[Radeon 9000] Multimonitor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb als gezocht met de searc, op het Ati platform en bij Rage3D maar ik kan de oplossing niet vinden.

Ik heb net een nieuwe Club3D radeon 9000XT gekocht incl een DVI-VGA convertor.
Beide monitoren heb ik aangesloten en beide geven beeld, ik heb zelfs zonder al te veel problemen een extended desktop. so far so good.. maar ....

Alle applicaties die ik maximaliseer spreiden zich over de volledige desktop (2 monitoren dus); dit vind ik irritant. Met Hydravision zou dit aan te passen moeten zijn bij het kopje 'window control' maar wat ik daar ook invul; het geeft geen verschil.

Ook valt mij op dat er bij 'display settings' maar 1 monitor staat aangegeven en dat de optie 'extend desktop' niet aanwezig is (geen probleem, want je kan ook alles doen via de ati tabjes, maar toch).

Ik heb de laatste drivers van Ati geïnstalleerd en ook de laatste control panel en hydravision. Ik gebruik Win2kSP3 als OS.

p.s. ligt het aan mij of is de kwaliteit minder dan van een geforce2mx ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Heb je al bij Guru3d.com gekeken voor misschien nieuwere drivers?
En wat voor kwaliteit bedoel je die slechter is?
De beeldkwalitiet zou beter moeten zijn en de driver kwaliteit slechter :)

• Chemist
Ik had het over de beeldkwaliteit; ik heb het idee dat ie een stuk 'waziger' is ...

• Chemist
Heb net de reference drivers geprobeerd , maar die weigeren omdat mijn device niet compatible is (vreemd want ik heb een powered by ati, geen built by ati)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15
ik ben hierom overgestapt op winXP, win2k is niet zo heel erg multimonitorhandig, en hij ziet meestal bij zulk soort kaarten (ook bv de matrox) je monitoren als een grote breedbeeldmonitor, die daarom dus ook op de zelfde resolutie en refreshrate draaien, het ligt dus niet aan je drivers of je kaart, maar aan windows (zelf heb ik de 8500(niet de LE))

ps. de kwaliteit van een gf2mx zuigt vergeleken bij je ati, tenzij die kapoet is, en ik heb het verschil met eigen ogen mogen aanschouwen, vooral op hogere resoluties (vanaf 1024x768 al) is de gf2mx brak

• Chemist
Hmm, dat is minder. Bij mijn geforce2MX had ik tenminste nog de optie 'treat as separate devices' waarmee iedere uitgang als aparte kaart werd gezien; dat was erg makkelijk.

Overigens kan ik zonder problemen onder win2k de resolutie en refresh per monitor instellen mbv de Ati tabjes, alleen dat hydravision doet dus niet wat het moet doen.

Ben ik nou echt de enige die dit probleem heeft ?

Verwijderd

Met Hydravision kan je windows verslepen naar je andere monitor maar dan moet je wel bij beeldscherm eigenschappen windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor aan klikken.Ik denk dat je ergens een instelling verkeerd hebt staan.

• Chemist
Volgens mij snap je het niet helemaal; het dual monitor en extended desktop verhaal doet het helemaal (hydravision werkt dus deels wel). Alleen de instellingen betreffende het maximaliseren worden compleet genegeerd.

Verwijderd

Chemist schreef op 04 oktober 2002 @ 21:51:
Volgens mij snap je het niet helemaal; het dual monitor en extended desktop verhaal doet het helemaal (hydravision werkt dus deels wel). Alleen de instellingen betreffende het maximaliseren worden compleet genegeerd.
offtopic:

IK heb dezelfde installatie alleen bij mij geeft monitor 2 geen beeld
Weet jij hoe dit komt?

• Chemist
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:42:
[...]

offtopic:

IK heb dezelfde installatie alleen bij mij geeft monitor 2 geen beeld
Weet jij hoe dit komt?
Nee, bij mij is het extended desktop verhaal geen probleem, kwestie van drivers installen, control paneel installen, hydravision installen, werken ...

• Chemist
Het probleem is opgelost; ik heb de kaart omgeruild voor de 9000Pro versie en doet alles het prima (en de kwaliteit is ook een stuk beter).
Kennelijk ondersteund de 9000XT het Hydravision verhaal niet 100%.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:40
Kun je me vertellen of je er tevreden over bent? Ik wil namelijk een Club3D Radeon 9000 PRO 128mb halen... maar wil wel weten oftie goed is?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
en is het fuzzy beeld nu ook beter?
Pagina: 1