Toon posts:

Veel Diskette's in een keer kopieëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik werk worden heel veel diskettes gekopieerd. Zoals de oudere (:))computeraars onder ons weten is dit een tijdrovende klus, zeker als je 50 diskettes moet maken. Nu heb ik in een bruin verleden eens een apparaat gezien waarmee je ongeveer 10 diskettes in een keer kon kopieeren.

Ik zal een omschrijving geven:

Het apparaat leek op een gewone ATX-kast maar dan iets dunner. Het was iets breder dan een diskettestation. Er zaten 10 diskettestations in die onderelkaar geplaatst waren.

Hoe het kopieëren opzig gaat weet ik niet. Of het moet aan een pc gekoppeld worden of je moet er een Masterdiskette instoppen en in de overige stations blanco diskettes en dan op een knop drukken, zodat op de lege diskettes precies het zelfde komt als op de Master diskette.

Wie kan mij vertellen waar ik zo'n apparaat (nog) kan krijgen of wie heeft enig idee hoe zoiets heet? Misschien heb je hem zelf ergens staan en wil je er vanaf?

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Rickyboy

A.K.A. Lounger

als je nou 3 pc`s neemt (=6 FDD`s) en de hang je aan een Hub/Switch.......dan gaat et ook wel rap toch? :D

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Als je het niet kan vinden kan ik een stagiaire ook van harte aanraden :)

Maar ik heb er ooit 1 zien staan op een computerbeurs, maar dat is al zeker 2 jaar geleden dus ik wens je veel succes met zoeken. Gooi gewoon wat requests op Vraag & Aanbod en op plaatsen als marktplaats.nl enzo.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien dat je een oplossing kunt vinden voor het grotere probleem (de FDs). Waarvoor heb je die nodig?

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2002 @ 18:44:
Misschien dat je een oplossing kunt vinden voor het grotere probleem (de FDs). Waarvoor heb je die nodig?
Leuk gesproken, slecht onderbouwd.

Als er software uitgedeeld wordt aan een grote groep mensen en de bestanden zijn niet groter dan bv 500Kb. Ga jij dan cd-tjes zitten fikken. Bij een groep van 50 man dus 50 cd-tjes gaan fikken voor in totaal 25000Kb??? zo'n kleine 25 Mb totaal verspelen aan 50 cdrs...???

Zou leuk wezen... en grappig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:49:
[...]

Leuk gesproken, slecht onderbouwd.

Als er software uitgedeeld wordt aan een grote groep mensen en de bestanden zijn niet groter dan bv 500Kb. Ga jij dan cd-tjes zitten fikken. Bij een groep van 50 man dus 50 cd-tjes gaan fikken voor in totaal 25000Kb??? zo'n kleine 25 Mb totaal verspelen aan 50 cdrs...???

Zou leuk wezen... en grappig.
netwerk leggen en die filetjes op 1 share gooien :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:57:
[...]

netwerk leggen en die filetjes op 1 share gooien :?
Weer leuk gesproken, slecht onderbouwd.

Hoe stel je je voor dat mensen die bv een computercursus doen het lemateriaal thuis krijgen incl floppy? Zeker op internet zetten. Het lesmateriaal voor de cursus internet staat op internet.

zoek de tegenstelling.

edit:
ik zeg niet voor niets slecht onderbouwd, niet 2x dezelfde fout maken hee ;)
Pagina: 1