Toon posts:

Contract beeindigen bij Dutchtone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een jaar bij Dutchtone en heb een 30 euro abo. (mijn rekeningen liggen altijf tegen de 100 euro aan)
Tot dusver had ik geen problemen met Dutchtone, factuur kreeg ik altijd op tijd en ook het netwerk vond ik goed.

Nu heb ik in augustus mijn abo verlengd en gewijzigd naar een 60 euro abonenment met 2 jaar (heb nu een Samsung N620 gratis).

Deze maand echter zag ik dat er maar liefst 234(!) euro van mijn rekening is afgeschreven. Ik heb niet eens een factuur ontvangen!
Dus ik bel de klantenservice en die zeiden tegen mij dat het door het wappen komt. Hij zou op Vodafone zijn ingesteld.
Ik zeg: de dutchtonewinkel zei dat de instellingen standaard goed stonden in de telefoon. Zij: ja sorry, dan moet u bij de winkel zijn :(

Op de factuur staat dat ik afgelopen maand 15 uur in het binnenland heb gebeld en dat kost 168 euro.
Wanneer ik de factuur van maart erbij pak, dan zie ik dat ik 14 uur verbeld heb en me dat 83 euro heeft gekost.

De dame van de klantenservice kon mij niet vertellen hoe dat kwam. Ze mompelde dat het waarschijnlijk door het wappen kwam.
Ik zeg dat ik vrijwel nooit verbinding heb met WAP van dutchtone, omdat het netwerk nooit reageerd.
Ook hier kon ze me geen goed antwoord op geven.

Het komt er dus op neer dat ik mijn contract niet kan verbreken verdomme.
M'n nieuwe contract gaat 18 oktober in :(

Weten jullie misschien iets waardoor ik alsnog onder dit contract uitkom?
Want van dit soort geintjes word ik niet vrolijk...

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik zou eerst eens een specificatie opvragen bij Dutchtone zodat je kunt zien waar je naar gebeld hebt. Gebruik je soms i-mode???

Verwijderd

I-mode op een N620??? Lijkt me niet. Ik heb er ook weleens last van trouwens bij Dutchtone dat m'n beltegoed er erg snel doorheen gaat terwijl ik bijna niet bel sms en wap, maar ik kan met prepay gelukkig naar een andere provider. Het is wel balen dat je aan Dutch* vast zit...

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Wellicht een optie om je wap-instellingen uit het toestel te verwijderen. Dan kun je immers nooit meer met wap-inbellen en daarmee van die torenhoge rekeningen krijgen.

Verwijderd

eh gaat je telefoon niet per ongeluk in je zak bellen??

ik heb dat namelijk vaak, dat ie in mijn zak per ongeluk via het telefoonboek gaat bellen of gaat wappen via de waptoets. klinkt raar, maar waar :@ :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:14:
eh gaat je telefoon niet per ongeluk in je zak bellen??

ik heb dat namelijk vaak, dat ie in mijn zak per ongeluk via het telefoonboek gaat bellen of gaat wappen via de waptoets. klinkt raar, maar waar :@ :)
Ehm... Er is ook nog zoiets dat toetsenblok heet.8)7 Of een klepje die je dicht kan doen. En op de meeste foons ken je je toetsenblok op automatisch zetten.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Tja.. dat komt ervan als je bij dutchtone zit... :r

Het lijkt wel alsof iemand anders op jou abbo heeft 'gebeld' ;(
Het lijkt me sterk dat je het zelf gedaan heb, door een foutje ofzo... :(

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 00:10

Rejgun

Leven is Bier drinken

gewoon niet meer betalen, wordt je contract wel afgesloten :)

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Rejgun schreef op 03 oktober 2002 @ 19:44:
gewoon niet meer betalen, wordt je contract wel afgesloten :)
yep, en vervolgens mag je jezelf door het nieuwe strenge beleid voor de rechter verantwoorden

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Als het nieuwe contract per 18 Oktober ingaat dan kun je daar nu vast nog wel onderuit?
Zelfde als dat ik bij een baas aan de slag ga per 1 November, maar dat ik ondertussen door onvoorziene of met goede reden af zie van de in dienst treding. Dan heb ik daar toch gewoon alle recht op?

The more you know, the more you know you don't know.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:19

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je hebt getekend voor dat contract dus daar zit je in principe gewoon aan vast... helaas maar waar.

W.b. die WAP-instellingen: die kan je gewoon verwijderen. Zie de handleiding van je toestel voor hoe dat moet maar je kan dat uiteraard gewoon weghalen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1