mdoor ee Jewel te nemen maar de kwaliteit zit bij Toshiba. Ze maken alles zelf.
En ALS je gedonder hebt met computers, kun je maar beter goeie backup hebben!

Even voorstellen:

Technische specificaties

Intel Pentium 4 1.7 GHz
256 KB cache
400 MHz Front Side Bus
256 - 768 MB DDR SDRAM
30 GB HDD
15.0" TFT (1024x768) colour screen
ATI Mobility Radeon M6-P graphics controller with 4x AGP and 16 MB DDR video RAM
2:30 hr (Li-Ion), Easy Access keys
56 kbps modem (V.90)
Touchpad, 2 x PC Card (CB), Stereo Sound System
FDD + 8x8x24x CD-RW / 8x DVD combo integrated
2*USB, parallel, Fast Infrared, TV-out, Firewire, no serial, no PS/2
Integrated 10/100 ethernet LAN (RJ45)
336 x 296 x 52 mm, 3,8 kg
Windows® XP Home Edition triple language (UK, NL, FR)
Works Suite 2002 (DU affix:NL language version, BE affix:UK language version), Intervideo WinDVD, Drag 'n Drop, Utilities
1 yr warranty

Succes!

• PaPa

PaPa

Topicstarter
maar niemand ervaring met JEWEL notebooks ?

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik heb zelf laatst een Dell 4150 laptop aangeschaft en ben hier zeer tevreden over.

Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil doen, maar als je hem onderweg wilt gebruiken zou ik zeker gaan voor een mobile processor. Je accu gaat dan gewoon een stuk langer mee. Sowieso koop je een laptop toch om mobiel te zijn denk ik, of het nu thuis is of onderweg, zo'n draad hoort daar niet echt bij. Ook zal een mobile processor minder warm worden als een 'normale'.

Succes met je keuze!

-edit-
Toen ik voor een laptop keek viel mij op dat de jewels idd wel goedkoop zijn, maar als je de specs optrekt naar een Dell (oid). Dus mobiele processor, en geen shared videogeheugen. Dat dan het prijsverschil behoorlijk tegenvalt.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Laptops, ik zie niet de 'L' van Laptop tussen de letters PMG staan, derhalve: move PMG -> OH

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Abbadon schreef op 03 oktober 2002 @ 20:08:
Laptops, ik zie niet de 'L' van Laptop tussen de letters PMG staan, derhalve: move PMG -> OH
Het ging ook in principe over processors in laptops maargoeh :)

• Speedy
  • Laatst online: 18:41
Ik zou zeggen kijk rond bij de ASUS L3 serie, heb zelf een L3400S en ben er echt heel erg tevreden over. Geen el cheapo plastic gevoel en fatsoenlijke garantie. Daarbij was de prijs zeer netjes (zat onder de Jewels).

Verder is elke laptop tegenwoordig wel geschikt voor de meeste dingen die jij daar op noemt behalve dat gamen, daarvoor zou ik toch echt gaan kijken naar een laptop met een Mobile R7500/R9000 of GeForce4Go

Flickr | Lego collectie

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 18:26
Neem een Fujitsu siemens.

Ik zelf heb een nu de c1020 een p4 1700Mhz 256mb 40Gb cd-r/dvd lezer schrijver.

Ben der erg blij mee. O ja ik zou ook een verzekering afsluiten is wel zo handig.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:23:
Ik ben laptop-gek, heb tot voor kort een Toshiba 1800-900 gehad, voldoet aan je eisen alleen de HD is 20gb.

Nu heb ik een Toshiba Satellite 1900-203, gekocht via de-laptopper.nl, supersnelle service en de goedkoopste in Nederland.

