Ik heb een behoorlijk aantal divX en mpeg2 bestanden waarbij het geluid en het beeld niet (meer) synchroon looptmet het geluid . Ik dacht eerst dat het aan de player lag, maar na het op meerdere computers gechecked te hebben, blijt dat niet zo te zijn. Het delay van een bepaalde film is ook iedere keer even groot dus het kan niet aan de afspeel hardware liggen, het zit echt fout in de video zelf
Om eea te fixen heb ben ik met VirtualDub en CoolEditPro bezig geweest. Ik heb de video's in 2 groepen ingedeeld.
1. Audio en video lopen de hele film niet synchroon
2. Audio en video beginnen synchroon, maar zijn niet even lang.
In het eerste geval is het met virtualub heel eenvoudig op te lossen met virtualDub
, daarover dus ook niet mijn vraag. Het 2e geval kost me echter heel veel tijd (audio met VirtualDub extracten, oprekken/samenpersen in Cooledit en weer multiplexen met de video in VirtualDub
)
Is er iemand die een makkelijkere manier kent om makkelijk audio/video te re-syncen, of een player waarin je tijdens het afspelen een audio/video delay kan instellen. Ohja, het liefst alles in win2k.
Om eea te fixen heb ben ik met VirtualDub en CoolEditPro bezig geweest. Ik heb de video's in 2 groepen ingedeeld.
1. Audio en video lopen de hele film niet synchroon
2. Audio en video beginnen synchroon, maar zijn niet even lang.
In het eerste geval is het met virtualub heel eenvoudig op te lossen met virtualDub
Is er iemand die een makkelijkere manier kent om makkelijk audio/video te re-syncen, of een player waarin je tijdens het afspelen een audio/video delay kan instellen. Ohja, het liefst alles in win2k.
[ Voor 0% gewijzigd door Luxx op 05-10-2002 18:50 . Reden: meer info ]
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.