je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X
Verwijderd
zoek is op google naar stepper motor, genoeg info te vinden
heb zelf hier 6 stappen motoren op een parallele poort hangen, los van elkaar aan te sturen
heb zelf hier 6 stappen motoren op een parallele poort hangen, los van elkaar aan te sturen
Ik neem aan dat je weet hoe een stappenmotor werkt en hoe je er 1 moet aansturen (een bekende)? Zoek anders even met google, er is veel over te vinden.
Vijf aansluit punten lijkt mij: 1 common ground en 4 spoelen. Maar kan best wat anders zijn hoor
Vijf aansluit punten lijkt mij: 1 common ground en 4 spoelen. Maar kan best wat anders zijn hoor
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Wisselstroom op een stappenmotorVerwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:00:
je moet wisselstroom gebruiken
De grap is om telkens spanningsverschil over de verschillende draden te veranderen....
Bijvoorbeeld achtereenvolgend:
1 2 3 4
+ 0 0 0
1 2 3 4
0 + 0 0
1 2 3 4
0 0 + 0
enz...
wisselspanning lijkt me sowiezo niet zo handig
Maar ik heb een handige link voor je gevonden (denk ik)
http://www.hobby.nl/~newbrain-gg/electronica/Elektro8.htm
ik heb wel een interface kaart die 2 stappen motoren aanstuurt
.. net ontworpen op school
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
heb je daar een programma voor dan?Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:05:
zoek is op google naar stepper motor, genoeg info te vinden
je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X
Jups.... gewoon het ouderwetse Qbasic of Pascal is al genoeg....
Gewoon zelf een proggie schrijven dus; en zo'n proggie hoeft helemaal niet lang te zijn. (ik heb het in beide gedaan, alleen is dat al jaren terug)
Gewoon zelf een proggie schrijven dus; en zo'n proggie hoeft helemaal niet lang te zijn. (ik heb het in beide gedaan, alleen is dat al jaren terug)
Pagina: 1