Voeding dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:02

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
had ff bios gerest (te ver overclocked) en toen ik weer opstarte.. (had weer in bios zitten kloten om alles weer normaal te krijgen.. ik reboot.. mooi hij komt in windows ik d8 ik maak heel ff mijn kast dicht.. want de zijkant lag nog open.. en kast was net 1 sec. dicht.. PATS.. pc uit.. mn lamp en radio enz.. deed ut nog gewoon. Als ik de pc weer wilde opstarten dan zie ik alleen 1 rood lampje op mijn moederbord branden (zie specs enz) dit lampje brand altijd. En het ledje van 3com brand ook, maar de pc start niet op, geen enkele fan begint te draaien enz..

Ik probeer via schroevendraaier pc aan te zetten (dus tussen PWR SW houden) heeft geen zin... Ik d8 ik probeer ff andere voeding, daarmee starte hij wel op :?.. kan het nu dat die voeding dood is (het is een 350w Enermax) maar hij laat wel die 2 ledjes nog branden (direct op het moment dat de voeding stroom krijgt)

Hoe zou ik eventueel iets na kunne meten? Ik weet helaas de aantal volten niet enz..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien dat de ledjes nog werken op de geladen condesatoren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al, met een andere voeding werkt het wel, dus het is heel simpel je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37

JustDutch

was ambtenaar :)

Misschien zit er een zekering in die voeding die doorgebrand is doordat je kortsluiting maakte toe je de kast dichtmaakte. Je zou de voeding eens met een ander systeem kunnen proberen. Doet ie het daar ook niet, dan is er echt iets mis met die voeding.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 16:53:
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al, met een andere voeding werkt het wel, dus het is heel simpel je voeding.
idd maar ik vind het raar dat de ledjes nog wel werken...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
weet iemand trouwens hoe ik die berg en molex van die voeding kan testen? misschien is ut alleen die atx connector.. ik heb wel eens gehoord dat je 2 "pinnetjes" in die connector moet verbinden.. Klopt dit en zoja welke :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet gewoon effe wachten je psu kabel weghalen en dan weer in stoppen klaar was ook bij mij en ook enermax 350 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 17:33:
je moet gewoon effe wachten je psu kabel weghalen en dan weer in stoppen klaar was ook bij mij en ook enermax 350 watt
nope.. dah werkt niet :( heb al andere psu kabel gebruikt.. en ander stopcontact.. maar ut ligt volgens mij aan de voeding zelf dus... maar goed dat ik nog garantie heb

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
heb nu nieuwe voeding, zat dus nog garantie.. op topic kan dicht