Toon posts:

[Postfix] Ingewikkeld anti-spam verhaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor Postfix bezig om het volgende uit te zoeken:

- Een bedrijf het een domein (@domein).
- Mensen binnen het bedrijf mogen alleen mail versturen aan bekende domeinen en e-mailadressen (bijv. @relatie)
- Mailen van buiten is alleen toegestaan voor bepaalde domein en e-mailadressen (bijv. @relatie).
- Mailen van buiten is toegestaan voor iedereen aan info@domein.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Ik zit te denken aan een regex in header_checks, maar dat gaat mijn petje even te boven. Vraag me ook af of het op die manier nog wel beheersbaar blijft.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
vooropgesteld dat ik zo snel geen hapklare oplossing heb voor je probleem, zou ik eens naar procmail kijken, dat kun je in vast ook in combinatie gebruiken met postfix.

ik zou alle regels in een database stoppen en dan die regels toepassen dmv. procmail en daarna afleveren of bouncen. Ik denk alleen dat je wel zelf die scripts moet gaan schrijven.

je interne-SMTP verhaal zou ik als volgt oplossen; je gaat twee smtp servers draaien 1 op poort 25 (usual) en die stuurt alles wat door mag gaan naar buiten(check rules) , door naar de eigenlijke smtp op een voor interne-users onbekende en afgesloten poort

Ook zie ik opeens een mogelijkheid om dit alles te realiseren dmv. Qmail met de Qmailscanner-patch.

Dan heb je twee mailqueue's een "onveilige"en een "veilige", mail wordt pas naar de veilige queue overgezet als er een ruleset is doorlopen.

Jou probleem is dan het implementeren van jou rules(op een waarschijnlijk eenvoudig uitbreidbare manier) naar een script waarmee qmailscanner overweg kan.

[ Voor 0% gewijzigd door JMW761 op 03-10-2002 18:02 . Reden: nog een optie ]

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
http://www.stahl.bau.tu-bs.de/~hildeb/postfix/ en dan de Restriction Classes (http://www.stahl.bau.tu-b...estriction_classes2.shtml). Volgens mij moet je 2 aparte smtpd's draaien. Een die alleen op het interne netwerk (binden aan dat ipadres) en een die voor het internet. Door de smtpd's alleen naar een specifiek ipadres te laten luisteren kunnen beide gewoon op poort 25 draaien (master.cf). Per smtpd process kan je met -o de smtpd_restriction_classes aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen regexp kenner, maar daarmee moet het toch ook gewoon mogelijk zijn, ook al wordt het best ingewikkeld? Je kunt toch zeggen (pseudocode):

code:
1
/IF NOT To: info@domein AND NOT From: @domein AND NOT From: @klant/ REJECT

(lekker vaag, zo'n eigen pseudo-taal) 8)7