Submit button met enter

Pagina: 1
Acties:

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023
Hallo,

Ik heb een submit button met javascript die ik wil laten werken door middel van een enter. Nu werkt het alleen met een muisklik.

Dit is de tag:

<a href="javascript: window.document.timer.submit()" onmouseout="window.status=''; return true" onmouseover="window.status='Submit your new price.'; return true">[img]"/images/submit.gif"[/img]</a>

Wat doe ik fout?

Sega till I die!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
onclick="Javascipt:void(0)"

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
code:
1
<button type="submit" style="border: 0px;" title="Submit your new price." onmouseout="window.status=''" onmouseover="window.status='Submit your new price.'">[img]"/images/submit.gif"></button[/img]

Dit in je form zetten.
Let Op: Is niet geteste code!
edit: sorry voor layout vern**king

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Als je nou es gewoon een <input type="submit"> maakt en er dan met CSS een mooie border en background achter hang ofzo :? Bedoel je zoiets als hier ?

• Xion
  • Nu online
MisterData schreef op 03 oktober 2002 @ 17:11:
Als je nou es gewoon een <input type="submit"> maakt en er dan met CSS een mooie border en background achter hang ofzo :? Bedoel je zoiets als hier ?
een button is makkelijker als je een plaatje wil gebruiken

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Xion schreef op 03 oktober 2002 @ 17:14:
[...]
een button is makkelijker als je een plaatje wil gebruiken
Als je meerdere plaatjes wil gebruiken wel ja, anders kun je net zo goed met CSS iets moois maken :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

• Xion
  • Nu online
MisterData schreef op 03 oktober 2002 @ 17:22:
[...]

Als je meerdere plaatjes wil gebruiken wel ja, anders kun je net zo goed met CSS iets moois maken :)
Das waar, maar ik denk dat via img-tags in een button een plaatje zetten beter tussen de oren zit. ;) iig bij mij wel. :D

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:24
Xion schreef op 03 oktober 2002 @ 18:54:[...]
Das waar, maar ik denk dat via img-tags in een button een plaatje zetten beter tussen de oren zit. ;) iig bij mij wel. :D
input type=image :?

Anything goes !!

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid: <input type="image"> (zoals vermeld door MoodSwing) is in feite een <input type="submit"> alleen, dan met een plaatje ipv een button (en als bonus krijg je een x en y coordinaat in je querystring/post).

Enne, javascript: niet gebruiken (zegt Scott Andrew, en ik ben het ermee eens, tenzij je natuurlijk een zg. bookmarklet maakt :P )

• BDT
Thx, ik heb trouwens echt een plaatje nodig. Maar ik ga wat dingen testen nu.

Sega till I die!

• BDT
Ik krijg het niet werkend. :(

Het wordt bovendien gemaakt met ASP. Deze Tag komt er nu uit:

<a href="javascript: window.document.timer.SubmitCollection.value='NormalSubmit'; window.document.timer.submit()" onmouseout="window.status=''; return true" onmouseover="window.status='Submit your new allocation.'; return true">[img]"/images/submit.gif"[/img]</a>

Sega till I die!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09

crisp

Devver

Pixelated

Lees dan ook wat er staat; je moet een input type=image gebruiken:
HTML:
1
<input type="image" src="/images/submit.gif" />

Dat javascriptje kan je in de form-tag zelf zetten in een onSubmit=""

Intentionally left blank

• BDT
Ja, maar ik moet die timer code gebruiken. Hoe prop ik die in die tag dan?

In de form kan niet, aangezien ik meerdere buttons heb. Het geheel wordt door een ASP functie aangemaakt.

Sega till I die!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

how about in de onclick event van image :) (niet geschikt voor NN4.x)
code:
1
2
3
<input type="image" src="/images/submit.gif" 
onclick="window.document.timer.SubmitCollection.value='NormalSubmit'; 
window.document.timer.submit()" />

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

onmousedown="blaat" werkt dan toch wel (en in alle andere browsers)

verder ben ik waarschijnlijk de enige die de vraag niet helemaal lijkt te begrijpen:

waarom moet je absoluut met dat javascript werken, en wil je alsnog dat form met een enter laten submitten?

als er verschillende buttons zijn binnen een form, kun je de andere wel met een image en javascript doen toch? enkel de submit die je wil doen onder enter dan al als default zetten (en dus dat hidden field (SubmitCollection) de default gewenste waarde geven)

als je het anders gaat doen moet je met onKeydown werken voor het window of de body en werkt het enkel als je muis ook toevallig over je venster staat

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• BDT
Ik moet het zo ombouwen omdat ik in een systeem aan het editen ben die deze functies overal gebruikt. Ik heb dit zelf niet geschreven en moet het karwei nu afmaken. Vandaar dat ik er niet helemaal uitkom.

Sega till I die!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

BDT schreef op 04 oktober 2002 @ 13:11:
Ik moet het zo ombouwen omdat ik in een systeem aan het editen ben die deze functies overal gebruikt. Ik heb dit zelf niet geschreven en moet het karwei nu afmaken. Vandaar dat ik er niet helemaal uitkom.

Ik snap nog steeds je probleem niet..

Je kunt gewoon input/image gebruiken zoals al 3x gezegd hierboven. De hele regel code staat al zon beetje voor je voorgekauwd :?

• BDT
Het werkt nu ook. Thx!

Nu nog een probleem oplossen omdat ik 2 buttons op 1 page heb. Ik moet de 2e button submitten op een enter, maar hij doet de eerste :(

Wat kan dit zijn?

Sega till I die!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de UA zoekt gewoon de eerste op;
mogelijk zou je kunnen kijken of tabindex hier werkt en ook de tweede een eerdere positie in rangorde kan innemen.

maar slimmer lijkt het gewoon de submit die je niet via enter wil laten veroorzaken met javascript (en een <input type="button">) te doen, en de tweede dan wel met een input-type submit

ik krijg ook het idee dat er heel veel op te lossen is door logisch te kijken naar de structuur van je code, eventueel je indeling aan te passen, echter onze ideeen over jouw code kunnen enkel abstract blijven als je dit zo basic uitlegt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
BDT schreef op 04 oktober 2002 @ 16:58:
Het werkt nu ook. Thx!

Nu nog een probleem oplossen omdat ik 2 buttons op 1 page heb. Ik moet de 2e button submitten op een enter, maar hij doet de eerste :(

Wat kan dit zijn?
Uhm, ik dacht dat als je [enter] drukt op een form hij sowieso geen van beide buttons gebruikt, aangezien niet duidelijk is welke je koos.

Dus als je twee submitbuttons hebt, een met naam "s1", andere "s2", dan wordt als je de eerste klikt "&s1=value" meegestuurd etc. Volgens mij wordt dit helemaal niet meegestuurd als je gewoon [enter] drukt, en zijn dan dus s1 en s2 ongedefinieerd.

Maar waar het om gaat: dan zou dus sowieso geen van beide buttons worden gebruikt als iemand [enter] drukt. Waarom moet trouwens per se 1 van de 2 worden ingedrukt? Je kan misschien ook in het serversidescript verderop inbouwen dat als s1 (in mijn voorbeeld) niet is gedefinieerd, er dan OF op submitknop 2 is gedrukt, OF op [enter], precies wat je wil.
Pagina: 1