Toon posts:

Groen "vlammetje" in beeld bij uitzetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :*) Als ik mijn computer uit zet (afsluiten, etc) gaat de monitor op stand-by. Eerst gaat het beeld op zwart en dan gaat de led van groen naar amber.
Nu zie ik de laatste week op DAT moment een klein groen "vlammetje" }) in het midden van het scherm, ongeveer een seconde lang.
Is dat iets om mij zorgen te (gaan) maken?
Degauss heb ik al een paar keer gedaan, zonder resultaat.
Het is een Philips Brilliance 109MP van ongeveer 3 jaar oud en draait voornamelijk op 1024X768X32@100Hz.

Verwijderd

Dat zie je toch ook altijd in films (ofzoiets) als ze een tv uitzetten :)
Als je god kijkt zie je het bij je normale tv ook altijd een beetje, maar of het kwaad kan bij een monitor weet ik eigenlijk ook niet.

Verwijderd

Ik heb het ook op een gegeven moment (na 3 jaar ofzo) gekregen in mijn oude Gateway EV700, maar die doet het nu nog (is nu 5 jaar oud). Dus ik denk dat het gewoon een teken van ouderdom is, maar geen kwaad kan. :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Volgens mij is het normaal, ik denk dat het electronenkanon achterin wat moeite krijgt met ontladen, en dan nog maar een paar electronen naar de plaat stuurt.
Ik had hier een TV die echt ging 'gloeien', je zag een hele grote paars/groene vlek met een paar ringen (elkaar overlappend, onderbroken aan de rand omdat de vlek niet groot genoeg was) verschijnen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:23
Ik zie een blauw streepje als mijn monitor op standby gaat staan. Hij is nu ongeveer 3 jaar oud.

Verwijderd

ik heb hier een packard bell monitor staan en dat ding doet dat al vanaf het begin
ik heb dat ding al 3 jaar staan en werkt nog perfect.
zal dus wel niet zo veel kwaad kunnen

Verwijderd

Dat " vlammetje " moet je wel nog even verder omschrijven. ;)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Wat je op dat moment ziet is inderdaad het 'nagloeien' van het elektronenkanon..
Er is dan nog een beetje spanning aanwezig en de monitor stuurt het naar de beeldbuis.. dan zie je dus nog wat pixels opgloeien..
Nothing to worry about.. :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Datzelfde heb je met hele oude tv's. Dan hoor je ook een enorme knal als je de tv uitzet en blijft er een flinke electronen-bol in het midden van de beeldbuis hangen.

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Betekend dat je G1 spanning te hoog is (is normaal rond de -92 volt)

Da's dus om inbranding tegen te gaan.. maar kan idd geen kwaad

Verwijderd

Topicstarter
Pak van me hart :)
Thanks voor de reacties.

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Als het goed is komt er dan ook statische electriciteit vanaf?
Had laatst ook zoiets, en hield mijn arm per ongeluk tegen de monitor toen ik hem uitdeed.
Ik had de haren recht overeind staan op mijn arm ;)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Pagina: 1