IK WEET HET, HET IS EVEN DIEPER IN DE BUIDEL TASTEN MAAR DE TOSHIBA-KWALITEIT IS SUPER!
Veel mensen hebben mij gezegd: Je kan makkelijk 500 euro besparen mdoor ee Jewel te nemen maar de kwaliteit zit bij Toshiba. Ze maken alles zelf.
En ALS je gedonder hebt met computers, kun je maar beter goeie backup hebben!
Whehehehe... Ja man, Toshiba is goed joh :X O-)

Toshiba is niet best imho... Heb er aardig wat gezien, en ze gaan vaak stuk (ik heb het hier dan over de Sattelite modellen van 2 jaar oud tot nu), reparaties duren eeuwen, onderdelen zijn niet te betalen als er iets stuk gaat, dingen zijn uberhaupt veel te duur voor wat je er voor krijgt...

Kijk eens naar Acer zou ik zeggen... Travelmate 634XC is misschien wat? www.acer.nl voor specs :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:55
ik heb net een Promedion aangeschaft bij de-Laptopper.nl en ben er zeer tevreden over. prijs prestatie verhouding vind ik heel erg goed want vergeleken met toshiba HP en compaq enzo is de Promedion heel goedkoop en zit er erg vette hardware in. ook het design van de laptop zelf is erg mooi... niet zo 4kant zoals een asus ofzo. buitendat is die rete snel :D het enige nadeel die ik kan verzinnen is is dat ie iets groter / zwaarder is dan de gemiddelde laptop, maar niet storend.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
TAG_Speedy schreef op 03 oktober 2002 @ 21:08:
Ik zou zeggen kijk rond bij de ASUS L3 serie, heb zelf een L3400S en ben er echt heel erg tevreden over. Geen el cheapo plastic gevoel en fatsoenlijke garantie. Daarbij was de prijs zeer netjes (zat onder de Jewels).

Verder is elke laptop tegenwoordig wel geschikt voor de meeste dingen die jij daar op noemt behalve dat gamen, daarvoor zou ik toch echt gaan kijken naar een laptop met een Mobile R7500/R9000 of GeForce4Go
hoelang heb jij hem al??
ik krijg de mijne volgende week (als het goed is) en daar zit wel een Radeon 7500 in.

Verwijderd

Moartn schreef op 03 oktober 2002 @ 21:26:
[...]

Whehehehe... Ja man, Toshiba is goed joh :X O-)

Toshiba is niet best imho... Heb er aardig wat gezien, en ze gaan vaak stuk (ik heb het hier dan over de Sattelite modellen van 2 jaar oud tot nu), reparaties duren eeuwen, onderdelen zijn niet te betalen als er iets stuk gaat, dingen zijn uberhaupt veel te duur voor wat je er voor krijgt...

Kijk eens naar Acer zou ik zeggen... Travelmate 634XC is misschien wat? www.acer.nl voor specs :)
Kan ik niet met je eens zijn. Ik ken een paar mensen met Toshiba Satellite's, en die zijn allemaal nog steeds heel. Verder heb ik zelf een klein akkefietje gehad, dat mijn notebook een "bobbel" kreeg.

Ik gebeld met Toshiba, kon hem brengen naar een servicepunt vlak bij. Bleek dat er een Bios-batterijtje op zijn kant zat. Kon er gewoon op wachten. Goede service dus. Ook de service op internet (drivers en zo) is goed voorelkaar, maar ja, dat is bij elk groot merk wel ok natuurlijk.

Voor mij genoeg redenen om als volgende wéér voor een Toshiba te kijken.

Doe maar geen Jewel als je af en toe PCMCIA kaartjes gebruikt, want in die Jewel 1440 zitten helemaal geen PCMCIA slots meer. :( Zitten volgens mij ook desktop-CPU's in, dus ze verbruiken wellicht wat meer.

Just my two cents.

• Speedy
  • Laatst online: 18:41
juanp schreef op 03 oktober 2002 @ 22:19:
[...]

hoelang heb jij hem al??
ik krijg de mijne volgende week (als het goed is) en daar zit wel een Radeon 7500 in.
2 weken nu, zit ook wel een Radeon 7500 in de mijne hoor :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1